Bizarre bluescreen asus u31f Laptop - restore werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag begon als elk andere, een kop koffie, ham-kaas croissanten en de laatste SEO blogs lezen. Tijdens het surfen werd ik echter bruut verstoord door een plotselinge en onverwachte BSOD. Ik deed de laptop uit en aan om vervolgens weer met een blue screen geconfronteerd te worden. Tot het login-scherm van windows lijkt het nog goed te gaan maar zodra ik mijn wachtwoord invul en op enter druk krijg ik weer dat lelijke blauwe scherm.

Voor zover ik weet heb ik de afgelopen week geen nieuwe drivers of dergelijke geïnstalleerd. Heb alles al geprobeerd, in de bios zowat alles uitzetten (touch pad, usb drives) om te kijken of dat misschien zou helpen, maar helaas.

Nu heb ik natuurlijk een U31F zonder cd/dvd drive en ook geen recovery-wat dan ook. Bij mijn vorige asus laptops ging de restore altijd door tijdens het opstarten op f9 te drukken. Nu krijg ik echter maar 2 opties voorgeschoteld : load windows7 of memory check (wat niet helpt).

Ik kan wel in het restore/repair your computer gedeelte van windows komen, maar ik heb geen restore image of restore point aangemaakt. (de startup repair heeft ook niet geholpen)

Mijn enige hoop is dat ik wel via de command line nog 'X:/' kan zien, deze drive heet 'boot' en is volgens mij de recovery partitie. Wanneer ik hierop setup.exe draai krijg ik alleen te horen dat 'a required cd/dvd is missing' en dan moet ik browsen naar drivers van een 'missing device'. Ik kan windows dus niet installeren noch repareren.

Heeft iemand enig idee wat ik nu moet doen ? Ik zit echt te stressen aangezien ik mijn laptop echt nodig heb om te werken :P Wat kan ik via de command line doen om windows alsnog te installeren?

Alvast bedankt,

Xzero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bluescreen details :

Driver_IRQL_not_less_or_equal

***STOP: 0x000000d1

iastor.sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:28:
Bluescreen details :

Driver_IRQL_not_less_or_equal

***STOP: 0x000000d1

iastor.sys
Heb je google/bing er al op los gelaten?

iastor.sys is in ieder geval onderdeel van de Intel Storage drivers, dus daar lijkt iets mis te zijn. Hoe/waarom is een andere vraag ;)

Wat je zou kunnen doen is in het BIOS de Sata-config kunnen wijzigen in een andere modus: staat nu waarschijnlijk op Enhanced/ACHI, probeer die eens op Compatible/IDE te zetten en dan opnieuw te booten.

Werkt dat niet: die Intel-drivers kon/kun je volgens mij ook als USB-stick/floppy-versie downloaden (de zgn. F6-variant die bedoeld is om tijdens het installeren van Windows toe te voegen: http://downloadcenter.int...=Y&DwnldID=19599&lang=eng), en mogelijk kun je dan met wat handige copy/paste acties (bijv. door eerst knoppix/andere live linux te booten vanaf USB-stick/externe CD-drive) de exemplaren die op de HDD staan vervangen door verse varianten.

[ Voor 8% gewijzigd door 3dfx op 11-03-2011 19:02 . Reden: edit: linkje toegevoegd ]