Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Hallo allemaal,

Wij willen graag onze Acer Aspire H340 voorzien van een videokaart.
Echter er is slechts een pci-e x4 slot aanwezig.

Via pricewatch kan ik niet zulk soort kaarten vinden.
Hebben jullie suggesties? Of ervaringen met de H340 en videokaartje?

bvd,

Gubyan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:16
PCI-e 1x kaartjes passen ook in een 4x slot. Als ik echter het filter in de pw gebruik staan er niet zoveel goedkope kaartjes in, toen ik een poosje geleden keek waren er meer (ATI 4350 ed). Als je niet bang bent en een beetje handig kun je de achterkant uit je 4x slot dremelen zodat er ook 16x kaarten in passen. Geen idee of 't allemaal gaat werken in je H340, waarom wil je trouwens er een videokaart in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
Nielson schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 15:01:
PCI-e 1x kaartjes passen ook in een 4x slot. Als ik echter het filter in de pw gebruik staan er niet zoveel goedkope kaartjes in, toen ik een poosje geleden keek waren er meer (ATI 4350 ed). Als je niet bang bent en een beetje handig kun je de achterkant uit je 4x slot dremelen zodat er ook 16x kaarten in passen. Geen idee of 't allemaal gaat werken in je H340, waarom wil je trouwens er een videokaart in?
Op zich zou dit aparaat remote te benaderen zijn, helaas laatst gewoon gereboot en boing we komen er niet meer in. Weer wat kaduk, helpdesk Acer is o.o qua inhoudelijke kennis |:( 7(8)7 :r . Dus dachten we als we nou een cheap kaartje er in gooien dan kunnen we zien waar het mis loopt en misschien gewoon zelf de boel fixen ipv opsturen en maand wachten. (Plus alle ellende van dien, weer opnieuw inrichten etc etc.)

Gezocht wordt lowprofile pci-e x4 slot kaartje Hier is een zeer uitgebreide handleiding die ik heb kunnen vinden qua specs: https://www.acersupport.c...re_H340_BOOK_20080226.pdf

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:16
Dus dachten we als we nou een cheap kaartje er in gooien dan kunnen we zien waar het mis loopt en misschien gewoon zelf de boel fixen ipv opsturen en maand wachten.
Heb je de sectie 'System Troubleshooting' al nagelopen/uitgevoerd? Wil namelijk niet zeggen dat je automatisch beeld krijgt op het videokaartje, aangezien er ook integrated graphics aanwezig is die misschien wel voorrang krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
Het is een Zotac GT520 geworden, na wat gevogel met jumpers en het uitzetten van de onboard video, werkt het als een droom, easy peasy.