Deze upgrade goede keus?

Pagina: 1
Acties:

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Morgen is er weer een pc-discount in de Ahoy' :) en daar wil ik ff mijn systeem gaan upgraden. Het volgende heb ik in gedachten:

Abit KT7A-RAID
AMD TBird min. 1 GHz
256 PC133

mijn vragen zijn: is het echt nuttig om een proc te nemen met 266 MHz FSB? Het prijsverschil is niet groot, daar hoef ik het dus niet voor te laten.

Is het mobo compatibel met mijn huidige hardware: Matrox G400 DH, SB AWE64 (good ol' days :P ) Er bestaat toch een site waar dit op staat, weet iemand die?

Als ik wil gaan OC'en, welke cooler denken jullie die de beste prijs/kwaliteit biedt in dit systeem?

Verwijderd

Ik denk niet dat je wat hebt aan 266 mhz bus.

Ga maar na welke bus snelheden je gebruikt bij het OCen! Ik ben nog niet boven de 133 gekomen hoor!

Je hebt by the way ook je mult nog :)!

Verwijderd

En al heb je een erg goede cooler, je krijgt je athlon niet snel boven de 1250.

Verwijderd

De KT7a is een goede kees. De 266MHz FSB is juist ideaal, ook voor FSB-oveklokken. Als je de CPU-multiplier op 7,5 zet draait deze bij een bus van 133 op 1000MHz.

Ook is de AGP/PCI Divider hoger. DWZ. dat je videokaart en PCI-apparaten bij een hogere FSB minder sel last van problemen krijgen.

Ook zou ik voor merkgeheugen gaan, Infineon of Corsair ofzo

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die 266MHz bus is 133MHz DDR, Ro2 :)

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op Saturday 17 March 2001 19:24 schreef Ro2 het volgende:
Ik denk niet dat je wat hebt aan 266 mhz bus.

Ga maar na welke bus snelheden je gebruikt bij het OCen! Ik ben nog niet boven de 133 gekomen hoor!

Je hebt by the way ook je mult nog :)!
Ik zit op de 170 MHz met fsb
Pagina: 1