GPU ram gebruiken voor CPU ram

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views

• Domus von Dutch
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09-2013
Ik weet google is je vriend, maar ik kan er niks over vinden zo snel. Kort antwoord ja of nee is voldoende de rest zoek ik zelf wel uit.

Ik wil mijn GPU ram gebruiken voor mijn cpu ram om zodoende van bijvoorbeeld een 6990 2gigabyte te gebruiken voor cpu doeleinden. Kan dit?

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-02 17:39
AFAIK: Nee.

-maar ik weet niet veel, dus... :9

[ Voor 77% gewijzigd door Gamebuster op 11-03-2011 11:56 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Domus von Dutch
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09-2013
Dank je dat scheelt weer 20 uur zoeken. Maar helaas ik heb meer ram nodig en bijplaatsen is geen optie. GPU kan wel van CPU geheugen gebruik maken.

@Brilsmurf: Nieuw moederbord is een optie alleen is een sr2 en 2 cpu's afgerond 1500 euro en dat vind ik zonde want dat zou mij toch wel 1000 euro gaan kosten. Verkoop huidige cpu moederbord kast, extra ram mee gerekend.

[ Voor 98% gewijzigd door Domus von Dutch op 11-03-2011 12:01 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

nee, het geheugen van de videokaart wordt aangesproken via de GPU en zodoende kan je het denk ik niet aanspreken met de CPU.
Maar met de huidige geheugen prijzen kan je het beter gewoon op je mobo erin prikken ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tssk, dat TS geen moeite doet om iets op te zoeken is geen reden om zelf vanuit het onderbuik te antwoorden zonder kennis van zaken :o

http://en.gentoo-wiki.com...phics_Card_Memory_as_Swap

Het kan niet als RAM gebruikt worden, wel aangeschreven worden als een (RAM)disk onder Linux, dat bij uitstek geschikt is om als swap gebruikt te worden.

Maareh, TS, deze topicstart voldoet van geen kanten aan de inzet die we op GoT verwachten. Het is erg makkelijk om te roepen dat je gegoogled hebt, wat we willen is dat je aangeeft waarop je gezocht hebt en wat je vond (links!). Als je dat nalaat kun je iedere bewering gezocht te hebben net zo goed achterwege laten.

Pas een topic openen na eigen onderzoek, niet om je "20 uur zoeken" te besparen :o

Dicht.

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 11-03-2011 12:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-02 17:39
brilsmurfffje schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:57:
nee, het geheugen van de videokaart wordt aangesproken via de GPU en zodoende kan je het denk ik niet aanspreken met de CPU.
Maar met de huidige geheugen prijzen kan je het beter gewoon op je mobo erin prikken ;)
Via OpenCL/CUDA kan je volgens mij wel data opslaan in het videogeheugen en weer ophalen.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.