Toon posts:

Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal

Wanneer ik Adobe Photoshop CS5 gebruik, crasht dit programma na een bepaalde tijd. Ik krijg dan een wit scherm te zien en Windows geeft onderstaande melding in een gele ballon: "Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld".

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

mvg

Verwijderd

Lijkt op een kapotte videokaart? Welke nVidia videokaart heb je?

• gvisser5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Zou je iets meer informatie kunnen verschaffen? Bijvoorbeeld welke hardware er gebruikt wordt.
Controleer de temperaturen eens van je graka eens (bv tijdens CS5), ik heb dit soortgelijke problemen ook gehad door brak werkgeheugen, het kan geen kwaad even memtest te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
NVIDIA NVS 5100M graphics with 1 GB dedicated DDR3 video memory Microsoft DirectX 10.1 (Shader Model 4.1)

Verwijderd

Het gaat hier dus op een laptop?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, idd. Ik ben nu memtest aan het draaien. Ik beschik over een Hp Elitebook 8540p

• kipjr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:00
update al je drivers (mobo chipset etc) en download je gpu drivers van http://www.tweakforce.com/

laat daarna even opnieuw je ervaringen weten.

Verwijderd

Topicstarter
memtest heeft geen fouten gevonden. Ben nu aan het downloaden van tweakforce.com

Verwijderd

Topicstarter
Ok, alles geïnstalleerd. Hoop dat alles nu goed zal gaan, we zullen wel zien. Als ik binnen een week geen fouten meer heb gehad, zal het wel opgelost zijn.

Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
De problemen zijn nog steeds niet verholpen. Dit is het bericht dat ik in een gele ballon rechts onderaan het scherm krijg te zien:

"Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld.
Beeldschermstuurprogramma NVIDIA Windows kernel Mode Driver, Version 266.58 reageert niet meer en is hersteld."

Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Windows herinstall, helpt het niet dan gewoon terug naar de fabrikant voor garantie.

Verwijderd

Topicstarter
De laptop is in groep aangekocht. Dus ik ken een 10tal mensen met dezelfde laptop. 1 iemand heeft juist hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het opgelost?! Heb de oudste driver geïnstalleerd (van meer dan een jaar geleden), en de handelingen waarbij hij vroeger crashte, kan ik nu gewoon uitvoeren. Nu is het afwachten of ik deze keer niet terug teleurgesteld word, maar ik heb weer veel hoop...

De laatste drivers installeren is dus niet altijd goed.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:41

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Mss eens de bios flashen van het kaartje, maar de overigen hadden er geen last van, of hebben die niet de driver geupdate? Want dan zouden ze eerder állemaal juist het moeten ervaren, toch?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11-2025
Als je op een aantal andere forums rondsnuffelt zal je zien dat dit probleem, bij gebrek aan woorden, compleet vaag is.

Veel mensen hebben er last van (waaronder ikzelf ook) en niemand schijnt een volledige oplossing te hebben.

Wat ik gedaan heb, en wat ook werkt (tot nu toe *afkloppen doet*) is het volgende:
1. Control Panel=>Windows Update=>Change Settings=>"Download updates but let me choose whether to install them". (Note: Voor windows 7 is dit: Control Panel - System and Security - Windows Update)
2. Download the latest driver from the nvidia website.
3. Go to Device Manager, select your display adaptor, and uninstall it, choose to also delete drivers when prompted.
4. Reboot computer into safe mode by pressing f8 when the computer boots, when prompted to install new display driver choose "never install a driver for this device"
5. Navigate to c:\windows\system32\drivers\ and rename the file nvlddmkm.sys to nvlddmkm_old.sys. Take note of the date of this file
6. Navigate to c:\windows\system32 and rename any other file of the same date as nvlddmkm.sys which begins with the letters 'nv'
**ADDED FOR CLARITY***
For examples:
nvcplui.exe becomes nvcplui_old.exe
nvd3dumx.dll becomes nvd3dumx_old.exe
etc..etc..etc..Repeat for all files with the same date as the file you found in step 5, they begin with the letters 'nv'
If it is too tedious to rename all the files, you can simply delete them, or move them to a different folder.
6a. For 64bit Vista, repeat step 6 in c:\windows\sysWOW64
7. Reboot to normal Windows, if prompted again to install a driver choose "never install a driver for this device.
8. Install the driver which you downloaded from the nvidia website.
De reden die gegeven was op dat forum (dit is van een txt bestandje dat ik nog had, heb zo snel niet de link naar het betreffende forum bij de hand) is dat Vista (en win7) automatisch driver updates doen, en er soms een foutje ontstaat waardoor de oude bestanden niet worden verwijderd of maar half worden overschreven. Dit geeft een ongelovelijke hoeveelheid fouten in de programmatuur (niet verwonderlijk) en zorgt voor die fouten.

