• Insan1313
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb al een geruime tijd een laptop van Medion, waarin een NVidia 9600m GS aanwezig is. Nu wilt het geval dat ik de drivers hiervan heb geinstalleerd, alleen dit geeft meer problemen dan verbeteringen... Herstel, het geeft alleen problemen.

Ik krijg sinds de update wanneer ik mijn laptop opstart een vastzittend opstartscherm, die na enige tijd zwart wordt waarna ik in kan loggen. Hierna is te zien dat de geweldige SLI optie mij terug heeft gezet naar de 9100m g, de on board video kaart. Wanneer ik via de SLI tool over wil schakelen naar de 9600m loop de laptop vast, waar de enige uitweg een herstart is of naar slaap stand te gaan, waarna hij terug staat op de 9100.

Ik ben na een volle dag het internet afspeuren meerdere mensen tegen gekomen met hetzelfde probleem, tevens op de NVidia fora, maar er zijn geen antwoorden. Ik weet dat er hier echter de betere computer mensen zitten ( _/-\o_ ) en hoop dat jullie wel een antwoord kunnen geven. Indien er meer informatie nodig is voor een mogelijke oplossing, ik zal deze topic meerdere malen per dag (waarschijnlijk op het moment per uur) bekijken en reageren indien nodig.

Aantal dingen die ik al heb geprobeerd:
Drivers opnieuw geinstalleerd
Drivers er af gehaald en opnieuw gesintalleerd
Complete systeem opnieuw geinstalleerd
Ander besturingssysteem geinstalleerd
Rollback naar oude drivers (probleem weg, maar 3 jaar oude drivers, geen werkende spelletjes)

In device manager staat de 9100 goed geinstalleerd, de 9600 geeft foutcode 43. dit is allemaal met de nieuwste drivers van de nvidia site. Medion doet blijkbaar niet aan drivers updaten want op hun site staan nog de drivers die mee geleverd zijn.

BVD

Overige gegevens:
Akoya P8610 MD97490
- Intel® Core™2 Duo processor T6400 (2,0 GHz, 2 MB L2 Cache, 800 MHz FSB)
- Windows 7 64bit
- NVIDIA® GeForce® 9600M GS DirectX® 10 met 512 MB GDDR2-videogeheugen en Hybrid SLI® Technologie met HybridPower™-ondersteuning alsmede digitale HDMI audio/video-uitgang.

[ Voor 15% gewijzigd door Insan1313 op 11-03-2011 22:15 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ben er bang voor dat je 9600m videokaartje langzaam maar zeker de geest gegeven heeft want dit is een bekend probleem bij "oudere" nvidiakaartjes. Het probleem is namelijk dat er bij een hele serie de grafische processor slecht gesoldeerd zit op de print en na verloop van tijd dus steeds slechter contact gaat maken.

Er zijn wel hulpmiddeltjes voor die genoeg op google beschreven staan en men met behulp van het verwarmen van die chip dan tijdelijk weer een werkende videokaart krijgt echt dat is maar tijdelijk. Enigste waarmee je dat kan oplossen zou een nieuw moederboard zijn of wanneer het een los videokaartje is dan dat vernieuwen.

Nadeel ervan is dat het geen goedkope aangelegenheid is en je je dan moet gaan afvragen of de laptop dat nog waard is, ondanks dat ie dan voor jou persoonlijk dan wel nog een hoge waarde kan hebben. Ergens dan een geluk dat je nog een 2de onboard kaartje hebt en dan helaas alleen daar voorlopig mee verder kan.

• Insan1313
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Maar als het een hardware probleem zou zijn, moet hetzelfde probleem toch aanwezig zijn met de oude (meegeleverde) drivers? Daar werkt het namelijk wel goed op, anders dan dat het gewoon out-dated is (geen directx 11 en dergelijken).

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10-2025
Insan1313 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 23:02:
Maar als het een hardware probleem zou zijn, moet hetzelfde probleem toch aanwezig zijn met de oude (meegeleverde) drivers? Daar werkt het namelijk wel goed op, anders dan dat het gewoon out-dated is (geen directx 11 en dergelijken).
Hybrid SLI werkt niet met nieuwe drivers en een 9600m gs heeft zowiezo geen DX11.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Je soldeerpuntjes zijn inderdaad losgeraakt. Medion opbellen en om reparatie vragen. Medion is verplicht om dit specifieke probleem altijd kostenloos te repareren, ook na de garantie. Het is namelijk geen garantiekwestie maar een productiefout.

[ Voor 14% gewijzigd door Trommelrem op 12-03-2011 09:44 ]