Incorrecte naamgeving notebook processors

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als ik naar deze AMD lijst, deze wiki, deze Intel lijst en deze wiki kijk, klopt er een aantal processor namen niet in de pricewatch: laptops:

AMD Phenom II V120, is volgens mij:
AMD V120

AMD Athlon II V140, is volgens mij:
AMD V140

AMD Athlon II V160, is volgens mij:
AMD V160 (kan geen AMD product pagina vinden, maar dit lijkt mij het meest logisch)

AMD Sempron 140, is volgens mij:
AMD Sempron M140

Intel Celeron M 900, is volgens mij:
Intel Celeron 900, maar deze staat al in de pricewatch.

Phenom II N830, is volgens mij:
AMD Phenom II N830,
komt wellicht over als mierenneuken, maar hierdoor komt de processor op een totaal andere plaats te staan in de al niet te overzichtelijke processor lijst.

De volgende worden volgens mij dubbel genoemd:
AMD Athlon Dual-Core P320 = AMD Athlon X2 P320
AMD Athlon Dual-Core P340 = AMD Athlon X2 P340
AMD Athlon Dual-Core P360 = AMD Athlon X2 P360
Op de AMD site kan ik enkel de P320 zien, maar wiki staan ook de P340 en P360 en de correcte namen zou dan respectievelijk zijn:
AMD Athlon II P320
AMD Athlon II P340
AMD Athlon II P360

Zou iemand hier naar kunnen kijken, alvast bedankt. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Regeneration op 11-03-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Is iemand hier al mee bezig, of kan iemand hier nog even naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 00:40

Ch3cker

Testlab Teamlead
Regeneration schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:46:
Is iemand hier al mee bezig, of kan iemand hier nog even naar kijken?
Ik heb even naar je bericht gekeken. Op de AMD site staat inderdaad niks over "Athlon" of "Phenom" bij de V serie mobiele processors. Dat betekend echter niet automatisch dat ze dat niet zijn. Soms staat er in de PW gewoon meer info dan op de site van de fabrikant.

Over de Sempron 140.. Volgens mij verwar je de Notebook AMD Sempron M140 met de Desktop AMD Sempron 140.

Over de Intel Celeron M 900.. De enige Celeron 900 die ik in de PW kan vinden is deze, en die wordt niet eens meer weergegeven in de normale resultaten, dus dit lijkt me echt een non-issue.

Ook van de overige processor kan ik niks in de PW vinden, heb je een linkje?

Overigens is dit absoluut geen prioriteit. Als je aan dit soort dingen wat gedaan wilt hebben, kan je bij een product in de PW rechtsbovenin op "Specs verbeteren" klikken. Dan komt de melding in het meldpunt terecht, en wordt daar behandelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Ch3cker op 31-03-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ch3cker schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:08:
[...]
Ik heb even naar je bericht gekeken.
Bedankt voor je moeite in ieder geval.
Op de AMD site staat inderdaad niks over "Athlon" of "Phenom" bij de V serie mobiele processors. Dat betekend echter niet automatisch dat ze dat niet zijn. Soms staat er in de PW gewoon meer info dan op de site van de fabrikant.
Dat lijkt me best sterk. En waarom zou AMD deze gegevens gewoon niet op de site zetten, maar alleen stilletjes doorgeven aan bijvoorbeeld T.net? Volgens mij is de V-serie gewoon zonder toevoeging van Athlon of Phenom, zo staat het namelijk op de site van AMD. Dat lijkt mij toch een sterker argument.
Over de Sempron 140.. Volgens mij verwar je de Notebook AMD Sempron M140 met de Desktop AMD Sempron 140.
Nee sorry. Al deze cpu's heb ik van de Laptop gedeelte. Met die linkjes bevestig je juist dat de het Sempron M140 moet zijn en niet Sempron 140.
Over de Intel Celeron M 900.. De enige Celeron 900 die ik in de PW kan vinden is deze, en die wordt niet eens meer weergegeven in de normale resultaten, dus dit lijkt me echt een non-issue.
Nogmaals ik heb het dus over de processoren in de laptops gedeelte. Bovendien als de cpu in de lijst staat dan is daar een product voor. Als het product wordt verwijderd dan verwijderd de cpu ook.
Ook van de overige processor kan ik niks in de PW vinden, heb je een linkje?
Linkje met 109 betrokken notebooks.
Overigens is dit absoluut geen prioriteit.
Kan er wel iets bij voorstellen, maar volgens mij is dit niet heel moeilijk op te lossen?
Als je aan dit soort dingen wat gedaan wilt hebben, kan je bij een product in de PW rechtsbovenin op "Specs verbeteren" klikken. Dan komt de melding in het meldpunt terecht, en wordt daar behandelt.
Die functie ken ik, maar daar kan ik niet de cpu veranderen naar een andere cpu die niet bestaat. Zoals: AMD Athlon II V140 => AMD V140. Ik voeg dan ook altijd in dit soort gevallen iets in de opmerkingen, maar bijna altijd wordt hier overheen gekeken of niet aangepast. Ik weet overigens wel dat niet elke crew de namen van de cpu's kan aanpassen. Bovendien gezien het redelijk aantal 109 laptops momenteel leek het me beter er een topic over aan te maken dan elke notebook apart te laten wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Regeneration schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:56:
[...]

