HDCP Error bij SVIDEO naar HDMI converter

Pagina: 1
Acties:

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 10:58
Voor het capturen van een aantal VHS tapes heb ik een blackmagic intensity shuttle. Zowel via S-Video als Composite begint het beeld tijdens het caputren soms te flickeren. Dit kan net een tracking dingetje zijn van de vhs speler, maar een gewone monitor heeft er geen last van.

Bij het capturen via S-Video heb ik meer last van geknipper dan via composite.

Als test heb ik mijn pioneer LX51 als videoconverter ingezet. S-video + Audio er in, HDMI er uit naar de blackmagic. Helaas tot op heden geen beeld en de receiver geeft af en toe een "HDCP ERROR".

Nu ben ik erg benieuwd waarom er iets met HDCP gedaan wordt. De bron is een VHS tape via S-Video naar de receiver. Bedenkt de receiver zelf dat het protected content is?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Komt dat niet gewoon door Macrovision op de VHS recorder? Dat die convertor detecteert dat er een copy-protection op zit en daardoor geen signaal doorgeeft?

Dat hele flikkeren verhaal is namelijk macrovision volgens mij, daar had je vroeger van die de-macrovision-kastjes voor.

Aannames zijn fataal.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 11:46

Stoney3K

Flatsehats!

GaMeOvEr schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:00:
Komt dat niet gewoon door Macrovision op de VHS recorder? Dat die convertor detecteert dat er een copy-protection op zit en daardoor geen signaal doorgeeft?

Dat hele flikkeren verhaal is namelijk macrovision volgens mij, daar had je vroeger van die de-macrovision-kastjes voor.
I agree: Kan goed Macrovision zijn. Daar is een simpele oplossing voor: Gebruik de meest goedkope capture-kaart uit China die gewoon het hele Macrovision-verhaal niet serieus neemt.

Die BlackMagic kaart zal ongetwijfeld een dure chip van Sony aan boord hebben die wél in Macrovision trapt, maar als je een S-Video-naar-USB voor 2 tientjes bij de Aldi koopt zul je denk ik weinig problemen hebben met capturen.

De kaarten op basis van Philips SAA7134/7135 PCI chipsets (vooral de goedkope TV-tuners) schijnen er ook goed mee overweg te kunnen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Fabian
Het zijn vakantie filmpjes etc. Eigen opnames.

Een orginele disney tape met macrovision kan ik wel aardig goed capturen. Het is echt de lage kwaliteit van de tape met af en toe wat ruis waardoor de blackmagic onderuit gaat.

• Fabian
Inmiddels reactie van blackmagic over het flicker probleem..
Problems such as this, are usually due to an unstable source. Normal TVs and monitors have a higher tolerance to unstable sources, than the Intensity Shuttle, which means that although the output of the VHS player may look OK on a monitor, it may be too unstable for the Intensity Shuttle.

I have heard of other customers using devices such as a time base correctors in order to get past this.

I hope this helps, but please get in touch if you require any further information.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Hm, dus zij zeggen je source is te beroerd, koop een time-base corrector? :P

Aannames zijn fataal.

• Fabian
GaMeOvEr schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 17:29:
Hm, dus zij zeggen je source is te beroerd, koop een time-base corrector? :P
Juist.

De blackmagic intensity shuttle is dus duidelijk niet geschikt om VHS tapes te digitaliseren. De HDMI input is ook overbodig door alle hdcp beperkingen. Blijft alleen component over.

offtopic
Blackmagic geeft aan dat de shuttle alleen op een usb3.0 poort aangesloten kan worden op een mobo met X58 of P55 chipset. Ook in andere got topics wordt hierover gesproken. Met een Asus U3S6 in mjn oude Dell T3400 met Q6600 "werkt" de shuttle ook.

Nu maar opzoek naar een andere A/D converter. De grass valley ADVC 300 staat nu bovenaan het lijstje. Wel twee keer zo duur, maar met ingebouwde :9 time base corrector.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Waarom zoals al werd geopperd geen goedkope tv-kaart met s-video in gebruiken?

• Fabian
Nielson schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:24:
Waarom zoals al werd geopperd geen goedkope tv-kaart met s-video in gebruiken?
De advc heeft wat voordelen zoals de digitalisering (volgens prima DV standaard) in hardware in plaats van uncompressed opnemen, ruisonderdrukking, beedstablisatie en dus de time base corrector.

Heb nu bedacht om het op m'n macbookpro te gaan doen. De firewire aansluiting van de advc is dan ook erg handig.

[ Voor 32% gewijzigd door Fabian op 14-03-2011 10:51 ]

Pagina: 1