Toon posts:

Consumenten Rechten - Desktop Computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb op 8 februari dit systeem besteld bij www.afuture.nl inclusief assemblage.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,-€ 44,-
1Samsung Syncmaster 2433BW€ 0,-€ 0,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,14€ 79,14
1Creative Inspire T6160€ 53,42€ 53,42
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,90€ 34,90
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 63,05€ 63,05
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 26,85€ 26,85
1Antec TruePower TP-750€ 109,90€ 109,90
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 99,-€ 99,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,-€ 35,-
1AMD Phenom II X6 1055T€ 138,22€ 138,22
1Asrock 870 Extreme3€ 74,16€ 74,16
1Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E€ 236,81€ 236,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.011,44

Op 16 februari kreeg ik het systeem binnen en sloot alle componenten aan. De computer bleek echter niet te werken en ik stuurde de volgende dag een uitgebreide mail naar Afuture waarin ik het probleem op dat moment beschreef. Twee dagen later kreeg ik daar reactie op "Hebt u al geprobeerd de computer aan een andere monitor aan te sluiten?". Aangezien ik geen kaas heb gegeten van de binnenkant van de computer wist ik nog niet dat het probleem niet aan de monitor lag. Na een paar dagen kon een vriend van mij even komen kijken naar het systeem en hij merkte snel op dat het moederbord een foutcode aangaf. Ik stuurde dezelfde dag (18 februari) een mail naar Afuture met deze nieuwe informatie.

Op 21 februari kreeg ik reactie dat ik het beste een RMA-aanvraag kon doen op de assemblage. Dit heb ik toen ook gedaan en binnen een paar dagen had ik het pakket op mijn kosten teruggestuurd naar Afuture. De randapparatuur heb ik momenteel nog wel thuis staan. Maar daar kan ik natuurlijk niks mee zonder computerkast.

Op 25 februari kreeg ik het bericht dat de kast was aangekomen bij Afuture. Na een week had ik nog steeds niks gehoord en daarom stuurde ik 4 maart een minder aardige mail naar de RMA-afdeling en kreeg later die dag nog de reactie dat ze hadden ontdekt dat de videokaart defect was en naar de fabrikant was gestuurd.

Op 8 maart kreeg ik het bericht dat ze nu op een nieuwe videokaart van de fabrikant wachten. In een van mijn eerdere mails had ik Afuture gevraagd of ze de computer wel opgestart hadden na het assembleren. Hierop reageerden zij " Verder wordt er uiteraard gekeken na de assemblage of het systeem te booten is. Dit gebeurd t/m de BIOS aangezien het om een assemblage gaat en niet om een installatie door ons. Een assemblage systeem gaat bij ons alleen de deur uit wanneer dit gelukt is en het systeem dus bootable is. Verder kunnen er vele redenen zijn die het systeem nu niet laat booten, bijv. dat het systeem bij verzending een klap heeft kunnen krijgen door ruw omgaan met pakketten door TNT."

Moet ik dus geloven dat de videokaart precies tijdens transport kapot zou zijn gegaan en dat Afuture absoluut niet verantwoordelijk is voor deze enorme vertraging? Het lijkt mij namelijk wel heel sterk dat de computer wel opgestart kon worden bij Afuture aangezien de videokaart nu compleet moet worden vervangen door een nieuwe.

Momenteel wacht ik op het bericht dat de computer weer klaar is voor verzenden. Aangezien het vorige keer echter een week duurde voordat ik een nieuw bericht kreeg vraag ik me af wanneer dat pas zal gebeuren.

Kan Afuture aansprakelijk worden gesteld voor deze enorme vertraging of heb ik als consument geen poot om op te staan? Naast de verzendkosten voor het terugsturen van de computerkast zou het namelijk ook wel erg leuk zijn als ik nog enige vergoeding kreeg voor al deze onzin die nog steeds niet afgelopen is.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-01 23:02
Ik durf niet te zeggen in hoeverre je in het gelijk staat of niet, maar dit is dus de rede ik het nooit op afstand in mekaar laat zetten.

Voor die paar tientjes die een webwinkel goedkoper is heb je nu al ellende. ( niet op afuture gericht )
Het kan zijn dat tijdens het transport de GPU dood is gegaan, TnT gaat wel vaker ruw om met pakketen.
En niet alleen TnT doet dat.

Verder verbaast het me dat als er geen installatie bij gekocht is ze alleen de bios booten en niet eens de moeite nemen om even te kijken of het verder wel werkt maar dat terzijde, tijd zal wel geld kosten en ook bij hun ;).
Ik begrijp de situatie vervelend is, maar ik snap niet dat Afuture gaat wachten op een kaart vanaf de leverancier ( wat hun probleem is niet de jouwe )
Ze kunnen prima het systeem leveren met een andere kaart, hun zien vanzelf die "RMA kaart terug of krijgen een credit in de meeste gevallen".

