Toon posts:

ene pingt wel, andere niet??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een netwerk van drie computers, 1 server en twee pc`s. In de server zitten 3 netwerkkaarten (internet en 2 naar pc`s) dit moet kunnen werken, naar de ene doet hij het wel maar de andere pingt de server niet naar maar die pc kan wel naar de server pingen.
Alle instellingen zijn goed, alleen ben ik van de tweede pc (winME) niet zeker omdat deze niet bereikt kan worden door de server. Hier zit het probleem dus ik kan daar geen netwerkverbinding door krijgen en geen internet :(

Dus aan jullie de vraag of het netwerk wel zo kan draaien? en als het kan draaien waarom het dan niet draaid!

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die ene pc nou op die andere netwerkkaart knoopt, en die andere netwerkkaart nu in de ene andere PC zet, kun je misschien met de volgende pc op dat andere netwerk komen. Dan hoef je die ene netwerkaart misschien wel niet eens te gebruiken voor die andere PC.

[serieus]
misschien kun je even wat duidelijker zijn ?
[/serieus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je niet gewoon een hub/switch gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
switch wil ik nog kopen maar heb nog ff geen centjes voor, mijn computer kan niet als server dienen omdat ie gewoonweg heel ver weg staat en die van mijn ouders heeft winME en daar krijg ik en een computerexpert geen internetsharing op naar de mijne. daarom is die server er:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar als je die hub/switch aanschaft, dan kun je wel een netwerkkaart uit je server roppen. (misschien die ene die problemen geeft).

En wat kost een cheapass hub tegenwoordig nu helemaal ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 18:55

No13

/me was here

fl 50,-
Pagina: 1