Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc start niet op PSU lamp Flikkert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een oude desktop pc namelijk hp t680p die vanochtend nog werkte maar doordat ik van kamer verhuisde heeft deze een tijdje geen stroom gehad. ik heb dit al eens meegemaakt en heb ik ook kunnen oplossen maar ik weet niet meer hoe. wat ik wel weet is dat als ik de voedingskabel van het moederbord (deze http://faq.tweakers.net/pmg/test-psu.jpg) uittrek dat het lampje niet meer brand. ook had ik de vorige keer de batterij van de bios vervangen. alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 14:24 ]

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11 16:21
hallo,
als je psu lampje knippert lijkt mij dat je psu niet meer in orde is.
heb je een andere pc staan waar je de voeding uit zo kunnen halen om te testen in je hp?
zo niet, haal de voeding er eens uit en ga ermee naar een computer boer in de buurt die hebben een voeding tester liggen en kunnen met 2 minuten zien of hij in orde is.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• geniusboxen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-11 08:40
Wat je ook kan proberen is alle randapparatuur loskoppelen, denk hierbij aan de hardeschijf, eventuele cd-speler. Dan nog eens proberen te testen, anders zou ik overgaan op de optie zoals hier boven mij beschreven.

EHSD-VM2D + PUHZ-SW50-VKA + PAR-WT50-A

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar is het gelukt door op het moment dat ik de voeding van het moederbord er insteek hem moet aan zetten en dan werkt het. dit is toch wel redelijk raar vind ik

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11 16:21
dat is inderdaad raar.
en als je de pc uitzet en de stroom erin laat wil hij dan na een uurtje ofzo wel weer aan door de aanknop in te drukken?
of heb je dan weer hetzelfde probleem?

ik blijf bij mijn eerdere post meet de voeding eens door ( of laat het doen )

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.