Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:04
Mijn auto heeft een ingebouwde bluetooth carkit voor telefoons. Het geluid van de telefoon gaat bij het bellen dus gewoon over de hifi-speakers. Initieel was ik overigens verbaasd dat de ringtone ook gewoon die van mijn telefoon zelf is.
Dit bracht me ineens op het idee dat ik dan wellicht ook gewoon MP3's kan afspelen en die horen door de speakers in mijn auto. Maar dit werkt dan blijkbaar weer niet, de telefoon speelt ze gewoon af door zijn eigen speaker, zelfs al is de telefoon verbonden met de auto via Bluetooth.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met de verschillende Bluetooth profiles ? Heeft iemand dan weet van een manier om MP3s toch af te spelen over Bluetooth maar dan via het profiel dat gebruikt wordt voor het telefoneren ? Zijn er media-players die dat supporteren ?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Met een android telefoon kan het wel:

Super BT Mono Froyo Free

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:04

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Je vermoeden klopt. Je carkit gebruikt HFP (Hands-Free Profile) als profiel of HSP (Headset Profile). Beiden geven op lage bitrate (64kbit/s) mono audio door. Dus als je daar muziek over af gaat spelen, zal het vrij ruk klinken (kan het niet anders omschrijven).
Voor muziek-weergave heb je eigenlijk ondersteuning van A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) nodig, die op hoge bitrate én stereo door kan geven.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:04
Ok, bedankt voor de reacties. Zal het maar zo laten dan :)