Apache NTLM authenticatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet als er iemand ervaring heeft met NTLM authenticatie op apache2. Maar ik zit met volgend probleem:
Authenticatie werkt super op domein computer zowel in firefox als IE. Maar als je vanop je laptop die niet in het domein zit of een ander besturingssysteem heeft moet je ook kunnen inloggen.

Met IE is dit geen probleem dan krijg je een simpele login popup waar je je crendentials moet ingeven en je kan op de site. Het probleem ligt bij firefox (das eens wat anders). Als je met firefox naar de site gaat wil hij per pagina/file dat hij laad een gebruikersnaam en wachtwoord (elk css, javascript, ruby file die samenhangt met die ene pagina).

Dus als je wachtwoorden blijft ingeven geraak je er uiteindelijk wel op. Als je foute wachtwoorden ingeeft lukt dit niet dus hij authenticeert allesins wel.

Volgende opties zijn al overwogen:
- NTLMAuthoritative uit zetten dan zou hij moeten terug vallen op basic auth
=>Verandert niks, wrs omdat NTLM niet echt faalt
- Een site maken waar je naartoe surft en naargelang IP/besturingssysteem naar een andere link wordt gestuurd, ofwel naar een site met NTLM anders eens met LDAP
=>Mijn stage begeleider is geen echte fan van deze oplossing
- Site redirecten als NTLM faalt
=>Niet gevonden hoe dat moet in apache en NTLM faalt niet echt
- Twee authenticaties op een zelfde site zetten
=>NTLM blijft login vensters geven

Maak gebruik van: Apache2, mod_NTLM(aangepaste versie voor apache2), ruby on rails applicatie

Code Apache
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<VirtualHost *:80>
  ServerName www.mysite.be
  DocumentRoot /var/www/TestApp2/public  
  <Directory /var/www/TestApp2/public>
     AllowOverride all            
     Options -MultiViews
     RewriteEngine On 
     AuthName "My Application"
     AuthType NTLM,basic
     NTLMAuth on
     NTLMAuthoritative off
     NTLMDomain mydomain.be
     NTLMServer S1Server.mydomain.be
     require valid-user
  </Directory>
</VirtualHost>

Alle ideeën oplossingen welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je roept steeds dat NTLM "niet echt faalt" maar in een non-domain omgeving werkt NTLM volgens mij per definitie niet. Het feit dat je steeds zelf een password moet opgeven is geen indicatie dat NTLM "niet echt faalt" maar juist dat NTLM wel faalt en basic authentication wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je op zich gelijk in maar het is de NTLM-module dat terug valt op ldap authenticatie en die kan daar zo te zien niet super mee overweg.
Heb hiervoor eens ldap authenticatie geprobeerd en dat werkte perfect. Dus ik zou apache moeten kunnen wijsmaken dat als NTLM faalt hij het niet zelf moet proberen oplossen maar moet doorgeven naar een ldap module die wel goed met die authenticatie om kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14
Firefox en NTLM is een uitdaging. Probeer als username eens: DOMEIN\username ipv. Username. Ook kun je het verkeer even sniffen om te zien of er echt teruggevallen wordt naar basic auth. NTLM en basic auth lijken erg op elkaar: scheelt maar 1 header veldtje in de response van de server. Als de server NTLM verwacht zal er niet naar basic auth teruggevallen worden (tenzij je wel een heel kinky setup hebt).