Dependency not satisfiable (Debian/LMDE)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 09:01
Ik ben benieuwd wat jullie in een soortgelijke situatie zouden doen:

Op m'n laptop draait nu LMDE (Linux Mint Debian Edition). Nu gebruik ik m'n laptop veel voor grafisch werk en maak daarvoor dankbaar gebruik van The GIMP en Pinta. Pinta, in de Linux Mint software channel, is op het moment bij versie 0.7. Echter de versie in de software channel is 0.4 (niet verwonderlijk, maar puur ter info).

Versie 0.7 heb ik nu aan de praat en ben hier best blij mee maar heb hiervoor wel moeten inleveren op The GIMP (die nu niet wil installeren omdat die dependencies mist) en Audious (die plots niet meer met thema's werkt na een herstart
).
Het in nu dus het een of het ander, en dat is best jammer.
Is er een mogelijk om meerdere versies van dependencies naast elkaar te installeren? En is dit aan te raden?

O-)

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou er rekening mee, dit is mijn tip!!
Een andere distro gebruiken, ik gebruik Fedora als desktop.
Hier zijn ze bij versie 0.6-1.
Je kunt proberen 0.7 met de hand te installeren, maar misschien heb je hier dan dezelfde problemen.
Gimp is bij versie 2.6.11, dat is de laatste stable.

Als je gaat zoeken dan is er misschien wel een distro die van beiden de laatste stable installeert.
Ubuntu gebruikt standaard ook oudere pakketten van Pinta.
Tenslotte, als je maar een paar tools gebruikt, zoek je toch een distro die het voor jouw het beste oplost. :)

Of je de boel op een andere manier naast elkaar kunt installeren weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je Ubuntu neemt, en daarbij de Get-DEB repository toevoegd, dan heb je GIMP 2.6.11 en Pinta 0.7 beschikbaar. Ik kom momenteel niet op de website (www.getdeb.net), maar het bied wat extra en nieuwere versies van software vergeleken met de standaard Ubuntu repository.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Probeer of deze installeerbaar is: http://packages.debian.org/experimental/pinta

of download anders de source package en compileer die.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Je zou ook eens zo iets als dit kunnen proberen :
http://www.stanford.edu/~pgbovine/cde.html

Persoonlijk zou ik gewoon voor Ubuntu gaan de ondersteuning is gewoon veel beter.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:12:
Probeer of deze installeerbaar is: http://packages.debian.org/experimental/pinta

of download anders de source package en compileer die.
Is dit ook gelijk goed voor het probleem dat de Gimp nu niet wil installeren vanwege missing dependencies?
lamko schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:35:
Je zou ook eens zo iets als dit kunnen proberen :
http://www.stanford.edu/~pgbovine/cde.html

Persoonlijk zou ik gewoon voor Ubuntu gaan de ondersteuning is gewoon veel beter.
Die van Fedora is ook best goed hoor!
Ze hebben gewoon allemaal hun manier van benaderen, maar op het eind, welke is nu echt beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

deadinspace

The what goes where now?

Chckdsk! schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 06:49:
Versie 0.7 heb ik nu aan de praat en ben hier best blij mee maar heb hiervoor wel moeten inleveren op The GIMP (die nu niet wil installeren omdat die dependencies mist) [s]en Audious (die plots niet meer met thema's werkt na een herstart
De vraag is dan natuurlijk: Hoe heb je Pinta 0.7 geinstalleerd, en waarom wil The Gimp precies niet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:45:

Die van Fedora is ook best goed hoor!
Ze hebben gewoon allemaal hun manier van benaderen, maar op het eind, welke is nu echt beter...
Ja, dat is moeilijk te zeggen ik ga nu alleen van mijn eigen ervaringen uit en de populariteit van een distro.
btw al een beetje thuis in de taal C na die cursus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, eigen ervaringen zijn natuurlijk heel belangrijk.
Trouwens die van Ubuntu is ook goed want die gebruik ook wel eens, als het zo uitkomt.
Zou ook nog steeds graag weten, als je de source zelf compiled je dan niet tegen de problemen aanloopt waar Chckdsk! nu tegen aanloopt?
offtopic:
Of ik al een beetje thuis ben in C nou een beetje, ben gekomen tot en met Hoofdstuk 3.
Ben daarna eerst begonnen in o.a. "Basiscursus UNIX' van A. Blankensteyn.
Ga daarna verder met o.a. C.
Bedankt voor de interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:21:
Zou ook nog steeds graag weten, als je de source zelf compiled je dan niet tegen de problemen aanloopt waar Chckdsk! nu tegen aanloopt?
Nee, want als je pre-compiled packages neemt, zijn dat dingen die tegen bepaalde versies zijn gecompileerd. Dit zijn dan ook gelijk je dependencies. Doe je het zelf, dan compileer je de boel met de versies die voor jou beschikbaar zijn. Een voorbeeld:
Je hebt een package dat libgtk vereist en degene die beschikbaar is bij je is versie 2.0.1-1 (noem maar wat). Je vind een pre-compiled versie en die vereist versie 2.0.1-2. Als je deze wilt installeren, krijg je een dependency failure, maar niet als je 'm zelf compileert vanaf de broncode.

