• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Ik had een vraag over pakketjes ontvangen.
Kan je deze ook afhalen bij een postkantoor ipv naar je huis gestuurd krijgen?
Kan je dat ook als je onder de 18 bent?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:18
Laat de verzender via DHLForYou een pakketje naar je toesturen. Dan kan je ervoor kiezen hem af te halen op een servicepoint bij jou in de buurt. Is daarnaast ook nog eens goedkoper dan via TNT Post.

[ Voor 8% gewijzigd door Spixo op 12-03-2011 13:52 . Reden: Link naar DHLForYou toegevoegd ]

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Fixer

FP ProMod
Na 2 of 3 afleverpogingen bij jouw thuis, kun je hem sowieso ophalen bij het postkantoor.
Normaliter moet je dan een legitimatiebewijs laten zien om hem op te kunnen halen.

Klik (kijk onder "Hoe werkt het")

[ Voor 22% gewijzigd door Fixer op 12-03-2011 14:07 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je moet er bij DHLForYou wel rekening mee houden, dat de bezorging een dag of 4 duurt. En geen gratis tracktrace, alleen via 't bellen naar hun servicenummer.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 22:53
Ook mogelijk met pakjegemak, maar niet bij alle postkantoren.
http://www.tntpost.nl/voo...tten/zelf-pakket-afhalen/

• OptiBenz1
Bedankt voor jullie snelle reacties,
Welke betalingsmethode is veilig?
Behalve rembours want dat kost 15 euro.
En Dhl is 1,50 goedkoper.... Niet zo groot verschil toch?

[ Voor 20% gewijzigd door OptiBenz1 op 12-03-2011 14:27 ]

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:46
Ps3-Opt1fl3x schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:15:
Bedankt voor jullie snelle reacties,
Welke betalingsmethode is veilig?
Behalve rembours want dat kost 15 euro.
Tja, ideal is veilig met betrekking dat het geld bij de ontvanger aankomt, maar of de ontvanger van het geld dan het produkt gaat versturen weet je nooit zeker.

Maar als je onder de 18 bent en een pakket mag niet thuis afgeleverd worden ben ik toch benieuwd wat je besteld hebt.... :)

• Spixo
Marly schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:08:
Je moet er bij DHLForYou wel rekening mee houden, dat de bezorging een dag of 4 duurt. En geen gratis tracktrace, alleen via 't bellen naar hun servicenummer.
DHLForYou bied wel degelijk gratis een track&trace service. Sterker nog je kan zelfs per e-mail of sms op de hoogte worden gehouden van de status van je pakketje.

Inderdaad bezorging duurt wat langer, maar daar staat tegenover lagere kosten en meer gemak.

• OptiBenz1
boers706 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:19:
[...]

Tja, ideal is veilig met betrekking dat het geld bij de ontvanger aankomt, maar of de ontvanger van het geld dan het produkt gaat versturen weet je nooit zeker.

Maar als je onder de 18 bent en een pakket mag niet thuis afgeleverd worden ben ik toch benieuwd wat je besteld hebt.... :)
Een Mobiele telefoon.

• OptiBenz1
Ricardo87 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:25:
[...]

DHLForYou bied wel degelijk gratis een track&trace service. Sterker nog je kan zelfs per e-mail of sms op de hoogte worden gehouden van de status van je pakketje.

Inderdaad bezorging duurt wat langer, maar daar staat tegenover lagere kosten en meer gemak.
Voor een pakketje onder de 10kg die niet in de brienvenbus past is dhl 1,50 goedkoper..
Wat bedoeld u met meer gemak?

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:06
Ps3-Opt1fl3x schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:29:
[...]

Voor een pakketje onder de 10kg die niet in de brienvenbus past is dhl 1,50 goedkoper..
Kijk eerst even of er wel zo'n dhl service point bij je in de buurt zit. Ik zit er bijvoorbeeld echt ver van af (25+ km) en dan is TNT toch een stuk handiger, met in elke stad 1/2 afhaalpunten ;).

Waarom wil je die mobiele telefoon trouwens afhalen? Waarom niet gewoon bezorgd?

• OptiBenz1
Awsom schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:30:
[...]

Kijk eerst even of er wel zo'n dhl service point bij je in de buurt zit. Ik zit er bijvoorbeeld echt ver van af (25+ km) en dan is TNT toch een stuk handiger, met in elke stad 1/2 afhaalpunten ;).

Waarom wil je die mobiele telefoon trouwens afhalen? Waarom niet gewoon bezorgd?
Ja ik denk dat ik gewoon TNT gebruik want het afhaalpunt is 500 meter van mij vandaan.
Het is via een persoon en niet via een bedrijf, vind het prettiger bij TNT dan dat ik me adres moet opgeven.
En ik hoef dus geen ouder/persoon boven de 18 het te laten ondertekenen?