Nu sturen ze de kaart op en jij kan wachten, terwijl het een nieuw systeem is.
Of dit de bedoeling is of alleen hun manier van zaken doen is weet ik niet maar lijkt me niet helemaal dat de bedoeling is als je je klanten wil houden.
Mochten ze dus wachten op de RMA van die kaart hoe die door de Leverancier ontvangen en gecheckt gaat worden, duurt het dus wel langer als een week. ( 3/4 weken ligt er aan hoe snel ze zijn en wie het is )

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 11-03-2011 14:47 ]

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:16
Ik zou simpel vragen of ze er niet een andere kaart in kunnen zetten. In feite heb jij al binnen een dag laten weten dat het systeem niet werkt! Ook zeker omdat zij de computer hebben gebouwd zouden ze hier toch normaal mee om moeten gaan..

Ik doel dan op een DOA: Dead on Arrival. Dit moet meestal binnen 2 weken worden aangemeld, jij komt niet eens tot zover want hij was al bij aankomst defect.
Dan kan het zijn dat de TNT jouw pc niet fatsoenlijk heeft behandeld en heeft lopen gooien, maar daardoor zal de videokaart niet stuk gaan..

Ik zou gewoon vragen/eisen of ze snel een nieuw exemplaar erin willen gooien, in feite heb je hierop recht en is het belachelijk als je nu al je PC teruggestuurd heb en nog langer moet gaan wachten op een reparatie van jouw product (videokaart).

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Jij hebt een niet werkend product ontvangen, en dit moet afuture binnen 30 dagen zien te fixen. Anders kan jij gewoon je geld terug eisen.

AFAIK zijn ze nu bijna aan de 30 dagen..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Mektheb
D4NG3R schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:54:
Jij hebt een niet werkend product ontvangen, en dit moet afuture binnen 30 dagen zien te fixen. Anders kan jij gewoon je geld terug eisen.

AFAIK zijn ze nu bijna aan de 30 dagen..
En dat voor een product wat nieuw is en ze zo kunnen oplossen, want ze krijgen toch wel een credit of een nieuwe kaart terug van RMA.
En nu heb je een pissige klant die wel 3x nadenkt nogmaals 1100euro te besteden daar.

Snap die policy nooit.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah, de wetgeving geeft aan dat je recht hebt op een functionerend product. In dit geval heeft hij de complete computer laten assembleren, wat dus betekend dat het 1 product is. Ofwel Afuture moet binnen 30 dagen ervoor zorgen dat:
A - Het product gaat werken (Nieuwe videokaart)
B - Het product word vervangen (Zie A)
C - De klant het geld terug krijgt.

De wet Kopen op Afstand geld hier namelijk gewoon ;) .

Ik moet wel zeggen dat dit wat slecht is.. Ze hadden beter dezelfde videokaart van een ander merk kunnen nemen. (Aangezien het om een model met de stock koeler gaat). Was zowel makkelijker voor hun geweest, als beter voor de klant.

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 11-03-2011 14:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:36
D4NG3R schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:58:
Tjah, de wetgeving geeft aan dat je recht hebt op een functionerend product. In dit geval heeft hij de complete computer laten assembleren, wat dus betekend dat het 1 product is. Ofwel Afuture moet binnen 30 dagen ervoor zorgen dat:

Ik moet wel zeggen dat dit wat slecht is.. Ze hadden beter dezelfde videokaart van een ander merk kunnen nemen. (Aangezien het om een model met de stock koeler gaat). Was zowel makkelijker voor hun geweest, als beter voor de klant.
Volgens mij geld de wet kopen op afstand hier juist niet, omdat het een op maat gemaakt systeem is.

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:09
En wat natuurlijk ook mee speelt dat een webshop in het algemeen niet een al te grote voorraad heeft.
Dus even een andere kaart uit de voorraad pakken gaat niet altijd om dat ze dit gewoon niet op stock hebben.
En als hun leverancier ze dan ook niet heeft kun je inderdaad een tijdje moeten wachten voor je hem terug hebt.
Maar dit kan natuurlijk ook in een winkel gebeuren maar vaak kun je dan gemakkelijker wat anders uit kiezen.
Maar daar betaal je dan ook voor aangezien daar de marge een stukje hoger liggen.
En ze dus voorraad kunnen aanhouden om snel te kunnen schakelen.

www.nolimitoss.nl

Verwijderd

Kalua schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:05:
[...]

