[W7] Can't find C:\Windows\system32\config\system file

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 12:29
Ik startte vanochtend mijn laptop op, waar ik Windows 7 op draai, en opeens was alles weg en was de taakbalk in Windows 95 stijl. Ik kan me niet zo goed de waarschuwing herinneren, maar het was iets met 'Can't find C:\Windows\system32\config\system file. Het kan zijn losgekoppeld, of verwijderd'. Ik drukte op Ok en vervolgens zag ik alleen de taakbalk staan. Ik drukte mijn laptop uit, deed hem weer aan en toen was alles weer goed.

Ik heb gisteren een volledige virusscan uitgevoerd met McAfee.

Heeft iemand enig idee wat daar aan de hand was? :o

[ Voor 9% gewijzigd door Conscience NL op 11-03-2011 08:51 ]

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 04:11
Je system registry hive is corrupt geraakt dit kan meerdere redenen hebben:
Voornaamste zijn:
  • Geheugen dat aan het doodgaan is/slecht geheugen
  • Chipset die aan het doodgaan is
  • Harde schijf die aan het doodgaan is
Verder plaatsen Windows varianten sinds XP in ieder geval de oude hive indien een hive corrupt is geraakt terug uit "Windows\repair" (XP) of "Windows\System32\config\RegBack" (Vista & 7) (als het goed is). Als je geluk hebt werkt je systeem dan nog, nu is de system hive niet echt boeiend maar als dit gebeurt met de software hive ben je de sjaak over het algemeen (alle programma's e.d. opnieuw installeren, Windows opnieuw installeren is dan sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Starke schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:08:
Je system registry hive is corrupt geraakt dit kan meerdere redenen hebben:
Voornaamste zijn:
  • Geheugen dat aan het doodgaan is/slecht geheugen
  • Chipset die aan het doodgaan is
  • Harde schijf die aan het doodgaan is
Verder plaatsen Windows varianten sinds XP in ieder geval de oude hive indien een hive corrupt is geraakt terug uit "Windows\repair" (XP) of "Windows\System32\config\RegBack" (Vista & 7) (als het goed is). Als je geluk hebt werkt je systeem dan nog, nu is de system hive niet echt boeiend maar als dit gebeurt met de software hive ben je de sjaak over het algemeen (alle programma's e.d. opnieuw installeren, Windows opnieuw installeren is dan sneller).
Hmm ok. Is er enige actie die ik nu moet ondernemen, bijvoorbeeld een backup maken of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 04:11
Een backup op de achterhand hebben is altijd handig. Wat ik aangeef zijn ook de meest voorkomende problemen waar het aan kan liggen, dat wil niet zeggen dat dit ook zo is.

Je zou desnoods je harde schijf kunnen testen met een tool van de fabrikant (toshiba?) op corrupte sectors en je geheugen met memtest laten testen.

Als deze geen problemen aangeven dan kan je ervan uitgaan dat het probleem niet meer voor hoort te komen. Als de harde schijf corrupte sectors aangeeft kan je die over het algemeen met een tooltje laten reviven (voordat je dit doet wel altijd een backup hebben voor het geval dat). Als memtest errors geeft (na 4 tot 8 uur draaien) dan weet je dat 1 van je geheugen bankjes aan vervanging toe is. De chipset controleren is vrij lastig omdat stresstest(s) e.d. over het algemeen voor de processor zijn (besides that chipset problemen stammen meer uit de tijd van nForce 4.x chipsets en pas de Sandy Bridge van Intel *sandy bridge zou deze probs niet moeten geven tho*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Pff... nou lekker dan. Heb m'n laptop een paar maanden geleden al moeten laten repareren, omdat hij wel opstartte maar alleen een zwart scherm liet zien. Moederboard was stuk, en is vervangen. Zou het misschien daar mee te maken kunnen hebben? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaboem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-07 20:56
Ik had een soortgelijk iets van de week, nadat mijn laptop automatisch een herstart had gedaan na updates.
Na opnieuw opstarten nergens meer last van gehad. (Win7 prof, 64-bit)
Pagina: 1