Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368649

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zit met een trojan op mijn computer die ik er maar niet afkrijg. Ik krijg zelfs geen verbinding met internet dus ik denk dat het redelijk verspreid zit. Heeft iemand ervaring met zon live Cd's die je in je pc steekt waardoor windows niet moet draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 18:25
Ik zelf heb het nog nooit gebruikt. Een vriend van me die stage heeft gedaan in een computerwinkel heeft ooit dit moeten gebruiken:
http://www.hiren.info/pages/bootcd
Hij zei overlaatst nog tegen me dat het goed werkte. Proberen maar zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47
stefve1 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:06:
Ik zelf heb het nog nooit gebruikt. Een vriend van me die stage heeft gedaan in een computerwinkel heeft ooit dit moeten gebruiken:
http://www.hiren.info/pages/bootcd
Hij zei overlaatst nog tegen me dat het goed werkte. Proberen maar zou ik zeggen ;)
Ow kom op, hou toch eens op met het promoten van die illegale zut. Pak dan gewoon een Ultuimate Boot CD oid.

@TS: Heb je ook veilige modus met netwerk mogelijkheden geprobeerd? Anders idd even offline scannen met één van de vele live-cd's die antivirus makers beschikbaar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 18:25
Nielson schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:09:
[...]
Ow kom op, hou toch eens op met het promoten van die illegale zut. Pak dan gewoon een Ultuimate Boot CD oid.

@TS: Heb je ook veilige modus met netwerk mogelijkheden geprobeerd? Anders idd even offline scannen met één van de vele live-cd's die antivirus makers beschikbaar stellen.
Ik probeerde ook alleen maar te helpen hoor...
hiren's boot cd wordt toch veel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368649

Topicstarter
[...]

Hoezo? Die Hiren Bootcd is toch niet illegaal? Het is allemaal freeware. Of zie ik dit zo verkeerd?

Ja, heb ik ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-07-2024

killugh

lava right ahead

Ik heb zelf de live cd van bitdefender wel eens gebruikt om virussen te verwijderen op een windows systeem. Werkte prima : http://download.bitdefender.com/rescue_cd/
Anoniem: 368649 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:17:
[...]

Hoezo? Die Hiren Bootcd is toch niet illegaal? Het is allemaal freeware. Of zie ik dit zo verkeerd?

Ja, heb ik ook al geprobeerd.
En ja Hiren bevat commerciele software.

[ Voor 47% gewijzigd door killugh op 12-03-2011 18:21 ]

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
stefve1 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:16:
[...]

Ik probeerde ook alleen maar te helpen hoor...
hiren's boot cd wordt toch veel gebruikt?
Sorry, was niet tegen jou persoonlijk maar wordt hier idd nogal snel aangeraden terwijl er best veel 'niet-freeware' op staat.

@TS: Hoe staat het er mee, ook al (in veilige modus) gescand met bv Malware Antibytes en Super Anti Spyware (ook beschikbaar als portable versie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

Zoals hierboven al aangegeven is, zou ik proberen een scan te doen met http://www.ultimatebootcd.com/ . Staan ook andere tools op welke ideaal zijn mocht je problemen met je PC hebben.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-04 19:23
Volgens mij bevat Hirens sinds versie 11 alleen Freeware/opensource programmas dus niet echt illegaal om hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
[...]

en dan? wat maakt dat uit? als je ziet wat er tegenwoordig voor een prijzen gevraagt worden vind ik het net gek dat veel mensen het illigale circuit induiken, ook al brengt dit risico's met zich mee. Ik zie trouwens alleen maar freeware staan hoor.

OT: en wat is de uitslag van de scan? heb je de cd al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

williewonka03 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:17:
[...]

en dan? wat maakt dat uit? als je ziet wat er tegenwoordig voor een prijzen gevraagt worden vind ik het net gek dat veel mensen het illigale circuit induiken, ook al brengt dit risico's met zich mee. Ik zie trouwens alleen maar freeware staan hoor.

OT: en wat is de uitslag van de scan? heb je de cd al geprobeerd?
offtopic:
Het is diefstal, en of dit nou 1 of 1000 euro is maakt niet uit. Er zijn nu al honderden softwarebedrijven failliet gegaan door verspreiding van hun software op bijv torrent sites.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
mono-oXide schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:40:
Volgens mij bevat Hirens sinds versie 11 alleen Freeware/opensource programmas dus niet echt illegaal om hier te posten.
Hmm, kende alleen de oudere versies maar zie 't nu idd ook.
williewonka03 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:17:
[...]

en dan? wat maakt dat uit? als je ziet wat er tegenwoordig voor een prijzen gevraagt worden vind ik het net gek dat veel mensen het illigale circuit induiken..
Dat is natuurlijk niet echt een geldige reden.

@All: Negeer svp mijn opmerking mbt hirens, liep wat achter :)

@TS: Updatetjes zijn idd altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5742

Welke trojan is het?
Doen je virusscanner/anti spyware software het nog steeds of worden die gekilled tijdens het scannen?
Pagina: 1