Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 17:27
Ik heb dit moederbord al jaren en het werkte (tot een aantal weken terug) nog perfect. Ik heb alleen een vraag over de elco's. Het lijkt er op dat de elco's lek zijn maar de elco's staan niet bol en het lijkt mij juist meer op stift of iets dergelijks. Zelf heb ik nooit met een stift iets op de elco's gezet. Ik vraag me af of iemand aan de hand van de foto's zou kunnen vertellen of ze lek zijn of dat het stift is. Ik heb nooit gewerkt met elco's dus ik heb geen flauw idee hoe een lekke elco er uit zou zien :).

[IMG=http://img861.imageshack.us/img861/1866/p1060050.th.jpg][/IMG]
[img=http://img859.imageshack.us/img859/8910/p1060051.th.jpg[/img]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is overduidelijk geen lek, maar gewoon stift.
Als je wil weten hoe een lekkende elco eruit ziet: http://www.google.co.uk/i...&tab=wi&biw=1182&bih=1288

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 17:27
Ok gelukkig. Ja ik had ook al gezocht en zag er redelijk wat tussen met geel spul maar ik kwam ook elco's tegen die zwarte rotzooi er uit hadden, dat leek een beetje op 'mijn' elco's dus vandaar de vraag :) Merci!

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met Terw_Dan eens, dit zijn strakke, goede elco's. Sowieso gebruikt Intel doorgaans goede onderdelen, je ziet veel minder elcoproblemen op hun borden dan bij bijv MSI of (drama) AOpen.

Vervolgens de vraag: je zegt dat dit bord tot een aantal weken terug perfect werkte. Wat doet het nu dan?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik sluit mij aan bij de anderen en zo te zien zijn die Elco's nog prima maar ben ik deels ook wel benieuwd waarom je er met stift op getekend hebt, of dat het misschien in een vlaag van kunstzinnigheid gebeurd is :) en of het board nu niet meer goed werkt zoals Dion al schrijft.

[ Voor 12% gewijzigd door Roel1966 op 13-03-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06 13:29
Roel1966 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:07:
(...) maar ben ik deels ook wel benieuwd waarom je er met stift op getekend hebt, of dat het misschien in een vlaag van kunstzinnigheid gebeurd is :) en of het board nu niet meer goed werkt zoals Dion al schrijft.
Heb die stiftstrepen ook op de condensators van m'n XFX 9600GT zitten. Je ziet ze ook best vaak terug op andere PCB's van moederborden en vooral videokaarten in reviews.

Zal wel één of ander testritueel zijn: best makkelijk om gecontroleerde caps ermee af te vinken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
hmmm Intel goede componenten ga ik toch in twijfel brengen. Net een bord uit een kast gehaald waar 1 condensator (denk voor de bios) lek was. Tja het is er maar 1 maar wel bij een Intel bord en dat vind ik nou weer vreemd. Asus, Gigabyte, etc prima maar Intel?? nee dat verwacht ik niet bij zulke borden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat zie ik iig niet vaak - welk bord was het?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1