Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:35
Hallo,

Dit is mijn eerste post hier op Got, met het volgende probleem.

Bij het bedrijf waar ik werk hadden we een windows server 2003 ( 5 jaar oud ) staan, hiervan is het moederbord uitgebrand. Op de server hadden we een exchange 2003 server staan op de mail via een POP3 te ontvangen van verschillende accounts en die te kunnen forwarden naar een user, dit deze dan met outlook 2000 kon open.

Echter omdat de server het niet meer doet kunnen we niet meer aan die opgeslagen bestanden. Ik heb het .EDB bestand gevonden van de exchange op de back-up, deze kan ik echter niet meer gebruiken omdat we nu zijn overgegaan op een nieuwe server ( 2008 ) en geen exchange licentie meer hebben genomen.

Nu het echte probleem:

Kan ik de mails uit het .EDB bestand naar een outlook 2010 bestand krijgen?
Graag zou het bedrijf een freeware tooltje hebben omdat we eigenlijk te klein zijn om daar 400 euro aan uit te geven voor een tooltje van internet, waarvan ik niet kan garanderen dat het werkt.

we hebben al onze relaties gevraagd alle ontbeantwoorden en belangrijke mails opnieuw te sturen, graag willen we wel alle mails terug als het kan.

Ik heb nog niet echt veel tijd gehad om daar een goede back-up van te maken, ik ben net begonnen bij dit bedrijf en ik kom nog al eens wat ervaring te kort ;) ik ging er altijd van uit om een schaduw kopie te kunnen terug zetten maar helaas is die server er dus geweest. daardoor heb ik nog wel alle lossen bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edb naar outlook kan niet rechtstreeks..

wat je kan doen is 2003 /ad / exchange installeren op een pc en daar in proberen, die exchange store te restoren

optie 2
brute force de harde schijf van de orginele server in een pc stoppen, en kijken of je er van kan opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 22:30
Als het moederbord kapot is wil dat niet meteen zeggen dat de disks ook kapot zijn. Is dit een bijzondere disk configuratie dan wordt het wel wat moeilijker. Maar als het goed is kun je dan de exchange store er af halen.

Als je de orginele cd's nog hebt kun je op een tijdelijk machine toch heel het zootje weer aan de gang krijgen en de mailboxen exporteren naar pst's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:35
Bedankt voor de reactie's echter er is een probleem, het zijn speciale schijven in een Jbod, deze config was er al toen ik net begon. de data heb ik wel en ik zou de DB kunnen invoeren in een tijdelijke machine maar ik heb geen verstand van exchange, daarbij heb ik gevraagd om de orginele exchange schijf maar die was " kwijt " dus of ze een legale windows server 2003 hadden weet ik nog niet ( geen sticker op de kast was ook al vreemd. ) echter heb ik nu een nieuwe server gebouwd en de licentie voor 2008 gekocht. de oude software/hardware is dus nogal onberijkbaar ;) zou ik de data mischien op een VM kunnen reconstrueren, ik heb alle data van de C: nog op een externe HDD en server staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Graag zou het bedrijf een freeware tooltje hebben omdat we eigenlijk te klein zijn om daar 400 euro aan uit te geven voor een tooltje van internet, waarvan ik niet kan garanderen dat het werkt.
Heb al vaak gezocht naar gratis tools om dit te kunnen doen maar die zijn er niet.

Ontrack Powercontrols is het enige programma dat ik ken en gebruik om losse EDB's naar PST's of rechtreeks naar exchange mailboxen te exporteren.
Heeft mij al veel tijd bespaard tot nu toe maar is zeker niet gratis.

Mocht je het echt voor niets willen:
- Nieuwe server installeren met zelfde OS en SP niveau
- AD restoren om de users erin te krijgen.
- Exchange in recovery mode installeren
- DB restoren via Recovery Storage Group
- Exmerge gebruiken om de mailboxen naar PST om te zetten

Zijn er nog gegevens van de oude server beschikbaar behalve de tape?

[ Voor 54% gewijzigd door arjants op 12-03-2011 21:07 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
zitten er op de clients in de profielen van de gebruikers geen .ost bestanden? Dit zijn de offline PST bestanden (effectief de gecachde gegevens van het exchange account). Deze kun je vrij makkelijk omzetten naar PST bestanden. Daar zijn op internet ook best wel wat tools voor te vinden, ook op de wat 'duistere' plekken op het web.
Je kunt dan met een kopie van zo'n OST bestand even eea proberen maar ik heb daar in het verleden succes mee gehad. Ik kan me alleen niet meer herinneren met behulp van welk programmatje dat nou was... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Als ik dit zo lees dan ga ik er vanuit dat het om een klein bedrijf gaat.
Waarom kiezen jullie dan niet gewoon voor een SBS server? dan heb je meteen exchange erbij en was het recoveren makkelijker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet dat je niet gewoon de server restored.. je richt wel een nieuwe in, maar de oude restoren is blijkbaar teveel werk. Terwijl het restoren waarschijnlijk veel sneller had gegaan dan een nieuwe inrichten.

Het kan nog steeds trouwens; vmware instaleren, OS erop, exchange instaleren in restore mode, EDB restoren, mail eruit trekken, server weer afbreken en klaar. En dat alles gratis (kost je wel uren natuurlijk). OnTrack is heel erg duur (werkt overigens wel perfect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasbroodje schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:58:
echter heb ik nu een nieuwe server gebouwd en de licentie voor 2008 gekocht. de oude software/hardware is dus nogal onberijkbaar ;) zou ik de data mischien op een VM kunnen reconstrueren, ik heb alle data van de C: nog op een externe HDD en server staan.
dat kan je het beste proberen.. als dat live is.. kijken of exchange draait... en dan die edb inlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uiteraard moet je dan wel even denken aan servernamen en een restore van de bijbehorende AD ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1