Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een klant die verschillende domeinnamen heeft en ze onder wil brengen in microsoft bpos.
mijn idee is dan om voor alle info@ adressen 1 mailbox aan te maken.
vervolgens alle domein namen toevoegen als aliassen.
en dan regels aanmaken in outlook om er voor te zorgen dat de mail gescheiden blijft.

het probleem is dus dat outlook die aliassen niet meer herkent (ja in de header wel maar daar kijken de regels niet naar)

ik ben hier al druk mee aan het testen en zoeken geweest maar ik kan geen juiste oplossing vinden

is dit uberhaupt mogelijk? :?

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

En hoe wil je dit doen voor uitgaande mail?

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 15:55
Dat gaat niet werken. Als je een mail verstuurt naar een alias dan zal Outlook zo'n mailtje altijd herkennen als verzonden aan het hoofdadres.

Daarnaast heb je inderdaad ook een issue met verzenden vanaf die aliassen. Dat kan dan alleen vanaf het hoofdadres.

Er is in Exchange een optie dat je op een gebruiker de rechten geeft om te verzenden namens een distri groep. Als je dit voor elkaar kunt krijgen in BPOS (geen idee) dan zou je 1 account aan kunnen maken en een buts distri groepen met dat account als lid.

Als het je niet wordt toegestaan door m$ om die aanpassingen te doen dan is waarschijnlijk de enige manier om voor alle accounts apart een account aan te maken, eventueel met rechten zodat je maar 1 exchange account hoeft toe te voegen.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Als je BPOS levert aan een klant dan ben je dus Microsoft Partner en kun je ze gewoon ff bellen om dit na te vragen :)

Verwijderd

Topicstarter
weet ik, maar ik denk niet dat ze deze manier van werken zo leuk vinden en dat ze me afschepen met de optie om aparte mailboxen aan te maken.

antwoorden vanaf de info adressen is overigens niet nodig.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
BPOS is redelijk nieuw, Microsoft wilt dit graag in de markt zetten dus het lijkt me echt niet zo dat ze je proberen af te schepen. Waarom bel je ze niet gewoon voordat je buiten hun om naar een oplossing zoekt?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal ze morgen bellen :)
Pagina: 1