Winsock fix iedere keer nodig, DHCP probleem

Pagina: 1
Acties:

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb een losse usb wifi adapter Realtek RTL8187. In mijn A6Va laptop zit een Intel 2200BG, welke hetzelfde probleem vaak heeft. Niet altijd.WinXP Home staat erop, Speedtouch 716v5 met laatste firmware. WPA-PSK TKIP ingeschakeld. DHCP staat ingeschakeld, bedraad werkt het hele handeltje prima. Firewall van de laptop maar even uitgezet (ESET).

Probleem:
Iedere keer beperkte of geen verbindingsmogelijkheden of kan geen netwerkadres krijgen op de wifi. Allerlei dingen al geprobeerd, ipconfig /release /renew etc.

Een van de dingen: Winsock fix uitvoeren, dan reboot ie en dan heb ik verbinding. Maar tussentijds wifi adapter eruit ofzo, nope geen verbinding als ik m er weer in doe.

Verre van ideaal iedere keer rebooten. Iemand een fix?

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
hoe zit het met de virusscanner op beide pc's? winsock fix is namelijk niets meer dan een registerfix voor zover ik me kan herinneren. Draai anders eens combofix op beide laptops, supertooltje om behoorlijk wat troep van je PC te verwijderen.

Als dat niets oplevert, zou ik op de laptop waar je er de minste pijn van hebt, eens een reinstall proberen. Als je bijvoorbeeld met ghost oid een image maakt van die laptop kun je ook vrij makkelijk al je documenten weer terugzetten.

• W00fer
  • Niet online
Aan de wifi adapter ligt het niet. Die steek ik in m'n netbookje of andere pc hop binnen 3 seconden een ip. En stabiele verbinding. Dus de fout zit m in mijn laptop. Maar ik weet niet wat?

• W00fer
  • Niet online
Iemand anders een oplossing?

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:09
Zoals Nielsl al zei, probeer een schone installatie.
Als je zegt dat het in je netbook of een andere pc het prima werkt dan zou ik je dat absoluut aanraden.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• W00fer
  • Niet online
Fanatix schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:19:
Zoals Nielsl al zei, probeer een schone installatie.
Als je zegt dat het in je netbook of een andere pc het prima werkt dan zou ik je dat absoluut aanraden.
Dat is eerder een workaround. Heb dat al eerder geprobeerd op deze machine en ja dat werkt, maar na een tijdje treed het probleem weer op. Het moet ergens in de installatie zitten. Of ik gooi met CCleaner teveel weg oid, ik weet het niet.

• W00fer
  • Niet online
Nee ik heb mijn computer al laten scannen met Hitman Pro 3.5.8 en daar kwam niets uit.
Combofix ook op de netbook en die verwijderde ook niets speciaals. Spybot S&D op de netbook verwijderde wat gevaarlijke cookies maar that's it.

[ Voor 45% gewijzigd door W00fer op 18-03-2011 23:33 ]

• W00fer
  • Niet online
Niemand een oplossing?

Verwijderd

Die speedtouch zou ook dit probleem kunnen veroorzaken, draadloos kom ik veel problemen tegen met dit type. Zorg in ieder geval dat de wpa code die je invult overeen komt qua hoofletters en kleine letters, en probeer eens of hij zonder beveiliging/andere beveiliging wel goed verbind.

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:17:
Die speedtouch zou ook dit probleem kunnen veroorzaken, draadloos kom ik veel problemen tegen met dit type. Zorg in ieder geval dat de wpa code die je invult overeen komt qua hoofletters en kleine letters, en probeer eens of hij zonder beveiliging/andere beveiliging wel goed verbind.
Gek dat ik dan op andere laptops met zowel Vista als XP op dezelfde router geen problemen heb. Binnen 3 sec een IP en online. Toch bedankt voor de tip.
Pagina: 1