Volledig overstappen naar iMac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Na lang denken wil ik volledig overstappen naar een iMac en waar ik misschien in de problemen komt met software wil ik bootcamp gebruiken. Mijn documenten staat op een linux server ik verwacht niet veel problemen met deze te benaderen en de documenten te gebruiken onder de iMac. Waar ik wel mee zit is het volgende het is voor mij lang geleden dat ik echt op een Mac heb gewerkt professioneel dan en zelfs voor games. Ik vraag me af of ik wel alles heb om goed over te stappen.
Ik wil kopen Apple iMac 27-inch, 2.93GHz Quad-Core Intel Core i7 met 2TB Serial ATA Harddisk van 7200rpm het geluid gaat via me versterker zoals ik het nu heb op me PC. Nu vraag ik me af wat ik nog meer nodig heb is 4GB geheugen genoeg of raden jullie me aan om meer geheugen te nemen ik wil nog wel eens onder Windows 7 geheugen te kort komen aangezien ik veel venster open laat staan.

Heb ik nog andere spullen nodig om goed over te kunnen stappen ik wil eigenlijk minimaal willen switchen naar Windows misschien alleen voor een game te spelen maar meer niet.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Games zitten wel snor, Steam for Mac is behoorlijk uitgebreid,
Maar wat ik mis is wat je erop wilt gaan doen, alleen een spelletje en textverwerken is meer dan genoeg, maar als je wat serieuzer wilt gaan werken heb je ook andere eisen voor je Mac.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Je kunt beginnen met 4 GB en later altijd meer geheugen bij prikken (net zoals ik, ik heb er nu 16 GB in :P).

Ik heb hetzelfde model als wat jij wil alleen inclusief SSD en kan je vertellen dat ie prima alle games op high/ultra kan draaien! :) Uiteraard zullen de games van 2011/2012 wel weer meer eisen en moeten de settings omlaag maar het blijft dan nog steeds heel mooi en goed speelbaar.

Ik kan em je echt aanrader! Top machine!!

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Games wil ik WoW, Starcraft 2 en ik heb steam met games die ook onder Mac draaien dat is redelijk ingedekt. Voor Word en Excel denk ik de Mac versie te nemen is denk ik wel het gemakkelijkst om te doen, voor de eventuele scripts die ik wel eens aanpast wil ik Coda gebruiken het heeft alles wat ik nodig heb en meer zelfs. De andere zaken die ik weer echt wilt oppakken is het volgende Video bewerking en ook normaal Foto bewerking ik zat te denken aan Adobe om te zetten naar Mac ipv Windows en voor Video Final Cut Express 4. Ik zit alleen nog te denken over een goede scanner voor foto's, dia's en negatieven maar dat hoort meer in een andere forum terecht.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

4GB ram is wel minimaal, op dit moment kost ram niet veel en je hebt er altijd wat aan. Je kan eventueel ook, als je maar een kleine app even gauw wil draaien, het virtueel gaan doen, en dan is ram al gauw op. Maar het is ook zo dat ram altijd heel makkelijk zelf bij te plaatsen is, en ram van andere merken net zo goed werkt als Apple ram voor minder geld.

Een SSD is inderdaad ook een ontzettend goede upgrade. Ik heb nu een SSD in mijn 3,5 jaar oude macbook gestopt en hij lijkt gewoon zo snel als een nieuwe PC. Natuurlijk kan je dat ook nog later zelf doen, of door iemand laten doen.

Verder is het qua software wel goed. Ik gebruik zelf Openoffice op mijn mac omdat ik de mac versie van MS office niet kan uitstaan, maar dat is puur om af en toe simpele documenten te openen en te maken, niet om uitgebreide mooie layouts in te ontwerpen. Voor text editing heb je Textwrangler, wat op zich al genoeg reden is om over te stappen op Mac OS X.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
4GB minimaal vind ik wat overdreven, het ligt er inderdaad aan of je continue de meest zware programma's naast elkaar open hebt staan, als je dat niet wilt veranderen is het handig meer geheugen erin te stoppen. Maar zelf draai ik ook weleens Xcode of Photoshop en Illustrator naast de virtual machine met Windows welke 2 GB opslokt... loopt prima. Maar het hangt dus sterk van je situatie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik heb zelf voor 80 euro 2x 4GB erbij gestopt en ik zit nu op 12GB. Draait als een zonnetje, met een vergelijkbare configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 17:07
Als al je documenten e.d. al ergens anders opgeslagen zijn, zou ik serieus kijken naar een SSD in plaats van een grote, langzamere, traditionele harde schijf.

