Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Technische IT management tools aanraders

Pagina: 1
Acties:
  • 595 views

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:15

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik ben (voor een klant) op zoek naar IT Management tools. Met name de rapportage is hierin heel belangrijk. De elementen we er graag in zouden zien zijn bijvoorbeeld; Storage groei, internet monitoring, user en file autiting (Active Directory).

Het liefst wil ik niet 10 verschillende tooltjes gaan gebruiken, dus ben ik op zoek naar een tool die in ieder geval veel van deze dingen kan. Vooralsnog ben ik in mijn zoektocht alleen bij Quest uitgekomen, maar ik ben benieuwd naar alternatieven en ervaringen.

Het gaat er in dit geval niet echt specifiek om, dat bijvoorbeeld servers gemonitord moeten worden op vollopende schijven, of crashende services, maar het gaat er meer om dat je rapportage kan maken en hierin trends kan ontdekken. (IBM Director is al in gebruik voor server monitoring). Bijvoorbeeld dat je kan zien dat over 1,5 jaar je storage ruimte niet meer voldoet als de huidige groei voortzet. Of dat je extreme veranderingen in het netwerk kan herkennen. Ik hoop dat ik het een beetje goed formuleer. Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:48
Om rapportage te maken zal je toch eerst data moeten vergaren.
En dat doe je met een monitoring tool.
Volgens mij zijn er al duizend en een topics geweest over monitoring.

Kan IBM Director niet rapporteren ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Remco schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:55:
Om rapportage te maken zal je toch eerst data moeten vergaren.
En die rapportage kan met zowat elke BI tooling al - voor mijn part met een reporting service achter je DB.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:24
Je vraagt een hoop, maar wat wil je precies?
Wat is je butget?
Wat heb je ZELF bijvoorbeeld al gevonden?

Je vraagt bv file auditingen dit is toevallig een drama,
storage magement hant weer erg af van je storage omgeving (DAS, SAN, NAS?).
AD auditing: Wat wil je precies monitoring?

Denk bv aan SCOM Veel zit hier al in

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit heeft niets met PNS te maken. Er zijn overigens al vele topics over monitorring langs gekomen, dus ik zou gewoon eens goed zoeken..

Daarnaast verwachten we een stevige portie eigen inzet van de gebruikers. Een topic starten waarin je meld dat je een stukje software zoekt is dus niet de bedoeling.
Had je nou problemen gehad met de configuratie van een tool als HP Openview.. Oeps, nou geef ik je toch nog een hint :|

Dit topic is gesloten.