[.Net] Eigen vb.net programma bevriest soms

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Laat ik wat duidelijker zijn:

Ik heb een programma gemaakt in VB.Net in Visual Studio 2010. Dit draait hier bij collega's al meer dan een jaar tot volle tevredenheid...
Tot afgelopen weekend. Er is ergens iets op de PC's gewijzigd alleen weet niemand wat. Wél is het gevolg hiervan dat mijn programma na schermwisseling niet meer reageert. Een ander programma van mij kwam ineens niet veel verder dan het splash-windows.
Een schermwisseling is bijvoorbeeld het schakelen vanuit de taakbalk naar andere programma's, maar vooral na het vergrendelen van de PC en wanneer die vergrendeling meer dan 1 minuut duurt.
Ontgrendel je binnen die minuut, dan komt mn programma weer normaal tevoorschijn en is dan nog te gebruiken.
Ná die minuut zie je alleen nog de border en een blanco inhoud (of soms een beetje inhoud).
Het leuke is, dat dit euvel bij zo'n 15 van de 250 gebruikers voorkomt, maar ook niet altijd en ook niet altijd bij dezelfde mensen.

Ik heb heel mn programma uitgeplozen en inmiddels alle afwijkende dingen zoals api-calls, timers, backgroundworkers tijdelijk geblokkeerd.
Ik heb een process-monitor mee laten draaien, maar daar word ik niet veel wijzer van.

Zelf heb ik het idee, dat er ergens iets in het grafische gebied verziekt wordt. Ik ben nu al 4 dagen aan het spitten en aan het zoeken, maar heb het lek nog niet boven water.

Ik verwacht absoluut geen pasklare oplossing, want dat is met bovenstaande gegevens niet mogelijk, maar weet iemand van jullie iets waarmee ik verder kan zoeken naar de oorzaak? Alle bruikbare tips zijn welkom.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerste waar ik aan denk is een infinite loop, maar dat is moeilijk te zeggen zo zonder code.

Je hebt je probleem duidelijk omschreven, echter meld je niets over je programma zelfs. Is het een simple console programmatje of een DirectX game... een beetje uitleg, screenshots, whatever zou makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Sorry... het is een Windows Application. Een infinite loop heb ik ook al aan zitten denken en daar mijn programmacode op nagelopen. Maar op het moment dat de boel bevriest, doet het programma helemaal niks. Het hoofdscherm (met alleen wat gegevens en een menu) staat open en voor de rest doet het niets en dat schijnt al genoeg te zijn om bij enkele gebruikers zichzelf op te hangen.
k Ga maandag dan wel wat screenshots weergeven van het hangende spul.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
is er misschien iets verandert aan de virusscanner of zo? dat conflicteert bij mij nogal geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:36
Dump je call stack eens, en kijk wat je threads doen tijdens zo'n crash.

http://www.microsoft.com/...6555a230c2&displaylang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:18
Denk dat het probleem al opgelost is. PaulZ zou maandag 14 maart screenshots posten maar die zijn echter nooit verschenen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ryan_ op 12-05-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:36
Oh altijd handig als mensen topics zinloos omhoog gaan schoppen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
creator1988 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:11:
Oh altijd handig als mensen topics zinloos omhoog gaan schoppen :')
Al helemaal als ze niets toevoegen *HINT*

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.