Goedemiddag medetweakeraars
Ik heb een naar probleempje met mijn macbook pro, namelijk het volgende:
wanneer ik opstart krijg ik een map met een vraagtekentje erin, alsof mijn HDD onleesbaar is.
Desondanks kan ik vanaf dezelfde hardeschijf dmv een usb behuizing wel gewoon opstarten, het probleem lijkt dus niet bij de HDD te liggen.
Ik heb geprobeerd:
- PRAM reset
- opstarten met option, schijf niet zichtbaar
- opstarten vanaf dvd en diskutility/startup disk, schijf niet zichtbaar
Ik vind de symptonen vrij raar, ik kan namelijk gewoon dvd's lezen dus er lijkt niets met de sata controller, maar mijn HDD (een andere HDD ook niet) pakt ie niet. Ik kan niks anders bedenken dan dat het dan het kabeltje moet zijn, maar die ziet er goed uit en daar ben ik helemaal niet aan geweest voor het probleem optrad.
Heeft iemand nog andere suggesties wat het kan zijn?
Ik heb een naar probleempje met mijn macbook pro, namelijk het volgende:
wanneer ik opstart krijg ik een map met een vraagtekentje erin, alsof mijn HDD onleesbaar is.
Desondanks kan ik vanaf dezelfde hardeschijf dmv een usb behuizing wel gewoon opstarten, het probleem lijkt dus niet bij de HDD te liggen.
Ik heb geprobeerd:
- PRAM reset
- opstarten met option, schijf niet zichtbaar
- opstarten vanaf dvd en diskutility/startup disk, schijf niet zichtbaar
Ik vind de symptonen vrij raar, ik kan namelijk gewoon dvd's lezen dus er lijkt niets met de sata controller, maar mijn HDD (een andere HDD ook niet) pakt ie niet. Ik kan niks anders bedenken dan dat het dan het kabeltje moet zijn, maar die ziet er goed uit en daar ben ik helemaal niet aan geweest voor het probleem optrad.
Heeft iemand nog andere suggesties wat het kan zijn?