Goede manier om grote hoeveelheid foto's weer te geven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een manier om grote hoeveelheden foto's mooi weer te geven. Het gaat om fotoalbums van een studievereniging. Sommige albums hebben 500+ foto's. Elke foto is 640x480px.

Momenteel gebruiken we Lightbox om foto's weer te geven. Maar eigenlijk gaat dit te langzaam en zijn we op zoek naar een photo viewer die zonder popup werkt. Ik heb al even goed rondgezocht. Het beste dat ik hem kunnen vinden is Galleria. Dit is qua layout wel zoals ik het zo willen hebben. Het probleem is alleen dat Galleria bij een grote hoeveelheid foto's traag wordt of soms gewoon blijft hangen (vooral in Chrome).

Zijn er hier mensen die mij tips kunnen geven wat betreft een mooie en snelle photo viewer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Waarop wil je je foto-album uberhaupt laten draaien? Windows of Linux? Apache of IIS? Is PHP beschikbaar? Kun je eventueel extra pakketten installeren op die server?

Beetje meer informatie over de omgeving mag wel :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Persoonlijk vindt ik de Fancybox fijner werken. Het zal nagenoeg wel hetzelfde werken maar het volstaat prima als je niet met een echte popup wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het gaat om een Linux server waartoe ik volledige toegang heb. PHP is geinstalleerd en verder kan ik installeren wat ik wil.

Fancybox is een Lightbox-achtige oplossing wat ik zie als een "popup". Dat heb ik dus liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:51

TheDane

1.618

Gewoon alle images dan fullsize in een html pagina neerzetten?

Fancybox, Lightbox, Thickbox werken allemaal min of meer hetzelfde, en hebben vziw ook allemaal wel wat configuratiemogelijkheden, o.a. om de snelheid van weergave te regelen. Of bedoel je dat niet met 'langzaam'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Voor grote hoeveelheden foto's + goede responstijd ben je ben ik bang toch echt aangewezen op een custom build. Simpele, generieke lightbox scripts en gallery scripts zijn daar in de regel niet meer geschikt voor.

Bij 500+ fotos moet je al gaan denken aan efficiente background loading van de plaatjes op ware grootte, i.c.m. met een snel alternatief voor je overzichtsweergaves. Een tile wall bestaande uit meerdere spritesheets bijvoorbeeld. Worden het echt veel foto's, dan kun je ook die weer gepagineerd inladen door een virtueel scrolling systeem te gebruiken. (Zelfde soort techniek als waarmee rich client grids tonnen aan data rows kunnen weergeven.)

[ Voor 24% gewijzigd door R4gnax op 11-03-2011 23:08 ]

Pagina: 1