• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Vorig jaar JULI kreeg ik van de belastingdienst een brief dat er een te hoge bijdrage Zvw was betaald door 2 werkgevers.

De ene is helaas failliet dus dat geld zie ik nooit meer terug, de andere werkgever bestaat nog en stuurde mij zelfs netjes een jaaropgaaf met daarin de bevestiging dat ik geld van ze krijg.
Echter heb ik tot op heden dat geld nooit gehad. Ik heb er inmiddels al meerdere telefoontjes aan gewaagd en de ene keer zeggen ze; "We maken het over, waar mag het heen?" En de laatste keer kwamen ze met een heel ingewikkeld verhaal dat ik het op moest voeren in mijn belastingaangifte.
Maar je kan dit nergens invullen in de belastingaangifte.

Daarnaast staat er netjes op de brief van de belastingdienst dat de werkgever het bedrag vrij van belastingen aan mij mag uit betalen.

Nu gaat het om een bedrag van 58 euro (97 als ook de failliete werkgever zijn deel had kunnen betalen), maar het gaat mij gewoon om het principe. Het geld is van mij, dit wordt door de belastingdienst bevestigd, maar dan is er zo'n drol van een werkgever die dit tegenhoudt.

Wat is dat toch met bedrijven die altijd maar dwars liggen en je van het kastje naar de muur sturen, omdat ze weten dat je het toch wel opgeeft en waardoor zij weer stilletjes rijker worden, want ja, ik zal echt niet de enige zijn waarmee dit gebeurd.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

In gebreke stellen en eventueel daarna een deurwaarder inschakelen?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Bel even de belastingtelefoon. Misschien komt het geld via de aanslag inkomstenbelasting bij je terug i.p.v. via de werkgever. Jouw geluk: 97 euro i.p.v. 58.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:05

bord4kop

maximaal 100KB!

Ach, dat ken ik..

Heb nog vakantiegeld tegoed van mijn vorige werkgever.
We zijn niet helemaal 100% leuk uit elkaar gegaan, maar ook geen haat & nijd.

Tig mails en telefoontjes..
Het wordt uitgezocht, het komt goed etc. etc.

Gewoon zo jammer, het gaat maar om een paar rotcenten. Voor ons een keer 200 euro bruto. Dat is altijd zeer welkom natuurlijk :) Begrijp me niet verkeerd.
Maar voor een bedrijf zijn dit soort bedragen toch niet wereldschokkend?
Waarom moet het altijd zo moeilijk, vraag ik me af. :(

De tijd en inspanning + ergernis die het kost... zucht

| Security Management |

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:19

polthemol

Moderator General Chat
bord4kop schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 09:02:
Ach, dat ken ik..

Heb nog vakantiegeld tegoed van mijn vorige werkgever.
We zijn niet helemaal 100% leuk uit elkaar gegaan, maar ook geen haat & nijd.

Tig mails en telefoontjes..
Het wordt uitgezocht, het komt goed etc. etc.

Gewoon zo jammer, het gaat maar om een paar rotcenten. Voor ons een keer 200 euro bruto. Dat is altijd zeer welkom natuurlijk :) Begrijp me niet verkeerd.
Maar voor een bedrijf zijn dit soort bedragen toch niet wereldschokkend?
Waarom moet het altijd zo moeilijk, vraag ik me af. :(

De tijd en inspanning + ergernis die het kost... zucht
zelfde ervaring eens gehad, ging wel over iets meer geld, maar te min om er een principezaak van te maken. Heeft me een 9tal weken smeken gekost >.< Hatelijke mentaliteit van sommige werkgevers, maar je doet er helaas niet veel aan.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als je bij twee werkgevers tegelijkertijd ZVW hebt afgedragen (via de werkgever), dan krijg je dat automatisch van de Belastingdienst terug. Je hebt dan dubbel betaald.

Als je in die situatie nog niets hebt ontvangen, moet je aankloppen bij de Belastingdienst.

Indien een werkgever het geld terug heeft ontvangen, is er iets mogelijk wat mis gegaan bij de Belastingdienst. Bij een foutieve teruggaaf aan de werkgever kunnen zij het geld terug vorderen en aan jou uitbetalen. Dat moet je niet dan niet rechtstreeks met de werkgever te regelen.

Een en ander hangt wel af van wat er precies aan de hand is. Hoe dan ook, je eerste aanspreekpunt is de Belastingdienst. Die kunnen je uitleggen hoe het zit en wat je kunt doen.

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-11 22:43

Jeroen V

yadda yadda yadda

mrmrmr schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:36:
Als je bij twee werkgevers tegelijkertijd ZVW hebt afgedragen (via de werkgever), dan krijg je dat automatisch van de Belastingdienst terug. Je hebt dan dubbel betaald.
Volgens mij klopt dat niet. Ik heb ook twee werkgevers, en dus is er ook bij mij vorig jaar teveel ZVW afgedragen. Dat is overigens geen netto bedrag, maar bruto. De belastingdienst betaalt naar rato het bruto bedrag terug aan de werkgevers waarop de werkgever het netto aan de werknemer kan uitbetalen.

Edit: even bij de belasstingdienst gekeken, en er zijn blijkbaar verschillende scenarios:
http://www.belastingdiens..._zorgverzekeringswet.html

Bij mij werd in ieder geval alles aan de werkgevers terugbetaald...

[ Voor 20% gewijzigd door Jeroen V op 18-03-2011 10:04 ]

Pagina: 1