DVD content converteren naar MPEG Transport Stream (MPEG-TS)

Pagina: 1
Acties:

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Op een USB HDD heb ik een verzameling gecopieerde DVD's, dus van iedere DVD de originele VIDEO_TS en AUDIO_TS folders met de *.IFO *.BUP en *.VOB bestanden. Die DVD content op de USB HDD wil ik graag direct op mijn Panasonic TX-L32G20E kunnen weergeven zonder allerlei MPEG conversies uit te voeren. Helaas blijkt de mediaspeler functionaliteit in de TX-L32G20E:
quote: Handleiding
Een USB HDD die is geformatteerd via de pc, wordt niet ondersteund in Mediaspeler.
Pogingen om de VIDEO_TS en AUDIO_TS op een SDHC-card te copiëren hebben ook niet het gewenste resultaat gehad dat de DVD content werd herkend en afgespeeld via de mediaspeler functionaliteit van de TV. Wel wil de TV als DLNA client de VOB bestanden in de diverse VIDEO_TS folders herkennen als het MPEG Program Stream (MPEG-PS) formaat en afspelen, maar dat heeft als nadeel dat ieder VOB bestand als een losse film wordt behandeld en dat de gebruiker dus ieder VOB bestand apart moet openen en afspelen. De VIDEO_TS structuur van de film gaat dus verloren inclusief informatie over extra audio streams en ondertiteling.

Nu zou ik het toch prettig vinden als ik de DVD collectie op de USB HDD zonder MPEG conversie/hercoderen zou kunnen weergeven op de TV. Na wat stoeien met formaten lijkt de MPEG Transport Stream (MPEG-TS) de meest geschikte kandidaat om te worden weergegeven. Als dergelijke bestanden via een DLNA server worden aangeboden aan de TV, dan weet de TV keurig de extra audio en ondertitelingsstreams te vinden en kunnen die ook worden weergegeven via de Options knop. Er zijn diverse DVB applicaties die in MPEG-TS formaat op kunnen nemen van een DVB Transport Stream waarmee het gebruik van het MPEG-TS formaat getest kon worden.

De vraag is nu echter hoe ik de VIDEO_TS structuur omzet naar een MPEG Transport Stream zonder hercoderen? Met een tooltje, tsmuxer, is het me gelukt om de losse VOD bestanden in de juiste volgorde te "joinen" waarbij het tooltje ook keurig alle audio streams behoudt en dan één .TS bestand oplevert met daarin alle componenten met uitzondering van de originele ondertiteling. Ik wil geen ingebrande ondertiteling omdat dit automatisch inhoudt dat de originele DVD's gehercodeerd gaan worden wat lang duurt en ook ten koste kan gaan van de beeldkwaliteit. In plaats daarvan ben ik dus op zoek naar een tool die ook de ondertiteling van de DVD kan omzetten naar het DVB ondertitelingsformaat zodat dit als substream in het .TS bestand kan worden opgenomen. Bij voorkeur werkt zo'n tool op basis van de DVD VIDEO_TS structuur zodat in één keer een .TS bestand gemaakt kan worden i.p.v. allerlei afzonderlijke voorbewerkingen.

Wie kent er zo'n tool of kan een goede procedure geven waarbij gebruik wordt gemaakt van meerdere tools om van een VIDEO_TS structuur tot het gewenste MPEG-TS te komen met behoud van alle originele stream componenten?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is het niet makkelijker om gewoon MPEG te maken met bijv. http://www.videohelp.com/tools/VOB2MPG ?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Met VideoReDo TVSuite V4 moet dat vrij gemakkelijk kunnen. Gewoon als DVD openen in VideoReDo en dan als MPEG-TS opslaan. Er is wel een trial op hun site te vinden.

• ArChie
  • Niet online
wagenveld schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:13:
Is het niet makkelijker om gewoon MPEG te maken met bijv. http://www.videohelp.com/tools/VOB2MPG ?
Met VOB2MPG wordt een MPEG-PS gemaakt die weer het probleem heeft van de ontbrekende ondertiteling wanneer het bestand via een DLNA server wordt aangeboden.

• ArChie
  • Niet online
downtime schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:15:
Met VideoReDo TVSuite V4 moet dat vrij gemakkelijk kunnen. Gewoon als DVD openen in VideoReDo en dan als MPEG-TS opslaan. Er is wel een trial op hun site te vinden.
Bedankt voor de tip. Ik ga er vanavond mee experimenteren.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
ArChie schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:07:
Wel wil de TV als DLNA client de VOB bestanden in de diverse VIDEO_TS folders herkennen als het MPEG Program Stream (MPEG-PS) formaat en afspelen, maar dat heeft als nadeel dat ieder VOB bestand als een losse film wordt behandeld en dat de gebruiker dus ieder VOB bestand apart moet openen en afspelen. De VIDEO_TS structuur van de film gaat dus verloren inclusief informatie over extra audio streams en ondertiteling.
Dat van die losse VOB bestanden zou je kunnen omzeilen door met DVDShrink een backup van de VIDEO_TS map te maken. Als je bij opties van de 'Output Files' uitvinkt dat 'ie bij VOB files om de 1GB nieuwe bestanden aanmaakt en zorgt dat je voor het videogedeelte 'No Compression' gebruikt krijg je binnen een paar minuten één grote VOB file. Kunt altijd even kijken wat de tv er mee doet via sdhc kaartje, desnoods door de extensie even te veranderen.

• ArChie
  • Niet online
downtime schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:15:
Met VideoReDo TVSuite V4 moet dat vrij gemakkelijk kunnen.
Helaas geen ondertiteling te vinden in de TS.
Pagina: 1