• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-02 15:00
Ik probeer bij m'n ouders een Iomega Screenplay TV Director te installeren, maar ik ondervind problemen met het benaderen van een netwerk share. Ze hebben in de meterkast een diskstation 110j staan met een samba share (beveiligd met wachtwoord). Ik heb de Iomega Screenplay aangesloten via een netwerkkabel en het apparaat krijgt netjes een IP adres van de router (youtube streaming werkt). So far so good; echter ik kan met geen mogelijkheid de diskstation vinden! Werkgroep is gelijk, maar het apparaat vindt de samba share simpelweg niet. De handleiding doorgenomen, maar hier staat verder niets bruikbaars in. Eén van jullie ervaring met dit apparaatje?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-02 15:00
Hmz; ik ben inmiddels een stukje verder. Ik heb de Screenplay namelijk meegenomen naar mijn eigen huis, waar ik een ubuntu server in de meterkast heb staan. Deze wordt direct gezien en ik kan netjes alle shares benaderen (met of zonder credentials).

Dus wat blijkt nu: op de één of andere manier meldt de Synology Diskstation zich niet goed op het netwerk waardoor deze niet wordt opgemerkt door de Iomega Screenplay. :(