[ Voor 5% gewijzigd door OptiBenz1 op 12-03-2011 14:33 . Reden: spellingsfouten ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Wil je niet wat opsturen of wat laten bezorgen? En als je een telefoon verstuurt is verzekerd verzenden misschien ook wel handig.

• Spixo
Ps3-Opt1fl3x schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:29:
[...]

Meer gemak is afhankelijk van de persoon. Voor mij betekent het dat ik het pakketje 's avonds na mijn werk kan afhalen op een servicepoint. En dus niet afhankelijk ben van de openingstijden van het postkantoor (voornamelijk tijdens werktijd).

Daarnaast als ik via internet iets koop van iemand, kan ik zelf een verzendlabel aanmaken en betalen. Het verzendlabel stuur ik via de mail naar de verkoper, hij plakt het op het pakket en geeft het gratis af op een servicepoint. Vind ik prettiger om zelf te doen, zodat ik zeker weet dat het pakket naar het juiste adres of servicepoint wordt gestuurd.

Maargoed ieder zijn eigen ding natuurlijk. Anderen hebben wel de mogelijkheid overdag de postbode op te wachten en dan is 1,50 meer betalen voor bezorging binnen 24 uur geen slechte deal.

• OptiBenz1
Ricardo87 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:35:
[...]

Meer gemak is afhankelijk van de persoon. Voor mij betekent het dat ik het pakketje 's avonds na mijn werk kan afhalen op een servicepoint. En dus niet afhankelijk ben van de openingstijden van het postkantoor (voornamelijk tijdens werktijd).

Daarnaast als ik via internet iets koop van iemand, kan ik zelf een verzendlabel aanmaken en betalen. Het verzendlabel stuur ik via de mail naar de verkoper, hij plakt het op het pakket en geeft het gratis af op een servicepoint. Vind ik prettiger om zelf te doen, zodat ik zeker weet dat het pakket naar het juiste adres of servicepoint wordt gestuurd.

Maargoed ieder zijn eigen ding natuurlijk. Anderen hebben wel de mogelijkheid overdag de postbode op te wachten en dan is 1,50 meer betalen voor bezorging binnen 24 uur geen slechte deal.
Ow zo, ja voor mij komt het dan beter uit bij TNT. Hartelijk dank voor uw uitgebreide antwoord

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:13

Wildfire

Joy to the world!

De kwestie bij PakjeGemak is eigenlijk meer of de webshop het aanbiedt. Doen ze dat niet (merendeel van de webshops nog) dan kan het dus al niet.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• OptiBenz1
Wildfire schreef op zondag 13 maart 2011 @ 02:04:
[...]

De kwestie bij PakjeGemak is eigenlijk meer of de webshop het aanbiedt. Doen ze dat niet (merendeel van de webshops nog) dan kan het dus al niet.
Kan je dat niet zelf opgeven?
Dus bijv. dat ik opgeef dat het bij de dichtsbijzijnde postkantoor van Almere ......... voor Meneer ....... zou dat kunnen?

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-01 09:29

kauko12

No risk, No fun

Ik haal wekelijks pakketjes op bij het postkantoor. Zelf ben ik 16 en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ook komt de naam op de pakketjes vaak niet overeen met die van mij, doen ze ook niet moeilijk over.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ps3-Opt1fl3x schreef op zondag 13 maart 2011 @ 08:34:
[...]

Kan je dat niet zelf opgeven?
Dus bijv. dat ik opgeef dat het bij de dichtsbijzijnde postkantoor van Almere ......... voor Meneer ....... zou dat kunnen?
Nee, de webshop moet echt de PakjeGemak dienst aanbieden en integreren in de webshop (zoals bv. bij Alternate het geval is).

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ps3-Opt1fl3x schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:32:

Ja ik denk dat ik gewoon TNT gebruik want het afhaalpunt is 500 meter van mij vandaan.
Het is via een persoon en niet via een bedrijf, vind het prettiger bij TNT dan dat ik me adres moet opgeven.
Bij een webshop kun je niet kiezen, ze gebruiken de vervoerder/koerier, waar ze een contract mee hebben.
Maar begrijp ik 't nu goed, dat je niet van een shop, maar bij een particulier koopt ? Dan zou je idd kunnen kiezen, in overleg met de verzender althans, want die zal niet bijv. een kwartier willen fietsen naar een DHL servicepoint op een industrieterrein, waneer TNT om de hoek is :)

