[USB] Per device de snelheid controleren

Pagina: 1
Acties:

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Het is bekend dat te controleren is dat er USB 2.0 aanwezig is door te zoeken naar enhanced binnen de USB-controllers, maar is het nou eigenlijk ook te controleren of een camera (waar het in dit geval om gaat) ook op USB 2.0-snelheden opereert of dat hij op USB 1.1 of 1.0 zit? :)

Alvast bedankt voor de reacties :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Om welke camera gaat het? Het staat vaak wel in de instructiues van het ding. Met een linux live CD kan je kijken of hij met EHCI mount (2.0) of UHCI/OHCI (1.0). Anders even een "lsusb"in de commandline intypen, die geeft ook de snelheid.

"That was left handed..." - JJH

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Het gaat om een KWorld 2860 :)

Bedankt voor de tip in Linux, dit ga ik zeker testen als ik de mogelijkheid heb. Is er ook zoiets voor Windows? De camera hangt aan een Windows Server 2003-pc namelijk :)

Goedkoop bellen via VoIP

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-03 12:53
MensionXL schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:48:
Het gaat om een KWorld 2860 :)

Bedankt voor de tip in Linux, dit ga ik zeker testen als ik de mogelijkheid heb. Is er ook zoiets voor Windows? De camera hangt aan een Windows Server 2003-pc namelijk :)
Je kunt ook even kijken met welke snelheid je er iets kunt afhalen (er van uitgaande dat je memory card snel genoeg is anders is het uberhaupt een non-issue). USB 1.1 is tm 12mbit, USB 2.0 zit vele malen hoger (tot 480mbit).

12/8=1,5 dus als je in windows vista/7 meer dan 1.5 MB/s haalt zit je goed :+ .

edit |:( ik zie nu dat het om een webcam ipv een camera gaat. Dan gaat dat dus niet.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 11-03-2011 16:54 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
sdk1985 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:52:
[...]

Je kunt ook even kijken met welke snelheid je er iets kunt afhalen (er van uitgaande dat je memory card snel genoeg is anders is het uberhaupt een non-issue). USB 1.1 is tm 12mbit, USB 2.0 zit vele malen hoger (tot 480mbit).

12/8=1,5 dus als je in windows vista/7 meer dan 1.5 MB/s haalt zit je goed :+ .

edit |:( ik zie nu dat het om een webcam ipv een camera gaat. Dan gaat dat dus niet.
Hehe precies, dat is het punt ;) Volgens mij moet er wel iets zijn om dit uit te lezen maar waar het precies zit blijft voorlopig nog een raadsel :)

Goedkoop bellen via VoIP

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Heb het antwoord gevonden! In Everest is dit mooi te controleren per device :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/31662/got/USB.jpg

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1