Data Recovery Hulpvraag Dell Inspiron Laptop

Pagina: 1
Acties:

• spanishcastle
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-11-2025
Dag mensen,

Ik zit met nogal een probleem. Mijn vriendin heeft een Dell Insprion laptop,218 GB harde schijf.
Gisteravond kreeg ze een "kritische systeemfout" melding. Ze moest een back-up maken van haar gegevens (via dell system backup) en het systeem heeft vervolgens windows 7 opnieuw geïnstalleerd.
De computer is nu weer helemaal terug bij de fabrieksinstellingen. Nu probeerde ik via de system backup de bestanden en mappen terug te halen maar alles is verdwenen op 1 mapje foto's na (het meest recent erop gezet). Er zijn erg veel documenten van haar studie verloren, dus het is voor haar heel belangrijk om die terug te vinden.
Nu heb ik al wat onderzoek gedaan (bij dell konden ze me verder niet helpen), zo ben ik bij programma's terecht gekomen als PCinspector file recovery en stellar phoenix. Zelf ben ik alleen bang om iets te gaan doen, uit angst dat er nog meer overschreven wordt. Ik heb ook telefonisch contact gehad met Data recovery Service en die zeiden dat het erg lastig zal worden omdat het hele systeem opnieuw geïnstalleerd is maar dat ik de laptop kan laten ophalen voor een diagnose.
Mijn vraag is om advies of ik zelf aan de slag moet gaan (pcinpspector/stellar) of de laptop voor diagnose laten ophalen door een goed bedrijf. Of hebben jullie tips over betere programma's/ data recovery bedrijven.
Gezien het belang van de data voor mijn vriendin doe ik het graag gelijk het beste.

Alvast bedankt voor de moeite!
gr,
rudolf

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 08:13
Je kan de harde schijf er even uit halen en aan een andere PC hangen.
De maker van CCleaner heeft ook een file recovery programma, recuva. Werkt opzich redelijk.
GetDataBack gebruik ik zelf ook weleens en werkt erg goed.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:23
Gebruik op mijn werk ook GetDataBack, werkt heel goed, dat is zeker een aanrader om te proberen. Verder heb ik niet echt ervaring met data recovery bedrijven, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:52

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik gebruik hiervoor Easeus Data Recovery. Hier heb ik flink wat data mee terug kunnen krijgen na een format en herinstallatie. Ook niet een erg moeilijk pakket

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• spanishcastle
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-11-2025
wontcachme schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:45:
Ik gebruik hiervoor Easeus Data Recovery. Hier heb ik flink wat data mee terug kunnen krijgen na een format en herinstallatie. Ook niet een erg moeilijk pakket
wow, na format en herinstallatie dus...... Dat schept weer wat hoop!
Ik kan easeus toch instaleren op een externe harde schijf en hem dan aan de laptop hangen?

thx allen

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:52

wontcachme

You catch me? No you wont

spanishcastle schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:18:
[...]

wow, na format en herinstallatie dus...... Dat schept weer wat hoop!
Ik kan easeus toch instaleren op een externe harde schijf en hem dan aan de laptop hangen?

thx allen
Dat weet ik niet. Ik had mijn pc geformateerd en toen geherinstalleerd. Toen ik al mijn bestanden wilde terug plaatsen drukte ik op een verkeerde knop en delete mijn backup NAS. Toen besloten op de 2e HD in mijn pc de bestanden te gaan zoeken omdat daar voor de format alles stond. Daarna dat pakket getest (eerst met de freeversie gekeken wat er nog te redden viel en je kan daarmee 1GB eraf halen meen ik) en kreeg een groot gedeelte dat nog niet overschreven was terug.

Maar als je bestanden overschreven zijn al dan is de kans erg klein dat je iets terug zal vinden.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Pagina: 1