Volgens mij geld de wet kopen op afstand hier juist niet, omdat het een op maat gemaakt systeem is.
Die uitzondering geldt alleen voor producten die specifiek op maakt gemaakt zijn, zoals bruidsjurken, maatschoenen e.d. Een computer bestaat uit losse onderdelen, is niet op maat gemaakt voor de klant, en valt dus niet onder die uitzondering. Dit is vaste rechtspraak van kantonrechters en de geschillencommissie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 15:31 ]

• Mektheb
dropdeath schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:12:
En wat natuurlijk ook mee speelt dat een webshop in het algemeen niet een al te grote voorraad heeft.
Dus even een andere kaart uit de voorraad pakken gaat niet altijd om dat ze dit gewoon niet op stock hebben.
En als hun leverancier ze dan ook niet heeft kun je inderdaad een tijdje moeten wachten voor je hem terug hebt.
Maar dit kan natuurlijk ook in een winkel gebeuren maar vaak kun je dan gemakkelijker wat anders uit kiezen.
Maar daar betaal je dan ook voor aangezien daar de marge een stukje hoger liggen.
En ze dus voorraad kunnen aanhouden om snel te kunnen schakelen.
Elke Leverancier als ze iets op voorraad hebben is maandag's besteld dinsdag in huis.
Als die juiste kaart niet op voorraad is bij leverancier zorg je toch voor een alternatief ?, of misschien een iets betere voor een 20euro meerprijs ? w/e.

Wilt u een andere kaart tegen bijbetaling en dan heeft u de pc in 2 dagen thuis ?
of wilt u dezelfde en u moet wachten 1/2 weken tot die er weer is ?.
Keus snel gemaakt :)

Verwijderd

D4NG3R schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:58:

Volgens mij mix je nu een aantal zaken:
- Koop op afstand is een proefperiode van 7 dagen
- Wettelijke levertermijn voor goederen is 30 dagen.
- Garantie dient verleend te worden binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast

Zover ik zie is hier het laatste van toepassing. Wat niet wegneemt dat zodra het gerepareerde systeem geleverd wordt mijns inziens te verdedigen is dat de proefperiode pas dan ingaat omdat niet eerder sprake is geweest van het kunnen uitproberen. Dit kan ik echter niet met verwijzing naar wetsartikelen ondersteunen.

Wat in geval van garantie redelijk en zonder ernstige overlast is, is niet iets wat je hard kan stellen. Wel is duidelijk dat het zinnig is concrete afspraken te maken. Als de winkel aangeeft 2 weken nodig te hebben en na 2,5 week is het niet opgelost, heb je meer recht van spreken om bijvoorbeeld een vervangend product te vragen dan als je zonder communicatie na 2 weken ineens iets eist.

De vraag om duidelijkheid is sowieso redelijk. De winkel zal niet kunnen zeggen dat het 'klaar is als het klaar is', maar moet met een redelijke indicatie komen. Probeer concreet af te spreken wat de mogelijkheden zijn. Wat als de indicatie niet gehaald wordt? Wanneer overgaan tot een tijdelijk leenproduct? Of tot vervanging.

Juist omdat de wetgever van redelijkheid en billijkheid uitgaat is het belangrijk afspraken te maken. Dát is waar je dan je rechten aan ontleent. Dat is dus ook stap één. Hou er wel rekening mee dat redelijkheid 2 kanten op werkt. Het is bijvoorbeeld ook niet redelijk van jouw zijde om te stellen dat alles binnen 3 dagen is opgelost. Je zal er dus samen uit moeten komen.

Wil de winkel geen uitspraken doen over een termijn, dan zou ik melden dat dat gezien je rechten niet redelijk is. De sleutel ligt in communicatie, en laten bevestigen van afspraken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt in ieder geval voor alle reacties tot nu toe. Toen ik erachter kwam dat het probleem ergens in de computerkast zat. Heb ik heel duidelijk vermeld dat ik een nieuw werkend product verwachtte en geen gerepareerd product wou hebben. Een product dat enkele jaren mee moet gaan en op de eerste dag al niet werkt vind ik namelijk niet te vertrouwen.

Daarop kreeg ik de reactie "U kunt het systeem dmv de RMA aanvraag naar ons retourneren, zodat wij deze kunnen controleren op defecten. Mocht er een product defect zijn, zullen wij deze doorsturen naar de fabrikant ter reparatie of wanneer dit niet kan, vervanging."

