RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White
Wellicht een overbodige vraag, maar weet je zeker dat je neef niet ook op Tweakers.net zit? Anders is je verrassing een beetje weg..
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Kort gezegd is er geen magische "maak mij oud via een andere foto" knop. Ik heb een school opdracht gehad om mezelf ouder te maken in photoshop, en daar ben ik wel een aantal uur aan kwijt geweest om alles redelijk nettjes te blenden met verschillende foto's.
Wat je moet gaan doen is referentie materiaal gaan zoeken van meerdere oude mensen omdat bij iedereen de gezichts bouw anders is. Bij die afbeeldingen moet je gaan kijken welke onderdelen je kan gaan gebruiken. Bij bovenstaande foto zou ik zeggen dat de mond en ogen niet echt geschikt zijn. Die haal je dan uit andere foto's. Als je dan voor neus, kin, wangen enz. geschikte foto's hebt kun je die uitknippen, roteren, randjes faden en er een kleurbalans/correctie overheen doen.
Als je een beetje kennis hebt van photoshop is het niet al te moeilijk, het kost alleen wat tijd om het netjes te doen.
(voor mijn eigen opdracht ben ik toch wel een uurtje of 2/3 zoet geweest)
Wat je moet gaan doen is referentie materiaal gaan zoeken van meerdere oude mensen omdat bij iedereen de gezichts bouw anders is. Bij die afbeeldingen moet je gaan kijken welke onderdelen je kan gaan gebruiken. Bij bovenstaande foto zou ik zeggen dat de mond en ogen niet echt geschikt zijn. Die haal je dan uit andere foto's. Als je dan voor neus, kin, wangen enz. geschikte foto's hebt kun je die uitknippen, roteren, randjes faden en er een kleurbalans/correctie overheen doen.
Als je een beetje kennis hebt van photoshop is het niet al te moeilijk, het kost alleen wat tijd om het netjes te doen.
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Je was met die eerste poging al een heel eind op de goede weg. Waarschijnlijk moet je ook even het beeld van je afzetten van óf die vriend, óf die opa. Het eindresultaat wordt nou eenmaal zo. En de randen die je in die eerste plaat om z'n gezicht heen hebt, die moeten er nog af.
Dit is wel een heel basic vraag. Ik ga hem nog niet sluiten, maar probeer eens wat meer zelf te proberen. Probeer het gezicht in de juiste vorm te duwen met het Liquify filter (niet de Smudge-tool!) , met Transform, probeer de kleur / donkerte / warmte van het gezicht goed te krijgen, de plek van de ogen en de mond.
Wil dat allemaal niet lukken, probeer dan de plaatselijke rimpels stuk voor stuk over te kopiëren en in te blenden.
Nogmaals: het is een combinatie van twee gezichten. De voorstelling die jij erbij hebt moet je even niet af laten hangen van jouw photoshopskills, maar van wat echt een 'genetische combi' van die gezichten zou opleveren. Die vriend kent die foto zelf ook wel en zal snappen dat jij hem als oud mannetje bedoelt, en niet zomaar iemand.
Even doorzetten!
Dit is wel een heel basic vraag. Ik ga hem nog niet sluiten, maar probeer eens wat meer zelf te proberen. Probeer het gezicht in de juiste vorm te duwen met het Liquify filter (niet de Smudge-tool!) , met Transform, probeer de kleur / donkerte / warmte van het gezicht goed te krijgen, de plek van de ogen en de mond.
Wil dat allemaal niet lukken, probeer dan de plaatselijke rimpels stuk voor stuk over te kopiëren en in te blenden.
Nogmaals: het is een combinatie van twee gezichten. De voorstelling die jij erbij hebt moet je even niet af laten hangen van jouw photoshopskills, maar van wat echt een 'genetische combi' van die gezichten zou opleveren. Die vriend kent die foto zelf ook wel en zal snappen dat jij hem als oud mannetje bedoelt, en niet zomaar iemand.
Even doorzetten!
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Je eerste poging is inderdaad al een stap in de goede richting. Ik herrinner me een artikel dat ooit in Computer Arts stond met dit onderwerp. Kijk eens naar deze link http://www.computerarts.c...oshop/ageing_in_photoshop Ik denk dat daar wel een en ander wordt uitgelegd wat je nodig hebt.
E viola, mijn oudere neef:

Ik vind het toch wel net echt lijken
Na veel klonen gummen en shoppen is het dan toch eindelijk gelukt

Ik vind het toch wel net echt lijken
RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White
Mooi!
Ik denk dat hij zichzelf er ook wel in zal herkennen, .... maar of hij dat vooruitzicht leuk vindt
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Bedankt! En bedankt voor de tips natuurlijk
Die liquidfy mode kan je echt veel mee doen joh! Nooit geweten dat die bestond in photoshop...
Pagina: 1