Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmperoR88
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 16:21
Beste tweakers,

Ik heb al een tijdje een vervelend probleem waar ik maar niet vanaf kom. Ik heb deze week geprobeerd de oorzaak te vinden, ben ver gekomen maar hier kom ik niet verder:

Probleem

Mijn laptop bevriest/crasht op het moment dat ik vanaf mijn NAS of andere PC bestanden kopieer naar de eigen harde schijf, of als ik een film (1080p) stream naar mijn laptop en afspeel in MPC HC met ffdshow.

Op een gegeven moment kwam ik erachter dat het met een kabel geen probleem is, dus wanneer ik mijn Wifi radio uitzet. Ook het kopiëren van bestanden via een USB Wifi dongle (54 mbit) gaat zonder problemen. Als ik de onboard nic gebruik (130 mbit) en hogere kopieersnelheden (tot 7,5 MB/s vertelt Windows mij) haal, loopt de laptop vast:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1611202/laptop_crash_thumb.jpg
offtopic:
Hilarisch moment toen ik op de chat zei: "als die nu vastloopt!" toen het gebeurde...

Kort gezegd: het probleem doet zich expliciet voor bij Wifi, en met een hoge snelheid!

De laptop loopt echt helemaal vast, hervat niet en het enige wat nog werkt is de mute knop. Daarmee kan ik de herrie uitzetten die er uit komt op het moment dat er geluid werd afgespeeld voor/tijdens de crash 8)7 .

Er verschijnt geen BSOD, ik kan geen Memdump vinden en ik zie niets bijzonders in de Windows Event viewer, behalve dat Windows de vorige keer onverwacht is afgesloten.

Wat ik geprobeerd heb

Ik heb geprobeerd mijn onboard nic driver te updaten. Het blijkt een Intel Wireless Link 4965AGN te zijn, en niet via de Intel site, maar via andere driver sites heb ik de laatste x64 driver 13.4.0.139 kunnen vinden en installeren. Het probleem doet zich helaas nog steeds voor.

Mijn laptop

HP Compaq 8510w Mobile Workstation (TU/e laptop 2008)
Intel Wireless Link 4965AGN (onboard nic)
Windows 7 x64 EN

Wie kan mij helpen? Zou de onboard nic kapot kunnen zijn?

Dan nog dit: "Heel simpel: netwerk gerelateerde zaken horen niet in Overige Hardware thuis. Daar is Internet & Netwerken voor." Volgens mij heb ik voor de juiste categorie gekozen, am I right?

[Update 23:08]

Echt apart wat er net gebeurde, ik probeer het probleem te reproduceren, en ja hoor hij crashed, maar toch niet! Na 3 seconden hervatte het systeem! Ik kan alles weer doen, alleen geen Wifi netwerken meer verbinden. De verbinding is gewoon helemaal gekapt. Bij Device manager staat echter nog steeds: "This device is working properly." Niet dus...

Wanneer ik het onderdeel Disable en weer Enable krijg ik "This device cannot start. (Code 10)". Ik ga weer Googelen, maar wie weet kent iemand dit?

Ook vind ik 9x dit in de Event viewer:
The description for Event ID (5005, 5032 en 5035) from source NETwLv64 cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer.

If the event originated on another computer, the display information had to be saved with the event.

The following information was included with the event:

\Device\NDMP7
Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN

The specified resource type cannot be found in the image file

[ Voor 19% gewijzigd door EmperoR88 op 12-03-2011 23:58 . Reden: Thumbnail! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
En als je dan weer opnieuw opstart doet hij het weer? Ik google net eens naar het type en de foutmelding en ik zie toch dat meer mensen er last van hebben. Gebruik je de intel software er ook bij of gebruik je de windows wireless config? Wat het antwoord ook is, probeer de ander eens ;)

De meest rigoureuze oplossing die ik kan verzinnen is een schone installatie van Windows om problemen daarmee uit te sluiten, maar daar zou ik niet mee beginnen in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door Rupie op 11-03-2011 07:48 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmperoR88
Dank voor je reactie. Ja, na een roboot doet de nic het gewoon weer. Ik gebruik de Windows configuratie. Dus ik ga eens de Intel software proberen.

Hehe die rigoureuze oplossing heb ik zelf al geprobeerd. Ik heb dus net een schone Windows met de laatste divers. Het gekke is dat het probleem zich nog steeds voordoet, alleen wel minder! Eerst bevriende de laptop ook bij uTorrent en Call of Duty (1!) Maar nu niet meer, nu dus alleen bij streamen en kopiëren via het netwerk.

[ Voor 2% gewijzigd door EmperoR88 op 11-03-2011 16:18 . Reden: Typo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmperoR88
Het klinkt misschien gek, maar ik krijg het niet voor elkaar een Intel Wireless Utility te downloaden, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.rockingteam.com/wp-content/uploads/2010/09/PROSet7_connected.jpg

In tegenstelling krijg ik deze vreemde software, waar ik niets mee kan en de laatste drivers (maar die had ik al...):

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1611202/intel_wireless_software_thumb.png (clickbable)

En het probleem is niet verholpen. Als ik mijn NAS via een FTP programma benader en iets download, krijg ik dezelfde freeze. (De ene keer hervat hij en schakelt hij de nic uit en de andere keer hervat hij niet en moet ik de power button inhouden.)

Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik denk dat het het makkelijkst is om 't ding maar gewoon te vervangen voor een ander. Ze zijn niet heel schokkend duur.

Ik zou niet hetzelfde type kaartje terugkopen alleen, misschien iets van Atheros proberen?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmperoR88
Bedankt, ik heb wat zitten kijken en ik kan eigenlijk een aantal dingen doen:

Een andere Windows 7 image van mijn onderwijsinstelling (TU/e) erop gooien, kijken of het probleem zich nog voordoet en dan terug naar het Notebook Service Centre van de TU/e (ik heb immers nog een kwart jaar garantie!)

Of inderdaad een nieuw kaartje proberen, waarbij ik dacht aan eentje van TP-Link:

http://www.redcoon.nl/ind...roductDetail/pid/B278836/

Het punt is wel dat dat ding er wel heel anders uitziet als de originele dus ik niet zeker kan zeggen of dat wel past? (Schroefjes op andere plek, compleet andere vorm...) Ik heb zelf meerdere producten van TP-Link en ben er erg tevreden over, misschien zeggen anderen weer dat het een flutmerk is... :P

Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wanneer je nog garantie op de laptop hebt zou ik zeker niet zelf eraan beginnen want op het moment dat jij je laptop openschroeft om dat Wifi kaartje te vervangen ben je je garantie sowieso al kwijt. Persoonlijk raad ik je aan om het HP te laten uitzoeken want het hoeft natuurlijk niet helemaal zeker aan je Wifi kaartje te liggen.

Een ander iets wat mij op valt wanneer ik hier in dit topic kom is namelijk dat mijn virusscanner een virus detecteerd in de links die je in je posts hebt staan met de screenshots. Het kan zijn dat het niet direct aan die screenshots ligt maar meer aan die fotosite, echter is het niet uit te sluiten dat er misschien toch een virus de boosdoener is van je problemen.

Virus gevonden bij het inladen van internet-content.

Adres: http://dl.dropbox.com/u/1611202/laptop_crash_thumb.jpg
Status: De toegang is geweigerd.

Virus gevonden bij het inladen van internet-content.

Adres: http://dl.dropbox.com/u/1...reless_software_thumb.png
Status: De toegang is geweigerd.

[ Voor 52% gewijzigd door Roel1966 op 13-03-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmperoR88
Bedankt voor je reply. Ik ga zeker langs de Notebook Service Centre om het door hun (of via HP) te laten onderzoeken. Je krijgt daar immers een leen laptop gedurende de tijd dat ze hem onderzoeken als ik mij goed herinner. Voor ik eraan begin ga ik een originele image terugzetten en het probleem daar reproduceren. Als dat niet kan weet ik dat het aan mijn software ligt!

Wat betreft de virus melding ben ik er vrijwel zeker van dat er geen virus in de foto hosting zit. Ik maak gebruik van Dropbox (net als miljoenen andere mensen) dus het lijkt mij gek dat daar een virus in zit. Dus mijn vraag is wat voor virusscanner gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
EmperoR88 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 18:48:
Bedankt voor je reply. Ik ga zeker langs de Notebook Service Centre om het door hun (of via HP) te laten onderzoeken. Je krijgt daar immers een leen laptop gedurende de tijd dat ze hem onderzoeken als ik mij goed herinner. Voor ik eraan begin ga ik een originele image terugzetten en het probleem daar reproduceren. Als dat niet kan weet ik dat het aan mijn software ligt!

Wat betreft de virus melding ben ik er vrijwel zeker van dat er geen virus in de foto hosting zit. Ik maak gebruik van Dropbox (net als miljoenen andere mensen) dus het lijkt mij gek dat daar een virus in zit. Dus mijn vraag is wat voor virusscanner gebruik jij?
Momenteel gebruik ik G-Data die toch wel als een van de betere virusscanners bekend staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmperoR88
Hmm vreemd. Niemand die ik ken heeft last van virusmeldingen, ik ben vandaag naar het Notebook Service Center van de TU/e geweest en daar was het ook duidelijk dat ik geen virus had.

Ik heb daar dus een Windows 7 image (met allemaal software die je niet wil..) op gezet, en gekeken of ik hem weer kon laten crashen. Ja hoor, het internet is daar zo snel dat ik alleen maar wat 1000mb.bin test bestanden hoefde te downloaden en hem een kwartiertje aan heb laten staan, waarna vervolgens: crash...

Heb dus een leen laptop gekregen waar ik nu op zit. Goede service hoor, daar ligt het niet aan. Hopelijk heeft deze laptop niet hetzelfde probleem :P en wordt mijne snel gemaakt. Ik houd jullie wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmperoR88
Ik heb inmiddels mijn laptop weer terug en alles lijkt weer te werken. (Hij is nog niet vastgelopen ;) !) Ze konden me geen technische details geven, maar hebben het wireless kaartje moeten vervangen. Waarschijnlijk was er dus toch echt iets kapot. Dank voor jullie hulp, dit topic kan wat mij betreft dicht.
Pagina: 1