Hieruit maakte ik eigenlijk meteen op dat zij het probleem bij mij probeerde neer te leggen en zelf onmiddellijk afstand namen van aansprakelijkheid. Zelfs toen ik wist dat de computer hoogstwaarschijnlijk niet goed getest was voordat hij opgestuurd werd kon ik nog enig begrip tonen voor de winkel. Maar uit de trage reacties en absolute onbereikbaarheid via telefoon merkte ik redelijk snel dat het behoud van klanten niet erg belangrijk word geacht.

Duidelijkheid heb ik eigenlijk ook nooit gehad. Want geen enkele keer werd een verwachting vermeld van hoe lang een bepaalde stap in het RMA-proces zou duren. De week tussen het binnenkrijgen van de defecte computer en het bericht dat de videokaart kapot was vond ik echter het meest onacceptabel.

Update: Ze hebben vandaag de nieuwe kaart binnengekregen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:46:
Bedankt in ieder geval voor alle reacties tot nu toe. Toen ik erachter kwam dat het probleem ergens in de computerkast zat. Heb ik heel duidelijk vermeld dat ik een nieuw werkend product verwachtte en geen gerepareerd product wou hebben. Een product dat enkele jaren mee moet gaan en op de eerste dag al niet werkt vind ik namelijk niet te vertrouwen.
Dat is op zich ergens wel te begrijpen, maar je hebt daar simpelweg geen recht op. Wel moet een gerepareerd product uiteraard alle eigenschappen bezitten die je van een nieuw product mag verwachten.
Daarop kreeg ik de reactie "U kunt het systeem dmv de RMA aanvraag naar ons retourneren, zodat wij deze kunnen controleren op defecten. Mocht er een product defect zijn, zullen wij deze doorsturen naar de fabrikant ter reparatie of wanneer dit niet kan, vervanging."
Wat op zich klopt met de verplichtingen die ze hebben.
Hieruit maakte ik eigenlijk meteen op dat zij het probleem bij mij probeerde neer te leggen en zelf onmiddellijk afstand namen van aansprakelijkheid. Zelfs toen ik wist dat de computer hoogstwaarschijnlijk niet goed getest was voordat hij opgestuurd werd kon ik nog enig begrip tonen voor de winkel. Maar uit de trage reacties en absolute onbereikbaarheid via telefoon merkte ik redelijk snel dat het behoud van klanten niet erg belangrijk word geacht.
Dat het systeem al niet POST bij aankomst is inderdaad niet erg geruststellend voor wat betreft testen. Maar, je kan ook niet 100% uitsluiten dat er niet bij transport iets is gebeurd. Bijvoorbeeld dat de kaart half uit het slot is geschoten en bij aanzetten sluiting maakte. Het is misschien zeldzaam dat transport een dergelijk specifieke schade veroorzaakt, maar zoals gezegd, als je er rechten aan wilt ontlenen dat ze de afspraak van testen niet zijn nagekomen zul je het aan moeten kunnen tonen.

Slechte bereikbaarheid is erg jammer. Helaas wel een vaker gehoord probleem bij webwinkels. Prijzen komen uit de lengte of uit de breedte ...
Duidelijkheid heb ik eigenlijk ook nooit gehad. Want geen enkele keer werd een verwachting vermeld van hoe lang een bepaalde stap in het RMA-proces zou duren. De week tussen het binnenkrijgen van de defecte computer en het bericht dat de videokaart kapot was vond ik echter het meest onacceptabel.

Update: Ze hebben vandaag de nieuwe kaart binnengekregen.
Hebben ze ook een datum afgegeven nu? Zo niet, dan zou ik daar eerst concreet om vragen. Dat er niet gemeld is hoe lang het gaat duren is misschien niet super, maar heb je er ook concreet om gevraagd. Communicatie is een 2-weg iets ;)

Ik kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent dat je direct met een reparatie te maken krijgt. Het lijkt ook wel een beetje de drijfveer om wegen te zoeken om ze aansprakelijk te stellen. De vraag is echter maar of een dergelijke zoek naar escalatie wel in je eigen voordeel is. Gelukkig is het zover niet gekomen, aangezien de kaart al binnen is, maar vrijwel altijd is het zoeken van vriendelijke communicatie constructiever. Ook op een vriendelijke manier kan je duidelijkheid vragen. Je rechten kennen is natuurlijk altijd goed, maar zeker als je niet ook zelf al een aantal pogingen tot communicatie hebt gedaan niet altijd het best om er mee te schermen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag opnieuw bericht gekregen.

" Goedemiddag,

We hebben de nieuwe kaart hier binnengekregen en in het systeem gezet. Helaas gaf deze kaart ook problemen en konden wij geen beeld krijgen met de nieuwe kaart. Het lijkt erop dat de Club3D kaarten de laatste tijd wat problemen geven.

