• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 16:11
Ik zal eerst even de situatie schetsen:
Ik ben vanaf 1 juli 2008 in dienst bij Detacheerder X. Deze detacheerder stalt mij bij Bedrijf Y.
Bij detacheerder X heb ik een spaarloonregeling op een ABN-Amro rekening lopen waarop netjes maandelijks mijn spaarloon bedrag wordt gestort (Ca 51 euro)
Per 1 febrari 2010 wordt ik overgenomen door Bedrijf Y. het dienstverband bij Detacheerder X wordt opgezegd, en ik kan volgens afspraak in eenmaal het totale maximale bedrag storten in 1 maand (Dus de max 613 euro).
Hierdoor heb ik 2 volle jaren spaarloon opgebouwd.

Nu kan ik bij m'n huidige werkgever (Bedrijf Y) meedoen aan de spaarloonregeling hiero, Echter moet ik daarvoor weer een nieuwe rekening gaan openen bij SNS volgens de verantwoordelijken hier.

Nu is mijn vraag; Kan m'n nieuwe werkgever niet gewoon doorstorten op de vorige rekening?
Of kan de vorige opgezegd worden en toegevoegd aan de nieuwe?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:05

bord4kop

maximaal 100KB!

Contact opnemen met SNS en aanvraag doen om over te sluiten van ABN.

HRM van je nieuwe werkgever heeft misschien ook dit soort papieren voor je.

Moet geen probleem zijn.

| Security Management |

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 19:58
Als ik de wiki erop na sla dan mag dat dus niet:
Per jaar mag maar bij één werkgever gebruikgemaakt worden van de spaarloonregeling (wat voorheen niet zo was; toen kon per arbeidscontract eenmaal per jaar tot het maximum spaarbedrag gespaard worden).
Edit, staat ook hier.

[ Voor 18% gewijzigd door jan-marten op 11-03-2011 16:27 ]

• soepah
Oke, dus de oude zou over te plaatsen moeten zijn naar m'n nieuwe?
jan-marten schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:26:
Als ik de wiki erop na sla dan mag dat dus niet:

[...]
Dat is ook zo, van 1-1-2010 t/m 31-12-2010 heb ik Bij de detacheerder spaarloon gedaan,
en van 1-1-2011 -> .... doe ik bij m'n huidige werkgever.
(Waar ik van 1-2-2010 tot nu in dienst ben.) die regels zijn allemaal wel gevolgd, het gaat me om er 1 rekening van te krijgen ipv 2 losse.

[ Voor 79% gewijzigd door soepah op 11-03-2011 16:27 ]

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 19:58
Nee.
Je kunt bij de oude nog max sparen tot 613 euro en bij de nieuwe werkgever kun je per 1/1/2012 opnieuw beginnen. Een nieuwe werkgever zal ook gelijk betekenen dat er een nieuwe rekening geopend wordt bij een andere bank (in jouw geval bij de SNS dus). Die van de ABN blijft bestaan en kun je onder bepaalde voorwaarden opvragen (aankoop huis, na 4 jaar, etc).

Edit, dus inderdaad 2 losse rekeningen. Kun je niets aan doen.

[ Voor 8% gewijzigd door jan-marten op 11-03-2011 16:31 ]

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47
Bij mijn werkgever kon ik gewoon een al bestaande rekening opgeven voor mijn spaarloon. Ik snap ook niet waarom dat niet zou kunnen :?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11 19:03
Je moet op 1 januari in dienst zijn om over dat jaar van een spaarloonregeling gebruik te kunnen maken. De TS geeft aan pas op 1 februari in dienst getreden te zijn bij zijn nieuwe werkgever, dus hij kan daar pas vanaf 1 januari 2012 meedoen.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:50

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

En wat is het probleem van 2 spaarloonrekeningen? Kost niets toch?

Waarom? Omdat het kan!!

• soepah
Lolhozer schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:28:
En wat is het probleem van 2 spaarloonrekeningen? Kost niets toch?
Dan heb je weer een extra rekening waarbij je post krijgt, etc..
Het is geen groot probleem, maar het lijkt me makkelijker om dat gewoon op 1 rekening te hebben. (De bedragen zijn ook niet zo groot natuurlijk).
DarkFlow schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:52:
Je moet op 1 januari in dienst zijn om over dat jaar van een spaarloonregeling gebruik te kunnen maken. De TS geeft aan pas op 1 februari in dienst getreden te zijn bij zijn nieuwe werkgever, dus hij kan daar pas vanaf 1 januari 2012 meedoen.
1 jan 2009 - 31-dec-2010 bij de detacheerder Spaarloon gedaan
1 jan 2011 - ... (Vanaf dit jaar dus) spaarloon bij m'n huidige. zal maandag of dinsdag eens bij HRM vragen hoe precies zit dan.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 09:48

Wallie

Herr

soepah schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:56:
[...]

Dan heb je weer een extra rekening waarbij je post krijgt, etc..
Het is geen groot probleem, maar het lijkt me makkelijker om dat gewoon op 1 rekening te hebben. (De bedragen zijn ook niet zo groot natuurlijk).

[...]

1 jan 2009 - 31-dec-2010 bij de detacheerder Spaarloon gedaan
1 jan 2011 - ... (Vanaf dit jaar dus) spaarloon bij m'n huidige. zal maandag of dinsdag eens bij HRM vragen hoe precies zit dan.
Ach, ik had het ook zo, mijn vorige werkgever had het spaarloon bij ABN, m'n huidige bij ING. Hierdoor ook een tijdje 2 spaarloonrekeningen gehad, maar ach, je krijgt er toch nauwelijks post van, en na 4 jaar is de eerste gewoon leeg, dus het probleem heft zich vanzelf op ;). Ik zou er de moeite niet voor doen om het naar 1 rekening te mikken. En volgens mij is het de werkgever die bepaalt waar jij je spaarloon stalt, daar heb je zelf weinig invloed op.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• soepah
Wallie schreef op maandag 14 maart 2011 @ 06:59:
[...]

Ach, ik had het ook zo, mijn vorige werkgever had het spaarloon bij ABN, m'n huidige bij ING. Hierdoor ook een tijdje 2 spaarloonrekeningen gehad, maar ach, je krijgt er toch nauwelijks post van, en na 4 jaar is de eerste gewoon leeg, dus het probleem heft zich vanzelf op ;). Ik zou er de moeite niet voor doen om het naar 1 rekening te mikken. En volgens mij is het de werkgever die bepaalt waar jij je spaarloon stalt, daar heb je zelf weinig invloed op.
Klopt, heb het zojuist opgevraagd en blijkt dat het misschien wel kan, maar dat ze bij m'n huidige werkgever in ieder geval niet ondersteunen (Alleen SNS mogelijk).
Dan maar op 2 laten staan en 4 jaar dubbel post

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Dat heb ik nu ook, 2 rekeningen met 2 spaarloonregelingen.

Per begin van dit jaar heb ik het echter stop laten zetten, ik vind de papier-rompslomp plus het vastzittende karakter van het geld niet opwegen tegen de (in de toekomst liggende financiële) voordelen.

Nog 1 jaar, dan ben ik van bank 1 af (plus bijbehorende administratie), en nog 3 jaar dan ben ik weer van de andere af :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1