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
we_are_borg schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:38:
Games wil ik WoW, Starcraft 2 en ik heb steam met games die ook onder Mac draaien dat is redelijk ingedekt. Voor Word en Excel denk ik de Mac versie te nemen is denk ik wel het gemakkelijkst om te doen, voor de eventuele scripts die ik wel eens aanpast wil ik Coda gebruiken het heeft alles wat ik nodig heb en meer zelfs. De andere zaken die ik weer echt wilt oppakken is het volgende Video bewerking en ook normaal Foto bewerking ik zat te denken aan Adobe om te zetten naar Mac ipv Windows en voor Video Final Cut Express 4. Ik zit alleen nog te denken over een goede scanner voor foto's, dia's en negatieven maar dat hoort meer in een andere forum terecht.
Ik heb pas geleden ook de overstap gemaakt van uitsluitend Windows naar een iMac. Ik heb nog wel een netbook met xp, maar dat ding zuigt nog harder als een stofzuiger. Door dat ding heb ik besloten dat er een echte computer moet komen en de iMac vond ik een hele mooie oplossing.

Ik ga binnenkort wel geheugen bijpoten, 8 GB, want ik draai Parallels en Windows 7 (full screen in Spaces). Dat is best handig, want je hebt gewoon een paar bureaubladen waarvan er eentje Windows 7 is. Je moet dan wel je geheugen delen, dus OSX heeft er 2 en W7 heeft er ook 2. Dat is een beetje karig, maar werkt evengoed. Voor de zekerheid bouw ik zelf straks extra geheugen in, scheelt ook nog heel wat geld (want Apple is daarin niet te misselijk). Maar als ik nu Windows nodig heb, schakel ik gewoon ff naar het andere scherm toe, en daar staat het klaar. In idle neemt het alleen geheugen op maar qua cpu last valt het mee. Ik heb net ff gekeken, maar het processor gebruik staat op 1% voor Parallels.

Of je voor een SSD of reguliere HD moet gaan, kan ik je niet adviseren. Zelf heb ik een gewone HD en dat werkt goed genoeg. Het hele systeem voelt sowieso snel aan. Voor mijn ouders heb ik een W7 systeem gemaakt met SSD en ik kan niet zeggen dat mijn iMac langzamer aanvoelt (natuurlijk wel als ik hier W7 ga starten, dat start op een SSD eenmaal sneller dan een reguliere HD).

Ik hoop dat we je snel kunnen verwelkomen bij de club, en dat het je bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Dank voor jullie hulp geheugen wilde ik toch al zelf er in zetten op andere forums staat waar je op moet letten voor de beste resultaat, Zal wel zorgen dat ik er minimaal 12GB van maak zodat het goed draait als je een paar programma's open heb staan wil geen haperingen zien.
Een SSD klinkt goed alleen ik wil wel videobewerking gaan doen en om dan te kiezen voor SSD en alle captures te streamen naar de server is ook weer een kleine vertraging, hier ga ik nog even over lezen wat er allemaal mogelijk is.
Als voor Windows 7 ik heb die nodig aangezien ik met Dreambox, VuDuo enzovoort werkt ik zou ook niet weten of dat soort software in Parallels gaat werken, daarom dacht ik aan bootcamp om te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik zit vandaag een beetje te kijken naar de Macs en wat is nu het grote verschil met de iMac vs Mac Pro. De meer ik naar de Apple computers kijk de meer ik eigenlijk weer mijn oude hobby's op wil pakken audio en video bewerking en foto bewerking alleen ik wil het wel gelijk goed doen maar ik wil wel games kunnen spelen als ik even wil relaxen.

Mijn vraag ben ik beter af met een iMac of een Mac Pro, ik heb twee 26 inch beeldschermen staan dat is het probleem niet maar als ik meer wil op gebied van audio bewerking ben ik dan niet beter af met een Mac Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Veel dingen kun je al met een iMac, maar dingen als geluidskaarten en videokaarten bijprikken gaat alleen met een Pro. Ook kan je in een pro makkelijke meerdere harde schijven naast een SSD hebben, dus dat zou ook in je voordeel werken. De Mac Pro's hebben nog geen Thunderbolt toch? Misschien is dat het wachten waard.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Serieuze audio interfaces gaan bijna allemaal over FireWire. Maar verder is dat inderdaad het grote verschil tussen iMacs en Mac pro's: all-in-one versus uitbreidbaarheid.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Wel de uitbreidbaarheid spreekt me wel aan maar het is niet zo dat ik weer hele dure audio interfaces gaat kopen, ik heb te weinig tijd om er echt 100% voor te gaan. Dat is ook één van de rede waarom ik me Creamware Pulsar weg heb gedaan gewoon geen genoeg tijd.
Mijn huidige harddisk gebruik is ongeveer 400GB op mijn normale systeem waar ik op werk momenteel ik wil minimaal gaan voor een 2TB harddisk aangezien audio en video toch wat ruimte in neemt. Wat klaar is of in de wacht staat kan ik verplaatsen naar de server ik ben niet echt bang voor ruimte te kort. Denk toch maar voor de iMac te gaan het is iets goedkoper en ik kan dan ook nog kijken voor een goede scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:09
Beste allen,