Wanneer 't een particuliere verkoper betreft, is 't overigens een zaak van wederzijds vertrouwen, je wilt hem jouw adres niet geven, maar heb je dan wel zijn adres ? Ik zou n.l. nooit geld overmaken naar iemand, wiens adres ik niet heb. No offence, maar je komt onervaren over en dat is helemaal niet erg, zo zijn we allemaal ooit begonnen en al doende, leert men. Maar een mobiele telefoon via internet kopen kan tricky zijn, zeker wanneer 't de eerste keer voor je is. Dan kun je hem beter kopen van iemand, die niet te ver weg woont, zodat je hem zelf kunt ophalen en testen.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
Ps3-Opt1fl3x schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:50:
Ik had een vraag over pakketjes ontvangen.
Kan je deze ook afhalen bij een postkantoor ipv naar je huis gestuurd krijgen?
Kan je dat ook als je onder de 18 bent?
Zoiets heet een postbus ;)
Ik neem aan dat TNT niet je leeftijd hoeft te weten, maar daarvoor zul je even moeten kijken in hun voorwaarden denk ik.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ook bij aangetekend verstuurde pakketjes doen ze bij TNT hier niet moeilijk. Ik ben 15 en kan ook die pakketje gewoon afhalen ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Voor zover ik kan zien op de site van TNT post staat er niks in de voorwaarden betreft de leeftijd je moet je kunnen legitimeren zie:
Waarom moet ik mijn legitimatiebewijs tonen?
Bij het afhalen van bepaalde postzendingen of als de postbode u daarom vraagt is legitimeren verplicht. TNT Post vraagt u dan om een legitimatie vóór de zending aan u wordt uitgereikt.
Op uw afhaalbericht leest u of u zich moet legitimeren voor het in ontvangst nemen van uw zending. Wij accepteren alleen één van onderstaande legitimatiebewijzen:
Paspoort
Nederlands rijbewijs
Nederlandse Identiteitskaart
Europese Identiteitskaart
Nederlands vreemdelingen document (niet geldig voor persoonsgebonden zendingen zoals Brief met Legitimatie)

• OptiBenz1
ik vroeg over leeftijd, omdat ik vorige keer me moeder het moest laten ondertekenen. Maar mischien was dit omdat het naar een adres werd gestuurd.

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Raar. Pakketjes die op mijn naam staan mag ik altijd zelf ondertekenen, ook al ben ik minderjarig en is mijn handtekening dus officieel niet rechtsgeldig.

Maar waarom doe je eigenlijk zo moeilijk over het laten opsturen van pakketjes naar je adres? Dat is namelijk redelijk normaal hoor, zo gaat dat altijd bij tweedehandse verkopen via internet (Marktplaats of Tweakers V&A dus)

[ Voor 42% gewijzigd door Compizfox op 13-03-2011 21:46 ]

• OptiBenz1
Marly schreef op zondag 13 maart 2011 @ 15:51:
[...]

Bij een webshop kun je niet kiezen, ze gebruiken de vervoerder/koerier, waar ze een contract mee hebben.
Maar begrijp ik 't nu goed, dat je niet van een shop, maar bij een particulier koopt ? Dan zou je idd kunnen kiezen, in overleg met de verzender althans, want die zal niet bijv. een kwartier willen fietsen naar een DHL servicepoint op een industrieterrein, waneer TNT om de hoek is :)

Wanneer 't een particuliere verkoper betreft, is 't overigens een zaak van wederzijds vertrouwen, je wilt hem jouw adres niet geven, maar heb je dan wel zijn adres ? Ik zou n.l. nooit geld overmaken naar iemand, wiens adres ik niet heb. No offence, maar je komt onervaren over en dat is helemaal niet erg, zo zijn we allemaal ooit begonnen en al doende, leert men. Maar een mobiele telefoon via internet kopen kan tricky zijn, zeker wanneer 't de eerste keer voor je is. Dan kun je hem beter kopen van iemand, die niet te ver weg woont, zodat je hem zelf kunt ophalen en testen.
Ik heb het vaker gedaan, alleen dit is een andere situatie.
Normaal doe ik het met rembours, kost iets meer maar dan weetje dat je wel wat krijgt of ik haal hem op.
Ik wou eerst de andere huisgenoten er niet mee storen.
Ik ben wel net bijna 2 keer opgelicht (gelukkig kan je ip krijgen via mail en hebben we Marktplaats oplichters site)
Deze persoon vroeg me eerst om langs te komen om hem op te halen alleen hij werkt tot te laat.

Hartelijk bedankt voor u antwoord.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ps3-Opt1fl3x schreef op maandag 14 maart 2011 @ 08:28:

[...]

Normaal doe ik het met rembours, kost iets meer maar dan weetje dat je wel wat krijgt
Rembours is ook niet veilig. Je zult de eerste niet zijn die een baksteen krijgt opgestuurd. En omdat je officiëel je pakketje pas kunt openen na betaling, kun je dus niet eerst even het pakketje openen voordat je de postbode betaalt...

• OptiBenz1
Wildfire schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:15:
[...]

Rembours is ook niet veilig. Je zult de eerste niet zijn die een baksteen krijgt opgestuurd. En omdat je officiëel je pakketje pas kunt openen na betaling, kun je dus niet eerst even het pakketje openen voordat je de postbode betaalt...
Dat wel maar als je vooraf betaald heb je ook de kans dat je niks krijgt..

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

En rembours is duurder. Dus nu haal je je eigen argument onderuit ... :+

Pagina: 1