Bedankt voor je moeite in ieder geval.
[...]

Dat lijkt me best sterk. En waarom zou AMD deze gegevens gewoon niet op de site zetten, maar alleen stilletjes doorgeven aan bijvoorbeeld T.net? Volgens mij is de V-serie gewoon zonder toevoeging van Athlon of Phenom, zo staat het namelijk op de site van AMD. Dat lijkt mij toch een sterker argument.
Geen probleem.

Ik zeg niet dat het wél Athlon en Phenom's zijn, ik zeg alleen dat het niet automatisch betekend dat wat op de site van een fabrikant staat juist is.
[...]

Nee sorry. Al deze cpu's heb ik van de Laptop gedeelte. Met die linkjes bevestig je juist dat de het Sempron M140 moet zijn en niet Sempron 140.
Nu begrijp ik je issue wat meer. Je hebt het dus niet over CPU's die daadwerkelijk verkocht worden die fout benoemd zijn, maar de specificatie van de CPU bij een laptop.
[...]

Nogmaals ik heb het dus over de processoren in de laptops gedeelte. Bovendien als de cpu in de lijst staat dan is daar een product voor. Als het product wordt verwijderd dan verwijderd de cpu ook.

[...]

Linkje met 109 betrokken notebooks.

[...]

Kan er wel iets bij voorstellen, maar volgens mij is dit niet heel moeilijk op te lossen?

[...]

Die functie ken ik, maar daar kan ik niet de cpu veranderen naar een andere cpu die niet bestaat. Zoals: AMD Athlon II V140 => AMD V140. Ik voeg dan ook altijd in dit soort gevallen iets in de opmerkingen, maar bijna altijd wordt hier overheen gekeken of niet aangepast. Ik weet overigens wel dat niet elke crew de namen van de cpu's kan aanpassen. Bovendien gezien het redelijk aantal 109 laptops momenteel leek het me beter er een topic over aan te maken dan elke notebook apart te laten wijzigen.
Ik zal morgen even kijken wat we hieraan kunnen gaan doen, maar ik ben bang dat het te weinig prioriteit heeft, en dat het daarom nog wel even kan duren. In ieder geval bedankt voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Heb het net even opgelost. Zie hieronder voor een gedetailleerde uitleg :
Regeneration schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:43:
Als ik naar deze AMD lijst, deze wiki, deze Intel lijst en deze wiki kijk, klopt er een aantal processor namen niet in de pricewatch: laptops:

AMD Phenom II V120, is volgens mij:
AMD V120
Fixed -> Naam verandert.
AMD Athlon II V140, is volgens mij:
AMD V140
Fixed -> Naam verandert.
AMD Athlon II V160, is volgens mij:
AMD V160 (kan geen AMD product pagina vinden, maar dit lijkt mij het meest logisch)
Fixed -> Naam verandert
AMD Sempron 140, is volgens mij:
AMD Sempron M140
Deze komt niet voor bij de laptops, lijkt het..
Intel Celeron M 900, is volgens mij:
Intel Celeron 900, maar deze staat al in de pricewatch.
Fixed -> Laptops die deze spec hadden verandert naar de Intel Celeron M 900
Phenom II N830, is volgens mij:
AMD Phenom II N830,
komt wellicht over als mierenneuken, maar hierdoor komt de processor op een totaal andere plaats te staan in de al niet te overzichtelijke processor lijst.
Deze was ook dubbel. De AMD Phenom II N830 kwam al voor. Laptops met de verkeerde spec dus omgezet naar de goede, en de oude spec verwijdert.
De volgende worden volgens mij dubbel genoemd:
AMD Athlon Dual-Core P320 = AMD Athlon X2 P320
AMD Athlon Dual-Core P340 = AMD Athlon X2 P340
AMD Athlon Dual-Core P360 = AMD Athlon X2 P360
Op de AMD site kan ik enkel de P320 zien, maar wiki staan ook de P340 en P360 en de correcte namen zou dan respectievelijk zijn:
AMD Athlon II P320
AMD Athlon II P340
AMD Athlon II P360
Ik heb de laptops die deze spec hadden verandert naar de juiste spec, die ook al in de CPU-type lijst voorkwam :
AMD Athlon Dual-Core P320 -> AMD Athlon X2 P320
AMD Athlon Dual-Core P340 -> AMD Athlon X2 P340
AMD Athlon Dual-Core P360 -> AMD Athlon X2 P360
Zou iemand hier naar kunnen kijken, alvast bedankt. :)
Done, dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Mooi, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had precies deze vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Aangezien er talloze vragen in dit topic staan, welke vraag bedoel je precies tvalidation?
Pagina: 1