Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 20:48
Ik beheer een website met mod-rewrites zoals bijv.

code:
1
RewriteRule ^contact/$ index.php?id=111 [L]

De klant wil nu dat de website ook via het ip-adres te bereiken is: xx.xx.xx.xxx/~klant maar de mod-rewrites werken dan niet, ik krijg voortdurend foutmeldingen: The requested URL /index.php was not found on this server.

Iemand een idee wat hier fout gaat?

Oh oh, ik zie dat Programming niet het juiste forum is. Mijn excuses aan de mods. Verplaatsen stel ik op prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door torp op 10-03-2011 20:45 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Moved :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom wil hij beide? :)

RewriteBase kan niet conditioneel, dus een oplossing is elke RewriteRule voorzien van een RewriteCond, en voor beide gevallen een RewriteRule maken. Hiermee moet je wel 2 sets bijhouden dus misschien is er een elegantere oplossing :)

• torp
In de toekomst gaat de URL naar een andere server maar hij wil ook nog de oude server kunnen gebruiken, vandaar. Volgens jou komt het door de RewriteBase?

code:
1
RewriteBase /

xx.xx.xx.xxx/~klant/contact/ komt dus niet goed terecht, maar waarheen gaat hij dan wel? Gek genoeg komt het ook niet in de errorlog te staan.

edit: In de verkeerde log gekeken. In de bovenliggende (reseller) account lees ik:
File does not exist: /var/www/html/404.shtml, referer: http://xx.xx.xx.xxx/~klant/contact/

Maar wat is dan wel een werkbare RewriteBase voor het ip-adres?

[ Voor 51% gewijzigd door torp op 10-03-2011 21:51 ]

• torp
Zo simpel... Dit lijkt in beide gevallen te werken:

code:
1
RewriteBase /~klant/