Hallo,
Ik ontwikkel een site voor anderen. Daarin willen zij soms de info veranderen. Nu wilde ik een pagina maken waar ze de tekst ed invoeren via een form en dan de submit die alle info bij elkaar raapt en in een mail zet die dan naar een adres wordt verstuurd, nu heb ik dit al, maar dan krijg ik steeds outlook om het alsnog te zenden. Hoe doe ik het zonder outlook?
Ik heb al:
Ik ontwikkel een site voor anderen. Daarin willen zij soms de info veranderen. Nu wilde ik een pagina maken waar ze de tekst ed invoeren via een form en dan de submit die alle info bij elkaar raapt en in een mail zet die dan naar een adres wordt verstuurd, nu heb ik dit al, maar dan krijg ik steeds outlook om het alsnog te zenden. Hoe doe ik het zonder outlook?
Ik heb al:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
| <!doctype html> <html> <head> <title>Tekst invoegen/vervangen</title> </head> <body> <form name="input_form"> Op welke pagina? <select name="pagina"> <option value="Kiezen" selected="selected">Kiezen</option> <option value="Info">Info</option> <option value="Foto's">Foto's</option> <option value="Zee & Strand">Zee & Strand</option> <option value="Meertje">Meertje</option> <option value="Bergen">Bergen</option> <option value="Steden">Steden</option> <option value="Dorpen">Dorpen</option> <option value="Frankrijk">Frankrijk</option> <option value="Zwemmen">Zwemmen</option> <option value="Snorkelen">Snorkelen</option> <option value="Wandelen">Wandelen</option> <option value="Fietsen">Fietsen</option> <option value="Musea">Musea</option> <option value="Mondaine Steden">Mondaine Steden</option> <option value="Middeleeuwse dorpen">Middeleeuwse dorpen</option> <option value="Restaurants">Restaurants</option> <option value="Dorpsfeesten">Dorpsfeesten</option> <option value="Gastenboek">Gastenboek</option> <option value="Prijzen">Prijzen</option> <option value="Contact">Contact</option></select> <br/> Vervangen of extra? <input type="radio" name="soort" value="Vervangen" /> Vervangen   <input type="radio" name="soort" value="extra"/> Extra <br/> Tekst <br /> <textarea rows="10" cols="100" name="tekst"> Hier de tekst invullen </textarea> <small> <p>Wil je extra tekst invoegen? Voor het aangeven waar doe je bovenaan ...xxx -> xxx is dan het laatste woord vóór de extra tekst. Wil je tekst vervangen? Voor het aangeven welke tekst vervangen moet worden doe je bovenaan: xxx...yyy -> xxx is het eerste woord van de te vervangen tekst, yyy is het laatste woord van de te vervangen tekst. Voor afbeeldingen doe je: [[Afbeelding:xxx]] -> xxx is de naam van de afbeelding. Als ik die nog niet heb moet je deze even <a href="mailto:iets@iets.com">mailen</a> Voor <b>Bold</b>, <i>schuin</i> en <u>onderstreept</u> doe je respectivelijk [b], [i] en [u] vóór het stukje, en [/b], [/i] en [/u] erna. Ze kunnen ook gecombineerd worden.</p> </form> <script> function update_message_body () { var pagina = document . input_form . pagina . value; var soort = document . input_form . soort . value; var tekst = document . input_form . tekst . value; document . proxy_form . message_body . value = "Pagina:" + pagina + "\n" + "Soort:" + soort + "\n" + "Tekst: \." + tekst + "\n" + "\n" return true; } </script> <form name ="proxy_form" method ="post" enctype ="multipart/form-data" action ="mailto:iets@iets.com?subject=extra" onSubmit="return update_message_body ();"> <input type=hidden name="message_body"> <input type="submit" name="Stuur op!" value="Stuur op!"> </form> </body> </html> |
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI