Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Ik heb een HD5850 in mijn pc met daarop windows 7 ultimate en 2 via DVI aangesloten schermen.
Recentste versie van de ati software is geinstalleerd.

Waar ik me mateloos aan erger is dat ik graag tijdens het gamen een video/documentaire/tv (via capture kaart) kijk. Dit werkt niet met sommige spelletjes, zoals:

Call of duty Black ops
Civilization 5
The settlers3 (bewijs dat het niet alleen nieuwe games zijn

En nog wat meer games.

Bij Victoria 2 en tropico 3 werkt het prima... dus het kan wel.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
directx 11 is geinstalleerd en het systeem is verder prima snel genoeg (i7 920, 12gb mem etc).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

tiepvaud fixed :+
Wat bedoel je trouwens met 'beeld hangt', als in: geen lopende video bijvoorbeeld?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 18:12
Bedoel je dat de game op monitor 1 zich afspeelt, en dat dan beeld twee veranderd? Dat komt omdat de gehele desktop naar het midden van de tweede monitor verplaatst. Dus stel, je kijkt een youtube video op beeld twee, en je start je game op, dat dan je browser nog maar half zichtbaar is en half buiten de desktop valt?

Ik heb hetzelfde probleem. Gewoon in het midden zetten zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Ik denk dat ik hem wel snap, ik heb namelijk hetzelfde.

Zodra TS een game start stopt zijn beeld, staat stil of gaat op zwart.
Of hier zo een oplossing voor is weet ik ook niet loop er ook al een tijdje tegenaan

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 10:48:
tiepvaud fixed :+
Wat bedoel je trouwens met 'beeld hangt', als in: geen lopende video bijvoorbeeld?
Inderdaad ben ik wat onduidelijk. Even een scenario:

Ik open VLC op scherm2 (het linker scherm ik werk primair rechts) en ik ga fijn een filmpje kijken.
Prima de bima.

Op scherm1 open ik bepaalde spelletjes, en het beeld op scherm2 update niet meer. Het geluid loopt wel gewoon door.

De reden waarom dit in windows staat is dat het geen graka issue lijkt te zijn; ik heb dit ook met een nividia kaartje ondervonden.
naarden 4ever schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:01:
Bedoel je dat de game op monitor 1 zich afspeelt, en dat dan beeld twee veranderd? Dat komt omdat de gehele desktop naar het midden van de tweede monitor verplaatst. Dus stel, je kijkt een youtube video op beeld twee, en je start je game op, dat dan je browser nog maar half zichtbaar is en half buiten de desktop valt?

Ik heb hetzelfde probleem. Gewoon in het midden zetten zou ik zeggen.
Neen dat bedoel ik niet :).
bestaudio schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:05:
Ik denk dat ik hem wel snap, ik heb namelijk hetzelfde.

Zodra TS een game start stopt zijn beeld, staat stil of gaat op zwart.
Of hier zo een oplossing voor is weet ik ook niet loop er ook al een tijdje tegenaan
Het staat stil ja.

Dat had ik wellicht iets beter in mijn TS uit verf kunnen laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Schopje.

Bij bijv. Shogun2: Total war treedt dit niet op, echt raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Klinkt als hardware/video overlay, denk dat daar weinig tot niets aan te doen is. Of je moet fabrikanten er van kunnen overtuigen om hun hele driverpakket in de revisie te gooien :)

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Maar als het driver is : waarom werkt het bij sommige spelletjes dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat je als Game devver ook rekening kan houden met dual screen misschien? :) Wellicht is de één wat slimmer geweest dan de ander..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:00
Game niet full-screen draaien kan ook nog wel eens helpen, heb ikzelf ook al eens problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
ShitHappens schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:13:
Game niet full-screen draaien kan ook nog wel eens helpen, heb ikzelf ook al eens problemen mee gehad.
Wat deze meneer of mevrouw zegt klopt. Ik werkte eerst ook met 2 mooie schermpjes maar als ik fullscreen ging op bijv CoD of C:SS dan werd mij tweede scherm zwart. Echter als ik niet fullscreen speelde werkte dit wel goed. En ik denk in jou geval dat het gewoon afhangt van welk spel je speeld en hoe de spellen kwa graphics in mekaar steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dit een bug is in VLC, is dat relevante informatie op dit moment? Ik vind al de aangedragen oplossingen namelijk wel erg mooi enzo, maar dit gaat in de genoemde games die ik getest heb wel gewoon met windows Media Player maar niet met VLC.

Just a thought.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:00
Overigens, bedenk ik mij net, als ik een video kijk in VLC zijn er meerdere opties voor 'Full screen', (waaronder DirectX bureaubladachtergrond of Direct3D desktopmodus) heb je die al eens geprobeerd? Zou ook nog aardig kunnen werken.
Pagina: 1