Mare, al deze antwoorden en de TS heeft zelf niet eens antwoord gegeven op ook maar 1 reply. Laten we daar op wachten voordat dit topic uit de hand loopt en een hele andere richting op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
Ter aanvulling op de broncode kun je ook weer dependencies hebben die ook weer afhankelijk is van een bepaalde versie dan is zelf compileren niet meer een optie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:54:
[...]

Nee, want als je pre-compiled packages neemt, zijn dat dingen die tegen bepaalde versies zijn gecompileerd. Dit zijn dan ook gelijk je dependencies. Doe je het zelf, dan compileer je de boel met de versies die voor jou beschikbaar zijn. Een voorbeeld:
Je hebt een package dat libgtk vereist en degene die beschikbaar is bij je is versie 2.0.1-1 (noem maar wat). Je vind een pre-compiled versie en die vereist versie 2.0.1-2. Als je deze wilt installeren, krijg je een dependency failure, maar niet als je 'm zelf compileert vanaf de broncode.

Mare, al deze antwoorden en de TS heeft zelf niet eens antwoord gegeven op ook maar 1 reply. Laten we daar op wachten voordat dit topic uit de hand loopt en een hele andere richting op gaat.
Ja, ik begrijp het nu, duidelijk antwoord.
Je hebt gelijk we wachten op TS.
lamko schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:19:
Ter aanvulling op de broncode kun je ook weer dependencies hebben die ook weer afhankelijk is van een bepaalde versie dan is zelf compileren niet meer een optie !
Uitzonderingen op de regel dus 8)7

Wel bedankt voor jullie antwoorden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Hero Of Time schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:54:
[...]
Sorry, ben bezig geweest me laptop te verkopen. Heb op het moment dus geeneens linux draaien. Hoop eind v.d. maand weer een systeem te hebben waar ik het op kan draaien.

Maar toch nog effe een korte uitleg;

Op het moment dat ik Pinta 0.7 wou installeren kreeg ik dus de melding dat de dependency not satisfiable waren. Ik heb dus m'n softwarebronnen op experimental gezet. Netje gereload en Pinta opgezocht. Tijdens de installatie de melding dat ik Pinta niet kan installeren vanwege libraries waarvan ik niet de juiste versie had. Die verwijderd, nieuwe versie gedownload; Pinta werkt.

The GIMP deelt dus veel libs (libaries voor het gemak) met Pinta. Echter, voor Pinta worden over het algemeen nieuwere versies gebruikt. Ik heb echt totaal geen ervaring met zelf compileren maar van wat ik er nu van begrijp ik dit dus de enige manier om dus gebruikt te maken van de laatste versies van beide programma's? (zou ook de laatste versie van Gimp willen gebruiken vanwege de "Single Box" setup)

offtopic:
Omdat Gimp gebasseerd is op GTK, werkt dit dan ook wel met Emerald? Sorry voor mischien wel een dikke noob vraag maar heb nog niet echt veel geëxperimenteerd met andere window decorators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:32
The GIMP deelt dus veel libs (libaries voor het gemak) met Pinta. Echter, voor Pinta worden over het algemeen nieuwere versies gebruikt. Ik heb echt totaal geen ervaring met zelf compileren maar van wat ik er nu van begrijp ik dit dus de enige manier om dus gebruikt te maken van de laatste versies van beide programma's? (zou ook de laatste versie van Gimp willen gebruiken vanwege de "Single Box" setup)
Ik weet niet of linux mint een package systeem gebruikt van een andere distro (bijv deb/rpm), maar als je in een circle terecht komt kwa deps dan kun je of forceren (soms werkt dit gewoon ongeacht de dependencies van de packagemanager) of zelf compilen (makkelijkste route, ervanuitgaande dat je de header pakketjes hebt van eventuele libs waar gimp tegenaan linked)

Een andere distro kan ook, maar dit soort problemen komen overal wel enigzins voor als je afwijkt van de standaard keuze die een distro maakt mbt versies.
offtopic:
Omdat Gimp gebasseerd is op GTK, werkt dit dan ook wel met Emerald? Sorry voor mischien wel een dikke noob vraag maar heb nog niet echt veel geëxperimenteerd met andere window decorators.
Ja, opzich maakt het voor emerald (een decorator voor compiz) helemaal niets uit wat er in het venster draait (je kunt het ook gebruiken binnen kde).

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Chckdsk!, ik had al eerder aangegeven dat als je Ubuntu gebruikt, je beide laatste versies kan krijgen via Getdeb.net repo. Geen gezeur met libraries die conflicteren of wat dan ook. Snelste en makkelijkste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Hero Of Time schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:10:
@Chckdsk!, ik had al eerder aangegeven dat als je Ubuntu gebruikt, je beide laatste versies kan krijgen via Getdeb.net repo. Geen gezeur met libraries die conflicteren of wat dan ook. Snelste en makkelijkste manier.
Ja, heb ik gezien indd. Maar ik wil juist Debian blijven gebruiken omdat het een rolling release is. Heb daar bewust voor gekozen; gebruikte voorheen ook al Ubuntu.

Ik ga me binnenkort weer even inlezen op Distrowatch zo gauw ik me nieuwe pc kan gebruiken. But thnx for the tip!

Pagina: 1