Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gebruik van hotkeys...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
L.S.,

Ik lees dagelijks jullie artikelen. Aan het eind van elk artikel staan twee opties: om naar het volgende resp. vorige artikel te gaan. Dit jaar heb ik 43 jaar ervaring met het fenomeen automatisering, ben dus opgegroeid met het toetsenbord en gebruik de muis alleen als het niet anders kan.

Gaarne zag ik -en met mij waarschijnlijk heel veel andere gebruikers- daarom dat er sneltoetsen komen om dit navigeren mogelijk te maken. Wellicht zijn er andere situaties waarvoor sneltoetsen ook handig zijn, maar voor deze situatie m.i. zeer zeker. Of zie ik iets over het hoofd?

Hoogachtend,
drs. J. de Jong

Verwijderd

Vimium
Vimperator/Pentadactyl

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Wellekome @ GoT!

In Geachte Redactie gaan we niet over hotkeys, maar wellicht weten ze in Lieve Devvers meer. Daar hebben ze immers ook de sneltoetsen voor het forum verzonnen.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 10:34

bReChThOu

Team Belgium

[knip]

gaarne constructieve bijdragen in dit forum, dank

[ Voor 76% gewijzigd door crisp op 14-03-2011 16:17 ]

Verwijderd

Er zijn sneltoetsen:
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences

Met een kanttekening: ik heb ze nog nooit aan de praat gekregen in firefox.
Dat werkt echt _voor geen meter_ met het hover-menu wat ze hier gebruiken |:( Hetzelfde probleem met touch devices.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 09:39 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Die gelden alleen voor het forum, de TS heeft het over de Frontpage zelf :).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 09:37:
Er zijn sneltoetsen:
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences

Met een kanttekening: ik heb ze nog nooit aan de praat gekregen in firefox.
Welke hotkey probeer je en wat toets je in op je kb? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

linker alt + m bijvoorbeeld. Als ik hetzelfde doe ik IE of chrome werkt het perfect.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:49:
linker alt + m bijvoorbeeld. Als ik hetzelfde doe ik IE of chrome werkt het perfect.
Ga naar about:config, verander ui.key.chromeAccess naar 5, verander ui.key.contentAccess naar 4.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:52

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:49:
Alt-shift-m werkt ook niet?
bReChThOu schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:33:
Wordt het na 43 jaar niet eens tijd om die muis te leren gebruiken? Of voel jij je zo beroerd dat 1 muisklik te veel gevraagd is?
Muizen zijn niet zo vreselijk efficient. Als je RSI probeert te beperken zijn sneltoetsen je grootste vriend. Scheelt ook tijd ook. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Cyphax schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:55:
[...]

Alt-shift-m werkt ook niet?
Date wel kom ik net achter, maar dat is zo'n gedoe :P
Rone schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:54:
[...]

Ga naar about:config, verander ui.key.chromeAccess naar 5, verander ui.key.contentAccess naar 4.
Even testen..

edit: *O*

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:07:
Gaarne zag ik -en met mij waarschijnlijk heel veel andere gebruikers- daarom dat er sneltoetsen komen om dit navigeren mogelijk te maken. Wellicht zijn er andere situaties waarvoor sneltoetsen ook handig zijn, maar voor deze situatie m.i. zeer zeker. Of zie ik iets over het hoofd?
Het grootste probleem van sneltoetsen in een browser is het feit dat ze kunnen conflicteren met bestaande GUI-sneltoetsen (vandaar dat Firefox ze ook default weggemoffelt heeft onder alt-shift ipv enkel alt), en dat discoverability een algemeen issue is (als mensen niet weten dat ze er zijn zullen ze doorgaans ook niet gebruikt worden).

Het eerste probleem hebben we op het forum afgevangen door de sneltoetsen user-configurabel te maken. Om een dergelijk systeem door te trekken naar de frontpage is echter niet triviaal.

Intentionally left blank

Verwijderd

Misschien is het een idee om het correcte gebruik van sneltoetsen even ergens uit te leggen. Je word nogal in het diepe gegooid op dit moment.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ja dat zou dus hier kunnen: Forum FAQ #FS_prefs_forum

Ik vind de FAQ heel eerlijk gezegd niet overzichtelijk overkomen en wil al helemaal niet weten hoe een beginner / nieuweling dit ervaart...

Ik neig steeds vaker om hulp te bieden op de plek waar je het nodig hebt, dus http://gathering.tweakers.net/forum/preferences, waarbij er al dan niet interactieve help zichtbaar kan worden gemaakt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar dat zijn de hotkeys van het forum BtM, lijkt erop dat de TS het heeft over de frontpage items.

nieuws: Apples A5-soc wordt geproduceerd door Samsung
Volgende: 10:34 OCZ neemt Indilinx over
Vorige: 10:02 Microsoft brengt Internet Explorer 9 uit

Dat er een alt+d / alt+c (random gekozen) kunnen worden gebruikt om daar tussen te bladeren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

SinergyX schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:45:
Maar dat zijn de hotkeys van het forum BtM, lijkt erop dat de TS het heeft over de frontpage items.

nieuws: Apples A5-soc wordt geproduceerd door Samsung
Volgende: 10:34 OCZ neemt Indilinx over
Vorige: 10:02 Microsoft brengt Internet Explorer 9 uit

Dat er een alt+d / alt+c (random gekozen) kunnen worden gebruikt om daar tussen te bladeren.
Ik reageerde ook op Darkstone... Lijkt me dat wat betreft de FP nog steeds de reactie van crisp in "Gebruik van hotkeys..." geldt :)

Pagina: 1