Is het voor u mogelijk dat wij van een ander merk een HD6950 bestellen en deze is uw systeem zetten? Bijv. de volgende:

https://www.afuture.nl/pr...s_EAH6950-2DI2S-2GD5.html

Het verschilbedrag zullen wij uiteraard terugstorten."

Is dit een goed alternatief? Want ik wil absoluut niet down-graden. Daarnaast hebben ze hierbij dus eigenlijk ook toegegeven dat ze gelogen hebben over de opstartbaarheid van de computer toen ze hem de eerste keer naar mij stuurden.

Ik ben desnoods bereid een paar tientjes meer te betalen voor een betere videokaart. Dus wat is een goede optie?

• Mektheb
Asus is een prima kaartje :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

En dan blijkt het vervolgens toch niet de videokaart te zijn, maar een brakke voeding of een moederbord dat DOA is. Ik vind de communicatie behoorlijk summier en onprofessioneel, vooral het "Het lijkt erop dat de Club3D kaarten de laatste tijd wat problemen geven". Hebben ze de kaart überhaupt wel in een ander systeem geprobeerd, en hebben ze op die assemblage-afdeling zelf geen andere kaarten liggen die ze even in het bord kunnen steken? Moet jij daarom maar wachten tot een vervangende kaart wordt geleverd? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 14-03-2011 16:22 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf meerdere keren duidelijk gemaakt dat ze niet erg professioneel bezig zijn. Maar mijn hoop is dat het nu eindelijk wel goed gaat want ik ben het redelijk zat om te wachten op mijn nieuwe computer. Zou fijn zijn om eindelijk mijn nieuwe games en applicaties te kunnen runnen op een degelijke pc.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Als het goed is zijn het allebei stock-modellen met dezelfde specs. Het is dus zeker geen downgrade. Ik vind het alleen raar dat ze Club3D een probleem merk noemen. Heb er zelf namelijk nooit problemen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Dat vond ik ook redelijk raar. Maar voor het eerst waren ze snel met een reactie. Ik stuurde hun "

Beste mensen van Afuture,

Na enig onderzoek kan ik mij vinden in de suggestie.

https://www.afuture.nl/pr...s_EAH6950-2DI2S-2GD5.html

Ik heb geen bezwaar bij het inbouwen van deze videokaart. Maar ik heb wel een aantal andere vragen aangezien ik nu al meer dan een maand wacht op mijn nieuwe computer.

Hoe is het mogelijk dat de computer de eerste keer wel opstartte als het probleem bij het soort videokaart ligt? Daarnaast vind ik het nogal vreemd dat het juist bij deze kaart mis gaat want ik mag toch hopen dat ze bij tweakers nadenken over de compatibiliteit tussen de verschillende onderdelen in hun best-buy-guides.

Maar wat ik echt graag wil weten is wanneer ik eindelijk mijn nieuwe computer werkend en wel kan verwachten? Mijn kopie van windows7 begint namelijk stof op te bouwen."

Daarop kreeg ik de reactie " Goedenavond,

We hebben de Asus videokaart voor u in bestelling staan.

Het kan zijn dat de kaart die erin zat al niet helemaal lekker was en na de eerste keer opstarten het uiteindelijk begaf. Toen de kaart hier getest werd, gaf deze helemaal geen beeld meer. Compatible is de kaart opzich wel, echter vrezen we dat de kwaliteit van de Club3D kaarten wat naar beneden is gegaan, gezien het aantal kaarten dat terug moet.

We verwachten de vervangende kaart binnen enkele dagen binnen te krijgen en zullen deze direct inbouwen. De verwachting is dat het systeem tegen het eind van deze week naar u verstuurd kan worden."

Tsja... Dus word bijna 1,5 maand.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-01 16:42

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Je had dus beter direct onder de wet kopen op afstand je hele pc kunnen terugsturen. Weer een les geleerd. Had je nu met je geld gewoon ergens anders een werkende machine gekocht!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Ik weet ook niet precies wat ze daar het aan doen zijn bij Afuture. Ze geven aan dat ze telefonisch niet goed bereikbaar zijn, maar voor zo ver ik weet zijn ze niet eens telefonisch bereikbaar. Elke keer dat geprobeerd heb te bellen krijg ik geen gehoor.
En ze beweren dat ze wel spoedig reageren op mailcontact.... ook niks van waar dus. Ik moest dus ook 2 dagen wachten voordat er uberhaupt een reactie op een mailtje kwam. Dit is toch echt veel en veels te laat als ze een goede service willen verlenen aan hun klanten.

www.ping-win.nl

Pagina: 1