Help me met videokaart driver please

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stickx
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05-2021
Hallo, ik heb vandaag me nieuwe PC ontvangen
http://www.game-computer....uters/dominator-deluxe-x6

VIDEOKAART: ATI Radeon 5850

IK heb via ATI radeon de Catalyst Software Suite gedownload omdat ik dus denk dat ik een driver ofzo moet downloaden, toch?
maar sinds dat ik CCC heb geinstalleerd crasht mijn computer die splinternieuw is naar een blauw scherm en herstart zichzelf...
Op een forum heb ik gelezen dat dit mogelijk veroorzaakt word door het CCC ( Catalyst Control Center) programma van ATI zelf en er werd geadviseerd alleen de driver te downloaden....

Ik vind het wel een fijn programma omdat t me beeld enzo meteen goed aanpast, automatisch, ik weet niet goed wat een driver precies inhoud.

Ik wil graag een directe link naar deze driver als dit de beste oplossing is en zo duidelijk mogelijk uitleggen hoe ik die installeer :P mocht dat nodig zijn.

Dank u!

[ Voor 12% gewijzigd door Stickx op 12-03-2011 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen... http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

[ Voor 53% gewijzigd door gumbal696 op 12-03-2011 02:03 ]

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Stickx schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 01:29:
Op een forum heb ik gelezen dat dit mogelijk veroorzaakt word door het CCC ( Catalyst Control Center)
Dat is inderdaad mogelijk. Echter zijn er nog 38283 andere mogelijkheden. Je topicstart is vrij karig wat het voor ons praktisch onmogelijk maakt om je goed te kunnen helpen.

Wat je TS in ieder geval ten goede zal komen is het posten van de rest van je hardware.
Welk moederbord, processor, voeding etc. etc. ?

Wat je evt. als eerste zou kunnen proberen is om oudere drivers te pakken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
/voordelen-game-computer/
3. Goede service
Heeft u een probleem ondervonden met één van onze producten binnen 2 jaar? Wij zorgen er voor dat uw product binnen een week na ontvangst weer volledig goed werkt. Door ons zeer ervaren personeel is het voor ons eenvoudig problemen snel vast te stellen en te verhelpen.
Lijkt me de beste weg ;)

[ Voor 14% gewijzigd door lredev op 12-03-2011 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stickx
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05-2021
Catalyst Software Suite 93.5 MB 11.2 2/15/2011
gedownload, verder niets omdat ik er geen verstand van heb, zoals ik al aangeef
Switchie schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 02:12:
[...]

Dat is inderdaad mogelijk. Echter zijn er nog 38283 andere mogelijkheden. Je topicstart is vrij karig wat het voor ons praktisch onmogelijk maakt om je goed te kunnen helpen.

Wat je TS in ieder geval ten goede zal komen is het posten van de rest van je hardware.
Welk moederbord, processor, voeding etc. etc. ?

Wat je evt. als eerste zou kunnen proberen is om oudere drivers te pakken.
Als je de moeite niet kan nemen om een link te openen die ik erbij post, ga dan niet zeggen dat ik me hardware er niet bijplaats.
ja dat is idd zo, ik probeer t liever vanuit thuis dan me computer een week kwijt te zijn wat ik alsnog kan doen wanneer het me nie uitkomt............... >.< 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Post specs gewoon in 't topic, niet in een linkje. Dan heb je die info ook gewoon als die link niet werkt, daarbij is die info verre van compleet.

Je zegt dat je een BSOD krijgt, maar wat vertelt die BSOD je? Als je daar eens naar kijkt, dan heb je tenminste een richting om naar te kijken want je probleem kan in principe overal vandaan komen.
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en Windows XP en 2000 BSOD guide eens door om je verder op weg te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Misschien is het nodig om je .net framework even te updaten? Die heb je nodig om ccc te kunnen draaien maar als het goed is zit dat er bij windows 7 er standard al bij, toch? Correct me if im wrong.

ps

Heb je wel eerst alles verwijderd voor dat je de nieuwe drivers+ccc hebt geïnstalleerd? Als je dat niet doet kan dat heel soms problemen opleveren.

Probeer deze tip eens van chris-ch hier gaat het over dat ccc niet wil starten maar kan ook voor jou probleem misschien oplossing zijn. http://www.tomshardware.co.uk/forum/253656-15-catalyst-control-center-launch-gives#t2092057

[ Voor 55% gewijzigd door mrboomblaster op 12-03-2011 13:02 ]

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
mrboomblaster schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:33:
Misschien is het nodig om je .net framework even te updaten? Die heb je nodig om ccc te kunnen draaien maar als het goed is zit dat er bij windows 7 er standard al bij, toch? Correct me if im wrong.
Die zit er standaard idd in en dan nog zou het geen bsod mogen veroorzaken.

@TS: Wat je nog even zou kunnen checken is proberen te achterhalen wat voor een geheugen erin zit en kijken of deze in de bios op de juiste spannig staat ingesteld. Als je echter zoals je zelf zegt er helemaal geen verstand van hebt kun je 'm het beste door de shop laten nakijken.

Wat een oplichters trouwens, zoiets zelf in elkaar zetten scheelt je zo 500,- (er vanuitgaande dat er een illegale windows bijzit).
Pagina: 1