Abonnement van Hi verlengen

Pagina: 1
Acties:
  • 541 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsven
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:53
Hoi, ik ben benieuwd naar jullie mening over onderstaande situatie.

Ik ging vanavond naar de Hi winkel hier in de stad om mijn abonnement te verlengen voor 2 jaar.
Op internet had ik gezien dat ik voor een HTC Desire Z 69.95 euro moet bijleggen met een 30 euro per maand abonnement en 4.95 euro per maand internet.

Echter vertelde de verkoper in de winkel dat ik 159.95 euro moet bijbetalen voor het toestel omdat ze niet genoeg winst maken op mij. Ik bel namelijk schijnbaar nooit buiten mijn bundel.

Als ik mijn abonnement nu afsluit bij Hi en opnieuw een abonnement open bij ze, kan ik het toestel wel gewoon voor 69.95 krijgen met hetzelfde abonnement, ik heb dan echter wel 30 euro aansluitkosten en een nieuw nummer. Ik ben dan een zogenaamde nieuwe klant, dus krijg ik wel de korting op het toestel.

Ik kan eventueel ook naar een nieuwe provider, dan kan ik hetzelfde nummer behouden en dan ik heb voor ongeveer dezelfde prijs het toestel.

Vind het een beetje een raar verhaal omdat ze zo hun (trouwe) klanten totaal niet tegemoet komen en wegjagen naar een andere provider/concurrent.

Iemand hier een mening over die de situatie wat duidelijker maakt voor me?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:10
Dit doet bijna elke provider, je klantwaarde is dan gewoon te laag om moeite te doen om je goede aanbiedingen te doen. Wellicht dat als je dreigt om over te stappen naar een andere provider, maar dan komt het argument dat je een lage klantwaarde hebt weer naar voren: het zal ze een worst wezen of je overstapt, je brengt immers toch niet genoeg op.

Puur uit principe zou ik overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:15
Zoals hierboven: Het ligt aan je klantwaarde. Op internet gebruiken ze dat niet, maar in de winkel moeten ze dat wel doen en dan krijg je inderdaad zulke verschillen. Dus overstappen of online bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:25
ik bel ook niet vaak buiten de bundel maar krijg toch altijd korting bij verlengen wel via de online webshop.
maar de kortingen komen pas 2 maanden voor het aflopen van mijn contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsven
Als ik online mijn contract verleng moet ik ook gewoon 159.95 bijbetalen voor het toestel.
Maar het komt er dus op neer dat het goedkoopst is om elke 2 jaar van provider over te stappen :S dat is toch super lomp.. Beetje dom dat ze dat allemaal zo regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:21
Zij maken dankbaar gebruik van de luiheid van de mens. Uiteindelijk scheelt het een paar tientjes, velen vinden het de moeite niet waard om het gehele proces van overstappen, nummer meenemen etc in te gaan. Daarnaast is het bij andere providers niet veel beter:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

nielsven schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:38:
Als ik online mijn contract verleng moet ik ook gewoon 159.95 bijbetalen voor het toestel.
Maar het komt er dus op neer dat het goedkoopst is om elke 2 jaar van provider over te stappen :S dat is toch super lomp.. Beetje dom dat ze dat allemaal zo regelen.
Bel ze op. Kun je vaak onderhandelen en mensen aan de telefoon kunnen je meer bieden dan in de winkel.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsven
Ik zal ze binnenkort inderdaad eens bellen om te kijken of ze me tegemoet willen komen.
Bedankt voor de reacties tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 13:12
Let er wel op dat die motherfuckers in de Hi Winkel dan ook echt niets voor je doen als je met een factuur van een onlinebestellingen cq. internetbestelling hebt. Je zult een eventueel reparatietraject dan wel geheel met de klantenservice afhandelen.

En sowieso werken alle telco's met klantwaardes. Als ze nauwelijks de vergoeding die aande winkel is uitbetaald aan je kunnen terugverdienen, belonen ze je nou eenmaal niet met een mooie deal. Heel simpel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

nielsven schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:38:
Nee, nieuwe klanten lokken ze met gratis telefoons bij een lager abonnement in de hoop dat ze flink over hun bundel gaan, daar verdienen ze het meest aan. Ga jij niet over je bundel heen ben je geen interessante klant en dan doen ze minder moeite jou te houden. Ga jij veel over je bundel heen ben je wel een interessante klant en kan je flinke kortingen krijgen zoals telefoons gratis bij het goedkoopste abonnement.

Ik snap niet hoe jij dat direct dom noemt, denk je echt dat jij, iemand van net 20 jaar, het beter weet dan jaren en jaren aan marketingonderzoek?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het internet staat vol met dit soort verhalen. Dit had je dus best zelf op kunnen zoeken, en daarom gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.