Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

bij deze wil ik een vraag stellen,

ik heb sinds vandaag een yamaha RX-V467 in me huis staan.

nu ben ik benieuwd wat het beste is om als subwoofer daaraan te koppelen,

passief of actief

ik ben hier zelf niet zo heel erg van op de hoogte als het gaat om pro`s en cons.

misschien dat jullie mij kunnen helpen niet enkel met passief of actief als ontwoord.

even ter schets ik heb een niet al te grote kamer pak en beet

4.5 bij 5 meter op zijn hoogst ik zal er een foto bij doen van mijn situatie is makkelijker lijkt me.

Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/1142/dscf1143.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/7476/dscf1144p.jpg

daarvoor alvast bedankt,

EDIT TOEVOEGING

mijn idee is om deze surround set erbij te kopen

Jamo D500

daar ik nu de surround set in 5.0 van mijn aude set gebruik dus GEEN sub en erg goedkope satelietjes en center.
tot de tijd dat ik de surrounds van deze set kan aanschaffen wil ik wel eerst een sub bij halen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 10:28
Ik zou actief doen. Dit soort receivers kakken nogal in als je meerdere speakers er op aansluit. Dit hoeft voor muziek en film niet veel uit te maken, maar als je ook nog een grote zware subwoofer moet aansturen dan zakt het vermogen nog verder in en zal hij waarschijnlijk nul-komma-nul geluid produceren op zwaardere scenes.

Eigenlijk is actief altijd beter tenzij je zelf een externe sub versterker wil gebruiken.
Dus voor HT is actief > passief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10
Passief kan niet eens... een echte passieve subwoofer heeft maar één terminal waar gewoon twee-aderig speakerdraad in gaat. Deze aansluiting heb je niet eens op de Yamaha. Op maar zeer weinig receivers eigenlijk. Er is geen dedicated subwooferuitgang op de receiver die ook nog eens vermogen kan leveren. Dus je zal altijd naar een actieve moeten.

Wellicht zou je nog door kunnen lussen vanaf de front speakers als de passieve subwoofer een high level input zou hebben. Maar dan kom je dus weer op het probleem dat je versterker het vermogen moet leveren en die kan dan inderdaad in gaan kakken.

Verder zijn actieve subwoofers ook veel makkelijker te vinden en er is veel meer keuze. Mocht je toevallig een passieve subwoofer hebben liggen die je wilt gebruiken dan kan je altijd nog een mono-block nemen om de subwoofer extern van vermogen te voorzien. Maar dan maak je er weer een actieve subwoofer van.

Eigenlijk is actief gewoon wat je moet hebben...

[ Voor 47% gewijzigd door FeaR op 12-03-2011 17:42 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Fear bedoeld dat je een actieve sub nodig hebt :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:09:
[...]

Fear bedoeld dat je een actieve sub nodig hebt :)
zover was ik al :D maar toch nog bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mensen die gereageerd hebben bedankt daarvoor

ik heb nu dus staan

yamaha rx-v467
jamo sub 210
sateliets (worden vervangen) el cheapo samsung al in one home cinema set mijn oude speakers dus
Pagina: 1