Powerline en Windows Vista werkt niet windows 7 wel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-07 21:12
Ik heb 2 devolo powerlines (mini easy 200 mb) en die doen het uitstekend met mijn 2 windows 7 computers. Nu heb ik ook een laptop met windows vista. Die krijgt geen verbinding met het internet. Ik heb al gewisseld, gereset, frimware en drivers gezocht etc.

Het lijkt echt aan vista te liggen.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06
jipjo schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:34:
Het lijkt echt aan vista te liggen.
Want als je Windows 7 op je laptop installeert werkt het wel en Vista op één van die andere computers geeft ook problemen? Pas als je dat geprobeerd hebt mag je wat mij betreft het OS de schuld geven.

• Heb je die laptop al eens geprobeerd op één van de adapters die je met succes met een andere computer gebruikt? In hetzelfde stopcontact?
• Werkt de laptop wel als je hem zonder powerline adapter rechtstreeks op je router / switch aansluit?

Hoe ziet je netwerk er eigenlijk uit, en wat bedoel je met "Die krijgt geen verbinding met het internet"? Mag ik dan aannemen dat intern netwerkverkeer wel gewoon mogelijk is of...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
Want als je Windows 7 op je laptop installeert werkt het wel en Vista op één van die andere computers geeft ook problemen? Pas als je dat geprobeerd hebt mag je wat mij betreft het OS de schuld geven.
Daarin heb je gelijk en dat heb ik niet gedaan. Da´s ook wel heel veel werk. En duur....
Heb je die laptop al eens geprobeerd op één van de adapters die je met succes met een andere computer gebruikt? In hetzelfde stopcontact?
Ja absoluut en dat werkte dus helaas niet
Werkt de laptop wel als je hem zonder powerline adapter rechtstreeks op je router / switch aansluit?
Ja ook dan zijn er geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06
jipjo schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:03:
[...]
Da´s ook wel heel veel werk. En duur....
Tja, als je Vista echt verdenkt zou je het natuurlijk eens met een linux livecd kunnen proberen. Da's nog eens gratis ook. ;)

Gaan de netwerklampjes op die powerline adapter en bij je netwerkpoort netjes branden als je een kabel inplugt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
Ik blijf de hoogste verdenking op Vista houden...

De lampjes branden gewoon, daar is niet veel bijzonders mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ipconfig /flushdns al geprobeerd?

Verder: kun je wel gewoon pingen naar www.tweakers.net of www.google.com?
Als dat zo is zit je firewall wellicht dwars namelijk :)

Edit: toen je de laptop rechtstreeks op je route gooide, zat er toen een andere kabel aan? Of degene die je met die powerline ook gebruikt?

[ Voor 29% gewijzigd door The Eagle op 10-03-2011 22:42 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
Ja kabels en firewall had ik gecheckt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Is er op die laptop toevallig ook een wireless netwerk geconfigureerd? Ik heb hier een PC (weliswaar met XP) die niet op het Devolo-netwerk wil als er een wireless netwerk geconfigureerd is, zelfs al is dat netwerk niet actief.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
@hellpunk: wireless uitzetten helpt helaas niet.

@Xander: linux live cd erin en zie! heb gewoon verbinding.... Maw: het is echt (een configuratie) bij deze installatie van ...Vista!

Zou er een setting ergens verkeerd kunnen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
OPGELOST

Genant, zo simpel.

apparaatbeheer-> Netwerkadapter gedeinstalleerd,--> zoek gewijzigde apparaten--> hij deed het.

5 seconden.
Dank aan allen.
Pagina: 1