Thompson TG789vn icm Netgear WNDR3700 --> Geen VOIP

Pagina: 1
Acties:

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-12 11:25
Ik zal eerst de situatie beschrijven, alsvorens ik het probleem beschrijf.

Situatie is nu:
Glasvezelverbinding via Solcon. Daarbij hebben wij een Thompson TG789vn gekregen, aangezien ook VOIP over dit modem moet.
Ik heb zelf een Netgear WNDR3700, die ik wil blijven gebruiken. Deze heeft een gigabit verbinding en 300mbit draadloze verbinding.

Alleen zit ik nu met het volgende probleem. Ik wil de opstellen zo maken.
Vanuit het Gennisus-kastje (glasvezelverbinding) wil ik een kabel trekken naar de WNDR3700 en die laten fungeren als Modem en Router. De Thompson wil ik aansluiten op de WNDR3700 en deze alleen dienst laten doen voor de voip-telefonie. Alleen werkt dan de Thompson niet mee. Het lijkt er op dat deze alleen doet als die aangesloten is op de WAN poort en niet doet als die aangesloten is op de ethernetpoorten.

Andersom werkt het prima. Dus de Thompson als modem, en de WNDR3700 als Router. Probleem is dan, dat ik de NAS van buitenaf niet kan bereiken en het internet voelt iets trager aan. Voornamelijk het openen van website's en inladen van filmpjes. Als die eenmaal verbinding heeft, dan laad het filmpje bijvoorbeeld wel snel.

Wat heb ik geprobeerd:
- WNDR3700 Fungeert als DHCP (192.168.1.100 t/m 192.168.1.249)
- Thompson aangesloten op lanpoort (192.168.1.254) Dus buiten DHCP-Range
- Kabel vanuit de WNDR3700 aangesloten op WAN-Poort (werkt natuurlijk niet)

Welke opties kan ik nog meer gebruiken om de voip te laten werken, met de opstelling die ik graag wil hebben?
De Thompson als modem laten fungeren kan, maar wil ik liever niet. Port Forwarding werkt zeer ingewikkeld op dit apparaat. Ik heb van Solcon de Admin-rechten gekregen om zelf alles in te stellen.

Wanneer bovenstaande niet mogelijk is, is het dan mogelijk om gewoon op de Thompson alle poorten open te zetten. Ik heb de WNDR3700 dan nog waar alles langs moet. Is dit veilig genoeg?

[ Voor 5% gewijzigd door DJustin op 12-03-2011 15:53 ]

• DJustin
Niemand?
Ik heb ook al geprobeerd om eerst de Thompson en dan de Netgear te plaatsen. Echter is het probleem dat ik niet kan Port Forwarden in de Thompson. Ik heb verschillende topics al gelezen, maar het port forwarden gaat niet lukken!

[ Voor 93% gewijzigd door DJustin op 22-03-2011 19:36 ]

• timenator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-12 13:59
Ik heb geen ervaring met Solcon, maar ik heb een gelijksoortige opstelling, maar dan bij KPN Glasvezel.
Hier zat ik ook met de Thomson TG789vn die ik niet naar mijn wens kon inrichten. Zo had ik ook problemen met port-forwarding en een DHCP server die niet uit te zetten was.

Ik heb het met behulp van een Cisco SLM2008 smart switch opgelost. Doordat de SLM2008 vlan ondersteund kun je de 3 netwerken (tv, internet en telefoon) van de glasvezel opsplitsen.

Van het glasvezel kastje ga je naar de SLM2008, indien deze goed is geconfigureerd krijg je hieruit de 3 netwerken.

Indien je poort 1 van de SLM2008 gebruikt als ingang van de glasvezel, dan zou je poort 2 kunnen gebruiken voor je internet, hieraan komt dus je WNDR3700.

Daarnaast kun je poort 2 en 3 van de SLM2008 gebruiken voor je TV aansluitingen.

En kun je poort 4 gebruiken voor je telefonie, op deze poort sluit je de TG789vn aan, alleen voor de voip.

Het heeft mij de nodige moeite en tijd gekost om het werkend te krijgen. Daarnaast zul je je een beetje moeten verdiepen in vlan's. Maar dan heb je ook wat.

[ Voor 0% gewijzigd door timenator op 22-03-2011 19:55 . Reden: typefouten ]

• DJustin
Opnieuw wil ik dit topic weer aansnijden.

Nu heb ik DD-WRT op mijn Netgear staan, waarbij je Virtual Lan kunt instellen. Nu heb ik al veel gelezen, en proberen in te verdiepen maar wordt er tno niet veel wijzer van.

Ik wil de opstelling als volgt hebben:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/mkwrxy.jpg

Nu denk ik dat je via DD-WRT poort 1 als een Virtual lan kan laten fungeren. Klopt dit? Zo ja, dan kun je de kabel toch in de WAN poort van de Thomson doen?

• DJustin
Iemand?

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 16:24
VOIP "MOET" helaas via de thomson. Het is mogelijkdat je het insteld via de WNDR maar dan moet je bij solcon je VOIP instellingen opgeven, helaas valt je VOIP support van hun lant dan wel weg

5120Wp Oost/West - PV Output

Pagina: 1