Beste leden,
ik heb denk even jullie hulp nodig, ik kom er zelf niet meer aan uit.
Ik zal even de situatie uitleggen.
Ik heb een HP Compaq 6820s notebook met een ati mobility radeon x1350 onboard videokaart
Hierop heb ik Windows 7 32-bit geïnstalleerd en hiervoor heb ik gewoon alle drivers geïnstalleerd zoals die op de HP website worden aangeboden voor windows vista.
Dit heeft zo een jaartje ongeveer prima gewerkt.
Tot afgelopen week.
Na een plots zwart scherm en opnieuw opstarten wordt deze driver niet meer geaccepteerd en werkt alleen de standaard-VGA grafische adapter nog maar.
wat heb ik geprobeerd:
- ATI driver op nieuw en handmatig geïnstalleerd in de Device Manager - Resultaat opnieuw opstarten en direct blauw scherm.
- windows 7 opnieuw geïnstalleerd - geen effect en weer een blauw scherm
- alle data op de harddisk vernietigd via een programma'tje Boot 'n Nuke - 20 uur gewacht (500gb) windows opnieuw geïnstalleerd en wederom geen effect en weer een blauw scherm.
Wat ik ook doe, ik krijg de driver gewoon niet meer werkend zoals het hoort.
Kan het zijn dat de Videochip die op het moederbord gesoldeerd zit overleden is?
Of heeft iemand andere suggesties?
extra vraagje nog:
ik heb op ebay en MP gezocht naar 2de hands moederbordjes voor de 6820s en het viel mij op dat er veel paarse processorvoetjes hadden op de foto.
Is die anders dan de witte op mijn moederbord?
ik heb er een Intel Core 2 Duo T7250 op zitten.
alvast bedankt
ik heb denk even jullie hulp nodig, ik kom er zelf niet meer aan uit.
Ik zal even de situatie uitleggen.
Ik heb een HP Compaq 6820s notebook met een ati mobility radeon x1350 onboard videokaart
Hierop heb ik Windows 7 32-bit geïnstalleerd en hiervoor heb ik gewoon alle drivers geïnstalleerd zoals die op de HP website worden aangeboden voor windows vista.
Dit heeft zo een jaartje ongeveer prima gewerkt.
Tot afgelopen week.
Na een plots zwart scherm en opnieuw opstarten wordt deze driver niet meer geaccepteerd en werkt alleen de standaard-VGA grafische adapter nog maar.
wat heb ik geprobeerd:
- ATI driver op nieuw en handmatig geïnstalleerd in de Device Manager - Resultaat opnieuw opstarten en direct blauw scherm.
- windows 7 opnieuw geïnstalleerd - geen effect en weer een blauw scherm
- alle data op de harddisk vernietigd via een programma'tje Boot 'n Nuke - 20 uur gewacht (500gb) windows opnieuw geïnstalleerd en wederom geen effect en weer een blauw scherm.
Wat ik ook doe, ik krijg de driver gewoon niet meer werkend zoals het hoort.
Kan het zijn dat de Videochip die op het moederbord gesoldeerd zit overleden is?
Of heeft iemand andere suggesties?
extra vraagje nog:
ik heb op ebay en MP gezocht naar 2de hands moederbordjes voor de 6820s en het viel mij op dat er veel paarse processorvoetjes hadden op de foto.
Is die anders dan de witte op mijn moederbord?
ik heb er een Intel Core 2 Duo T7250 op zitten.
alvast bedankt