Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opname apparaat VLC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Via VLC kan ik op een "regie"-computer verschillende videofeeds ontvangen om deze dan analoog door te sturen via de composiet tulpstekker naar een "display"-computer.

Nu zou ik dit graag digitaal doen, wat ook mogelijk is met VLC, maar de "display"-computer kan slechts signalen weergeven afkomstig van een opname-apparaat (TV-tuner (huidig), webcam, camcorder,...) wegens beperkingen van de software.

Is er een manier om de beelden afkomstig van de "regie"-computer in een (dummy) opname-apparaat te gieten op de "display"-computer?

Hopend op een oplossing,

Toon

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om te vermelden op wat voor manier dat je die beelden dan binnenkrijgt. Gewoon als een digitale transportstream, of wellicht op een andere manier?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:42
Je wilt dus eigenlijk dat mbv vlc een virtual capture device aanmaken die je vervolgens in die andere software als bron weer kunt selecteren?

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 12-03-2011 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Nielson, inderdaad! Maar niet per se via VLC.

De beelden krijg ik binnen via opname apparaten zoals een webcam, camcorder, iPhone, e.d.. Allemaal via verscheidene manieren. (USB/Wireless/..)

Ik ben dus op zoek naar een virtual video capture device dat ethernet als bron aanvaardt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 19:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is om het signaal digitaal door te geven, daarom dacht ik aan ethernet. Maar aangezien ik daar niet veel rond vind, vraag ik mij af of het ook niet mogelijk is om video te versturen van op een pc via USB naar een andere pc.

Is dit dan mogelijk?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit had je al gelezen? Zou toch moeten kunnen wat je wil?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich echter voor op de client-pc, de software dat ervoor zorgt dat de beelden worden weergegeven is gelimiteerd door 1 bron: het standaard opnameapparaat geïnstalleerd op de computer.

Veel is hier echter niet rond te vinden, ik kan niet eens kiezen in Windows wat het standaard opnameapparaat is. Daarom schakel ik elk invoerapparaat uit in de Device Manager. Probleem is dus dat de invoer (de video afkomstig via ethernet) moet "gezien" worden als een opnameapparaat. Een soort virtual capture device dus.
Pagina: 1