Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VB ASP.NET]

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag,
Ik zit met het volgende probleem. Ik moet een SOAP request maken naar een webservice van een bedrijf. Ik heb in totaal 7 WSDL bestanden van meerdere mogelijkheden.
Nu krijg ik het niet voor elkaar een goede request te plaatsen.
Nu heb ik wel gezocht op de mogelijkheden en ik zou in de code keihard een SOAP request kunnen posten naar de betreffende link, maar ik zou ook een web reference toe kunnen voegen om op deze manier de request te doen.
Er moeten een aantal parameters doorgegeven worden zoals authentication, general en de specifieke functie parameters.
Nu heb ik weinig ervaring met dit gebeuren en zoek daarom een beetje hulp in welke richting ik het moet zoeken.

Alvast bedankt!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Neem contact op met het bedrijf waarvan je de SOAP service moet implementeren? Zij moeten je prima verder kunnen helpen. Als ze je echt niet kunnen helpen: wat heb je dan zelf al precies geprobeerd, en wat gaat er nu mis? Krijg je foutmelding? Zo ja, welke dan?

Ik kan uit je post niet halen wat er nu mis gaat, dus helpen wordt dan ook lastig ;) In Het algemeen beleid #quickstart staat vrij duidelijk aangegeven wat voor informatie er zou terug moeten komen in een topicstart. Dus lees dat eens door en vul eventueel je post aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 11-03-2011 13:53 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Er is wel documentatie van het bedrijf en wat er in staat is dat de SOAP request gebruik maakt van de MTOM extension. Verder dat ik een SOAP toolkit kan gebruiken maar verder krijg ik niks behalve de parameters die je mee kan geven.

Wat ik al heb geprobeerd is keihard een soap request meesturen met een XMLHTTP Open -> setRequestHeader -> Send. Hiervan krijg ik de 7 links van de WSDL terug. Wat dus niet echt klopt naar mijn idee.
Ik ben wel opzoek geweest naar de mogelijkheid via een web reference de methode te schrijven maar krijg het niet voor elkaar deze goed te implementeren in de code.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 14:09 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:06:
Ik ben wel opzoek geweest naar de mogelijkheid via een web reference de methode te schrijven maar krijg het niet voor elkaar deze goed te implementeren in de code.
Zolang je niet meer informatie geeft kunnen wij je ook niet helpen. Lees de links die Creepy geeft een goed door. Bedenk dan wat je allemaal geprobeerd hebt, wat het resultaat was. Kijk of je kunt bedenken wat de reden was dat het niet goed gaat. En zet dat dan allemaal duidelijk op een rijtje. Als je dat dan volgens de Quickstart ( waar creepy naar verwijst ), dan kun je hier een topic openen.

Zowel jij, als wij hebben er niet veel aan als je concreet alleen zegt: "Ik wil een SOAP call doen, maar het wil niet lukken", kunnen wij je niet helpen.

Dit topic gaat dus op slot, als je wat meer informatie hebt, en je aan de quickstart houd, kun je eventueel een nieuw topic openen. Daarbij zou het wel fijn zijn als je een klein stuk relevante code laat zien van wat je al geprobeerd hebt.

Ook zou het fijn zijn als je in het vervolg een wat duidelijkere Titel voor je topic bedenkt, want [VB ASP.NET] zegt, op je ontwikkel omgeving na, natuurlijk niet zo veel.

[ Voor 12% gewijzigd door Woy op 11-03-2011 14:24 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.