Binnenkort zal ik op alle PC's thuis eens een clean install moeten doen en ik ben op zoek naar de beste manier om nadien zo gemakkelijk mogelijk de documenten ed te delen onafhankelijk van op welke PC er wordt ingelogd (beetje vergelijkbaar met active directory op mijn werk).
Users:
ikzelf (administrator)
mijn vrouw (user met vrij veel rechten)
2 kinderen met zo weinig mogelijk rechten (mogen bvb wel de map foto's zien, maar niet wissen/wijzigen)
PC's:
HTPC (MediaPortal als UI)
mijn PC (4 accounts + gast)
laptop (4 accounts)
server (WHS 2003)
waarschijnlijk komt er binnenkort nog een PC bij
Netwerk: volledig gigabit
Bedoeling is om overal win7 op te zetten, ik overweeg om WHS2003 te vervangen door WHS2011 als dit uitkomt.
Het zou bvb gemakkelijk zijn om of je nu inlogt op de PC of op de laptop, je bijna dezelfde desktop krijgt.
Ook is het de bedoeling om steeds aan "mijn documenten te kunnen, onafhankelijk waarop men is ingelogd.
Mijn idee is nu om voor elke gebruiker op elke PC de folder "mijn documenten" te verplaatsen naar de server.
Het lijkt me dat dit al veel zou oplossen?
Ik heb echter geen idee of dit mogelijk is (om op zowel de PC als op de laptop "mijn documenten" te laten verwijzen naar een identieke map op da server). Voor zover ik weet blijven onderliggende mappen als application data op het werkstation?
Ander ideeën zeker welkom!!!
Bedankt,
Sam
Users:
ikzelf (administrator)
mijn vrouw (user met vrij veel rechten)
2 kinderen met zo weinig mogelijk rechten (mogen bvb wel de map foto's zien, maar niet wissen/wijzigen)
PC's:
HTPC (MediaPortal als UI)
mijn PC (4 accounts + gast)
laptop (4 accounts)
server (WHS 2003)
waarschijnlijk komt er binnenkort nog een PC bij
Netwerk: volledig gigabit
Bedoeling is om overal win7 op te zetten, ik overweeg om WHS2003 te vervangen door WHS2011 als dit uitkomt.
Het zou bvb gemakkelijk zijn om of je nu inlogt op de PC of op de laptop, je bijna dezelfde desktop krijgt.
Ook is het de bedoeling om steeds aan "mijn documenten te kunnen, onafhankelijk waarop men is ingelogd.
Mijn idee is nu om voor elke gebruiker op elke PC de folder "mijn documenten" te verplaatsen naar de server.
Het lijkt me dat dit al veel zou oplossen?
Ik heb echter geen idee of dit mogelijk is (om op zowel de PC als op de laptop "mijn documenten" te laten verwijzen naar een identieke map op da server). Voor zover ik weet blijven onderliggende mappen als application data op het werkstation?
Ander ideeën zeker welkom!!!
Bedankt,
Sam