Ik wil ook graag overstappen van Windows (meerder laptops, plus boxee box met 2 ext hdd's op nfts) naar een iMac. Maar, ik ben eens wat gaan zoeken en lezen en kwam tot de conclusie dat de indeling van de hdd's nogal anders is. en dat een mac dus wel nfts kan lezen maar niet kan schrijven.

hoe kan ik het beste mijn huidige bestanden omzetten naar de imac en hoe kan ik de films die ik download gemakkelijk overzetten naar boxee om daar af te spelen?
of is daar een gemakkelijk tooltje voor?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Heinemancp schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:39:
Beste allen,

Ik wil ook graag overstappen van Windows (meerder laptops, plus boxee box met 2 ext hdd's op nfts) naar een iMac. Maar, ik ben eens wat gaan zoeken en lezen en kwam tot de conclusie dat de indeling van de hdd's nogal anders is. en dat een mac dus wel nfts kan lezen maar niet kan schrijven.

hoe kan ik het beste mijn huidige bestanden omzetten naar de imac en hoe kan ik de films die ik download gemakkelijk overzetten naar boxee om daar af te spelen?
alvast bedankt!
Je kunt hier meer (http://macntfs-3g.blogspot.com/) gewoon op ntfs schijven schrijven onder OSX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heinemancp schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:39:
Beste allen,

alvast bedankt!
Als je die schijven gewoon shared via osx , kan je boxee gewoon de films afspelen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Maar ik wil juist mijn films op een ext hdd opslaan, die is geformatteerd in nfts. maar met dat progje van CoiLive kan ik dus ok schrijven naar nfts. mooi. zijn er verder nog zaken waar ik aan moet denken als ik van windows volledig naar OSX ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Als je helemaal wil overstappen naar osx dan zie ik het nut niet in om de 2 ext hdd's op NTFS te houden? Of blijf je windows er bij gebruiken? :)

[ Voor 15% gewijzigd door SaURoN op 17-03-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
nope. maar dan moet ik ze formatteren (dus alles eraf halen, formatteren en dan terugzetten. en hoe zal boxee hierop reageren? snapt hij die indeling van mac?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Deel je die ext hardes chijven via osx ? Ja dan wel
Sluit je ze rechtstreeks op de boxeebox aan? Dan heb ik geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Zou je niet nog even (3maandjes) wachten tot de nieuwe imac? Heb je meer mac voor hetzelfde geld..

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we_are_borg schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:23:
Na lang denken wil ik volledig overstappen naar een iMac en waar ik misschien in de problemen komt met software wil ik bootcamp gebruiken. Mijn documenten staat op een linux server ik verwacht niet veel problemen met deze te benaderen en de documenten te gebruiken onder de iMac. Waar ik wel mee zit is het volgende het is voor mij lang geleden dat ik echt op een Mac heb gewerkt professioneel dan en zelfs voor games. Ik vraag me af of ik wel alles heb om goed over te stappen.
Ik wil kopen Apple iMac 27-inch, 2.93GHz Quad-Core Intel Core i7 met 2TB Serial ATA Harddisk van 7200rpm het geluid gaat via me versterker zoals ik het nu heb op me PC. Nu vraag ik me af wat ik nog meer nodig heb is 4GB geheugen genoeg of raden jullie me aan om meer geheugen te nemen ik wil nog wel eens onder Windows 7 geheugen te kort komen aangezien ik veel venster open laat staan.
Concreet: Je hebt alles al bij de hand voor wat jij allemaal wilt gaan doen en wat gewoon onder huis, tuin en keuken werkzaamheden valt.
Werken op een Mac is niet anders dan werken op een Windows machine met dien verstande dat het zich allemaal vanzelf wijst en het een kwestie van gewenning is. Eigenlijk is werken op een Mac gemakkelijker. :)
Heb ik nog andere spullen nodig om goed over te kunnen stappen ik wil eigenlijk minimaal willen switchen naar Windows misschien alleen voor een game te spelen maar meer niet.
Games spelen via BootCamp is prima te doen en je Mac is op dat moment gewoon een Windowsmachine.
Pagina: 1