Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Hoi,
Ik heb gezocht maar kwam eigenlijk alleen maar vragen tegen en geen oplossingen.
Mijn situatie is als volgt. Op onze slaapkamer hebben we een Samsung UE32C5100
Bevalt goed na een LG! Maar nu het volgende. De TV heeft een koptelefoonaansluiting maar zodra je daar een stekker insteekt gaat het geluid van de TV uit. Logisch zou je denken.
Wat ik nu eigenlijk wil is het volgende: mijn vriendin wil nog wel eens eerder slapen dan ik (of andersom) en dan wil ik de draadloze koptelefoon gebruiken. Heb dan alleen geen zin om uit mijn bed te stappen, de kabel erin te stoppen, 's morgens de kabel er weer uit halen omdat we dan wel het geluid via de TV willen horen.
Bij de LG had ik nog wel een Scart aansluiting en van daaruit kon ik met zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.thuisbioscoop.nl/uploadedfiles/producten/SCART_adapter_gold.jpg
En dat in combinatie met zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/CABLE-470.JPG
De mini-jack van de koptelefoon aansluiten en dan had je geluid via de TV en tegelijkertijd via de koptelefoon.

Nu vraag ik me af of zoiets ook kan met HDMI want die aansluiting heb ik wel.
Het volgende product heb ik gevonden op DealExtreme maar weet iemand van jullie of dit gaat werken?
Kabelgegevens op dealextreme
Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_31741_1.jpg

Ik ben dus van plan om alleen audio te gebruiken. Gaat dit werken?

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 17:32

DDC

afaik is het geluid wat uit HDMI komt digitaal, dus dan zou het niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-06 12:58
Dit zijn line-uitgangen. Je kan het volume dus niet meer regelen met de afstandsbediening.
Eventeel kan je een koptelefoon met volumeregeling erop proberen.
De impedantie van lijn-uitgangen is anders dan die van headphone-uitgangen, dus of het 100% zuiver geluid op gaat leveren is een beetje afwachten.

betreffende je kabel staat het antwoord al bij de beschrijving:

Work for the device which output properties can be change to Component Video + Audio through HDMI output port (for example: some media player, DVR)

Kortom, je moet dit toevallig net op je apparaat kunnen instellen. (zoals aangegeven is hdmi standaard alleen digitaal)

je tv heeft wel een Digital Audio Out (Optical). Als je nog een versterker heb liggen kan je dat daar weer instoppen. Conrad heeft voor een paar euro ook converters van optical naar 2x cinch.

[ Voor 49% gewijzigd door Meester_J op 11-03-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Meester_J, bedankt.
Ik hoef het volume dan ook niet meer te regelen met de afstandsbediening. Dat volume gaat dan op 0 (of 1). Of bedoel je dat dan ook het geluid via HDMI op 0 of 1 gaat?
Het zou dus een gok zijn of het werkt ja of nee.
Kan ik dat nog ergens vinden of mijn HDMI dat aankan?
Trouwens, bij de specificaties kan ik het niet vinden. Wat wel vreemd is dat bij de specificaties staat dat er een scart-aansluiting is. Nou, die is er dus niet.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat kan niet met HDMI. HDMI is digitaal. En daar kan je niet simpelweg met een verloopje analoog geluid door krijgen.

Daar zal je dan eerst weer een versterker moeten gebruiken die het digitale signaal naar analoog omgooit.

Maar link je wel naar de goeie TV, ik zie 1 scart aansluiting staan, waarmee je het toch prima kan doen?

Edit: Kijk je digitale TV, met een decoder? Kan je daar niet een analoog signaal van aftakken?

[ Voor 12% gewijzigd door RaZ op 11-03-2011 14:09 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:12

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zit er in je menu opties ook geen mogelijkheid om het geluid van je tv aan te houden bij de hoofdtelefoon output. Moet haast wel (zou ik denken) aangezien dit de enige analoge geluid output is die je tv heeft.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Handleiding van de TV

RaZ en bartvl
In de handleiding (is wel redelijk groot) staat op blz 9 dat het geluid van de TV "disabled" wordt zodra de headphones aangesloten is. Optie om geluid TV aan te houden is er helaas niet.

Ik kijk inderdaad DTV maar het lijkt me heel sterk dat ik analoog eventjes het geluid kan aftappen wat dan ook nog weer precies synchroon loop met het DTV geluid. Wat zou er dan gebeuren als ik zap?
M.a.w. ik hoor graag van je hoe ik dat dan zou moeten doen.

In de handleiding zie ik wel de volgende aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/5233905/640/5233905.jpg

Kan ik dan via Extern(RGB) naar scart en dan naar de draadloze koptelefoon?
Ik ken die hele Extern aansluiting niet, welke stekker gaat eigenlijk daarin?
Heeft iemand een voorbeeldje van die stekker naar SCART ofzo?

[ Voor 27% gewijzigd door pduh op 11-03-2011 14:41 . Reden: verhaal Extern(RGB) toegevoegd ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
OK, ik ben weer wat verder. Voor mij kan het topic op slot want het werkt!
Ik zat dus te zoeken naar een "SCART adapter Samsung" en kwam op deze site:
klik
waar iemand zo'n adapter ook nodig had. Blijkbaar zijn die dingen moeilijk los te krijgen maar toen ik verder las zag ik dat hij een hele set met accessoires gekregen had.
Toen begon bij mij het licht te schijnen!!!
Zo'n zakje had ik ook en jawel ..... daar zit ie dus gewoon in! 7(8)7
Aangesloten met bovenstaand materiaal en het werkt gewoon zoals het hoort.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Los is ie ook hier te krijgen maar daar vind ik hem nogal prijzig. Ik heb niet verder gezocht of hij ergens anders goedkoper te krijgen is.

P.Duh! lekker puh!

Pagina: 1