Het is echter wel zo dat dit probleem soms gewoon terug keert, mocht windows weer 'lief' zijn en een auto driver update doet, als windows 'vind' dat je dit verzaakt. (Misschien is er een reden dat ik een oude driver gebruik, stom OS! :O)

Ik maak hier voor school gebruik van een (oude) Acer Aspire 5520G met een 8400M grafische kaart van nVidia. Het probleem deed zich niet voor na de directe aankoop (zo'n 3 jaar geleden), maar pas na een maand of 4. Binnen de garantie toen de laptop weggestuurd, maar Acer kon er ook niets aan doen behalve mij een reinstal aanraden. Ik heb toen de (standaard) Home 32bit versie van Vista vervangen voor een Ultimate 64bit (met een upgrade van 2GB->4GB RAM) en de problemen waren inderdaad verdwenen.. voor ongeveer een jaar. Hierna weer diezelfde errors, met vastlopers, uitvallende schermen en stotteringen. Soms wel tot 10 keer per minuut.

Vanalles geprobeerd met drivers. Versie van nvidia's website, oudere versie van die drivers, nieuwste drivers van Acer's website, oudere drivers van acers website, maar niets hielp. Toen maar windows 7 er op gegooid en weer geen last van gehad, tot het een week of 2 geleden weer begon.

Na veel proberen, checken en double-checken een 'patroon' gevonden: De kloksnelheden van mijn grafische kaart dansen steeds op en neer tussen de 125MHz en 400MHz, compleet sporadisch, zelfs als ik idle op het bureaublad ben en ik alleen GPUz op de achtergrond heb lopen om een logboek op te slaan.

Ik heb gekeken of er iets met de temperatuur aan de hand was, dat de kaart zich terugklokte omdat deze te warm was, maar de temperatuur ligt vrijwel altijd tussen de 42 en 48 graden. Wellicht dat echter de stuursoftware voor de grafische kaart weer om zeep geholpen is door een autoupdate van windows.

Ik moet zeggen, die 'fix' zoals gequote heeft gewerkt. De errors zijn weg, maar de laptop is traag. Het lijkt bijna alsof de fout nog steeds bestaat, maar deze op de achtergrond nu weggewerkt wordt door windows, voordat de fout echte problemen geeft. Ik heb tijdens het typen van dit bericht zeker 50 kleine stotteringen gehad van een seconde, waar de tekst gewoon pas later verschijnt. Misschien toch eens kijken voor een grondige verwijder ronde van alle oude nvidia bestanden, en opnieuw installeren.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Verwijderd

Heb jij niet gewoon last van een kapotte GPU die even in de oven wil?

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11-2025
Daar heb ik inderdaad ook nog aan gedacht, maar de laptop is alleen met grof geweld open te krijgen, en ik heb nog niets kunnen vinden wat uberhaubt op een GPU lijkt. Ik denk dat het gewoon de chip zelf is die op het mobo geplakt zit. Zal het topic over het bakken nog eens doorlezen, maar ik denk dat in dat geval het over trucje niet op gaat. (Correct me if I'm wrong :P)

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Verwijderd

Nixy schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:34:
Ik denk dat het gewoon de chip zelf is die op het mobo geplakt zit.
Dat zou heel goed kunnen, je ziet bij laptops wel vaker dat de GPU gewoon op het moederbord zit of geïntegreerd in het chipset
maar ik denk dat in dat geval het over trucje niet op gaat. (Correct me if I'm wrong :P)
Geld ook hiervoor. Zelf een 8800GT in de oven gedaan. Laptop met Geforce 7000 in het chipset en een laptop met losse GeForce 8000 chip op het moederbord.
Pagina: 1