[LCD-TV] Bravia 37EX500 aansluiten op PC geluidsissue

Pagina: 1
Acties:

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 21:51
Mijn situatie is als volgt:

Ik heb mijn PC met moederbord gigabyte MA785GT-UD3H met grafische kaart NVidia 9600GT via een DVI naar HDMI plug aangesloten op de LCD (HDMI 1). Nu heb ik het geluid aangesloten via een 3,5 mm plug op de pc ingang aansluiting op de tv. Nu werkt dat op zich wel als ik de tv op pc zet. Het beeld zit echter op HDMI1.
Ik heb eens rond zitten neuzen en vond in (http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/589259) het volgende :
De tv denkt dat er geluid via de HDMI doorgegeven wordt terwijl dit dus niet zo is. De tv denkt als het ware, het zal wel goed zijn en gaat verder niet naar andere ingangen kijken. Ik kan me bij het eerste contact van de pc met de tv herinneren dat ik de melding kreeg audio supported of zoiets.
Deze link geeft hierin 2 oplossingen nl het tweaken van de driver of inwendig met kabels rommelen.

Heeft iemand deze situatie wel es bij de veter gehad en wat is nu eigenlijk wijsheid om te doen.Ik heb volgens mij een aantal opties:
- ergens in de tv zit een optie om toch het geluid via de pc ingang te laten combineren met de hdmi, als deze er
in zit is ie goed verstopt want kan hem niet vinden.
-gaan lopen rommelen met de driver of inwendige kabels (mocht dit bij iemand werken hoor ik het graag)
-de videokaart op het moederbord gaan gebruiken (HD 4200). pc wordt voornamelijk gebruikt als dvd/blueray
afspeler
-nieuwe videokaart kopen
-anders?

Ik ben benieuwd wie dit werkend heeft gekregen en sta open voor suggesties.