Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Goeiemorgen iedereen,
Ik had een vraag over mijn blackberry bold 9000.
Ik heb een blackberry bold 9000 maar ben het toestel code vergeten.
Kan ik dit op een manier veranderen/resetten?

Mvg Emilio 8)7

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-11 09:02
Wat bedoel je met toestelcode? Wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen? Al een reset uitgevoerd?

[ Voor 54% gewijzigd door havana op 12-03-2011 09:25 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• OptiBenz1
Nee ik heb nog niks geprobeerd, omdat ik niet onnodig dingen wou verliezen.
Ik bedoel gewoon de pincode van het toestel.
Wil er niet teveel mee kloten, want ik ben nogal goed in het vernielen van dingen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-11 09:02
Pincode van het toestel? Je bedoelt pincode van je simkaart?

Als je deze vergeten bent, 3x fout invoeren en vervolgens unlocken met je PUK-code. Die moet je opvragen bij je provider.

DIT IS MIJN WEBSITE

• OptiBenz1
Ow, is er geen andere manier?
Want ik heb hem preypaid gekocht.

[ Voor 37% gewijzigd door OptiBenz1 op 12-03-2011 13:33 ]

• OptiBenz1
Niemand die het weet?

• OptiBenz1
Jammer.

Modbreak:Het is niet nodig om een door jou gestart topic na 1 uur al te kicken. Dit wordt niet gewaardeerd.

[ Voor 89% gewijzigd door Bullet NL op 17-03-2011 01:37 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:27
Toestelcode of pincode?
Vraag het aan je provider. Ook een prepaid heeft een pukcode als je je pincode vergeten bent.
Toestelcode wordt lastig.

Het het is niet de bedoeling dat je binnen 24u je topic kickt.

We zien liever een TR dan een melding in een bericht wanneer iemand een topic kickt.

[ Voor 18% gewijzigd door Bullet NL op 17-03-2011 01:39 ]

• roland83
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-11 22:11
Bedoel je gewoon het wachtwoord van het toestel? Dat is het wachtwoord wat je in moet typen als je toestel gelockt is en je hem wilt unlocken. En ook de code die je moet intypen op je pc, als je de telefoon wilt synchroniseren.

Dus niet pincode/pukcode, maar toestelcode.

Als je dat wachtwoord niet meer weet, dan kun je alle data op je toestel niet terughalen. Ik hoop voor je dat je backups hebt gemaakt door om de zoveel tijd je BB aan je pc te hangen?

Wat je als eerste kunt doen, is 10 keer het wachtwoord verkeerd invoeren. Daardoor zal je toestel alle data wissen, en wordt het toestel "onbruikbaar", doordat er niets op staat om op te starten. Dat is daarna weer op te lossen door het besturingssysteem opnieuw te installeren met de Blackberry Desktop Software.

Ik heb zelf niet eerder 10 keer het wachtwoord verkeerd ingetypt, maar wel eerder mijn eigen BB gewist met BlackBerry Swiss Army Knife.

Laat voordat je begint even weten of je eerder met BB Desktop Software hebt gewerkt, en of je weet hoe het werkt. Dan kan ik je daarna wel verder helpen.

• OptiBenz1
roland83 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 15:06:
Bedoel je gewoon het wachtwoord van het toestel? Dat is het wachtwoord wat je in moet typen als je toestel gelockt is en je hem wilt unlocken. En ook de code die je moet intypen op je pc, als je de telefoon wilt synchroniseren.

Dus niet pincode/pukcode, maar toestelcode.

Als je dat wachtwoord niet meer weet, dan kun je alle data op je toestel niet terughalen. Ik hoop voor je dat je backups hebt gemaakt door om de zoveel tijd je BB aan je pc te hangen?

Wat je als eerste kunt doen, is 10 keer het wachtwoord verkeerd invoeren. Daardoor zal je toestel alle data wissen, en wordt het toestel "onbruikbaar", doordat er niets op staat om op te starten. Dat is daarna weer op te lossen door het besturingssysteem opnieuw te installeren met de Blackberry Desktop Software.

Ik heb zelf niet eerder 10 keer het wachtwoord verkeerd ingetypt, maar wel eerder mijn eigen BB gewist met BlackBerry Swiss Army Knife.

Laat voordat je begint even weten of je eerder met BB Desktop Software hebt gewerkt, en of je weet hoe het werkt. Dan kan ik je daarna wel verder helpen.
Eumh het zit zo.
Ik krijg een blackberry van iemand die het heeft geruild voor zijn oude iphone.
Hij is alleen de pincode (voor toestel) vergeten.
Ik heb nog nooit eerder gewerkt met bb desktop software.
Maar ben ook geen groentje in het werken met mobiele software etc.

• OptiBenz1
Jimster schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:59:
Toestelcode of pincode?
Vraag het aan je provider. Ook een prepaid heeft een pukcode als je je pincode vergeten bent.
Toestelcode wordt lastig.

Het het is niet de bedoeling dat je binnen 24u je topic kickt.
Sorry ik wil gewoon heel graag antwoord, het zou niet nog eens gebeuren.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11 23:27
En toch gebeurt het nog eens ;-)

Maar je zal wel duidelijker moeten zijn, gaat het om de pincode van de simkaart of niet?

Als je hem opstart zonder simkaart, doet hij het dan wel?

• roland83
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-11 22:11
Laten we even twee termen niet meer door elkaar halen.
  • De pincode hoort bij de simkaart. Deze bevat 4 cijfers en die moet je alleen invullen als je de telefoonfunctie van de telefoon aanzet.
  • De toestelcode hoort bij het toestel en die kun je instellen zoals je wilt. Is er een toestelcode, dan kun je het toestel pas gebruiken als je die code invult. Je kunt het toestel dus niet meer gebruiken als je die code niet meer weet. Hij gaat wel aan, maar dan kun je dus niks behalve die code invullen.
Je kunt het volgende doen, als het om de toestelcode gaat:
  • Installeer als eerste de desktop software, die je kunt downloaden van http://nl.blackberry.com/services/desktop
  • Wis de inhoud van de telefoon. Het is mij gelukt om dat met BBSAK te doen. Deze kun je downloaden van www.bbsak.org. Kies de functie "wipe device". Als je dat niet lukt, dan blijft 10 keer een onzinwachtwoord invoeren over.
  • Installeer nieuwe software op je telefoon met de desktop software. Hiervoor kan het geen kwaad om de handleiding daarvan te lezen :)

[ Voor 7% gewijzigd door roland83 op 12-03-2011 21:50 . Reden: verduidelijking ]

Pagina: 1